Chiptuning 2.0 310km

alfiorz
Formenciarz VZ5
Posty: 287
Rejestracja: 30 kwie 2023, 11:39
Lokalizacja: DW
Silnik: 2.0 TSI VZ 310
Has thanked: 2 times
Been thanked: 33 times

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: alfiorz »

Ciekawy wykres i parametry. Patrząc na prędkość i obroty silnika, to faktycznie jest przesuniecie i to o 2-3 pozycje. Szkoda, że nie ma materiału do porównania. Jedynie co pamiętam z diesla, to egt przy wypalaniu dpf-a było wyższe niż tu przy 250.... :).
Przy okazji te 248km/h to Vmax i odcięło, czy musiałeś zwalniać?
Awatar użytkownika
Charls
Moder
Posty: 1131
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Lokalizacja: GKA
Silnik: 1.5 TSI 150
Has thanked: 242 times
Been thanked: 197 times

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: Charls »

Miałeś wyższe EGT w TDI niż TSI? Ja w żadnym nie miałem 800 stopni ani podczas regeneracji DPF ani przy vmax a miałem z osiem diesli po remapie.
Awatar użytkownika
rsmiech
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 368
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Lokalizacja: Żywiec
Silnik: 2.0 TSI VZ 420KM custom
Has thanked: 8 times
Been thanked: 29 times

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: rsmiech »

alfiorz pisze: 05 cze 2024, 09:04 Ciekawy wykres i parametry. Patrząc na prędkość i obroty silnika, to faktycznie jest przesuniecie i to o 2-3 pozycje. Szkoda, że nie ma materiału do porównania. Jedynie co pamiętam z diesla, to egt przy wypalaniu dpf-a było wyższe niż tu przy 250.... :).
Pryz okazji te 248km/h to Vmax i odcięło, czy musiałeś zwalniać?
Nie powinno być przesunięcia o więcej niż jedną pozycję w arkuszu. Rzeczywisty komplet danych może się różnić o te 0.5sekundy względem siebie .
Na prędkościomierzu widziałem więcej, widocznie sterownik jest lepiej skalibrowany.
Nie odcięło, jechałby dalej, zostały jeszcze 2 biegi. Uznałem, że taki stres od zera do 255 licznikowego wystarczy, tak samo jak niemieckiej autostrady. :-)
W sprincie do 180 EGT poniżej 800, do codziennej jazdy w sam raz. :-)
Ostatnio zmieniony 05 cze 2024, 10:45 przez rsmiech, łącznie zmieniany 2 razy.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 48000km 11.7l/100km
Awatar użytkownika
rsmiech
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 368
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Lokalizacja: Żywiec
Silnik: 2.0 TSI VZ 420KM custom
Has thanked: 8 times
Been thanked: 29 times

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: rsmiech »

Panie i Panowie,
wykorzystajcie OBD11, wybierzcie w menu "chart" parametry do logowania i pochwalcie się swoimi temperaturami.

Żałuję, że nie logowałem temp. oleju. Przy spokojnej jeździe olej zazwyczaj ma temperaturę cieczy chłodzącej (tej mierzonej na wyjściu z bloku, temp. na desce ma zawsze 90) więc go nie logowałem.
Niestety w trakcie obciążenia widzę, że temp cieczy spada, czego z pewnością nie można powiedzieć o oleju. Na desce widziałem 115C.
Ostatnio zmieniony 05 cze 2024, 10:16 przez rsmiech, łącznie zmieniany 1 raz.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 48000km 11.7l/100km
alfiorz
Formenciarz VZ5
Posty: 287
Rejestracja: 30 kwie 2023, 11:39
Lokalizacja: DW
Silnik: 2.0 TSI VZ 310
Has thanked: 2 times
Been thanked: 33 times

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: alfiorz »

zobacz ostatnie 4 wiersze zaznaczone na czerwono. prędkość jeszcze rośnie, a obroty już maleją. czy tam po porostu był wbity kolejny bieg tuż przed 250km/h?
Awatar użytkownika
rsmiech
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 368
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Lokalizacja: Żywiec
Silnik: 2.0 TSI VZ 420KM custom
Has thanked: 8 times
Been thanked: 29 times

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: rsmiech »

to jest właśnie zmiana biegu z 5 na 6 (dodałem ostatnią kolumnę)
Zaraz potem odpuściłem gaz i kolejna zmiana biegu na 7.
W ramach komórki mamy zdarzenia z okresu 0.5 sekundy, stąd takie zjawisko. Zmiana biegu/obrotów też zachodzi w porównywalnym czasie.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 48000km 11.7l/100km
Awatar użytkownika
Charls
Moder
Posty: 1131
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Lokalizacja: GKA
Silnik: 1.5 TSI 150
Has thanked: 242 times
Been thanked: 197 times

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: Charls »

rsmiech pisze: 05 cze 2024, 10:07
wykorzystajcie OBD11, wybierzcie w menu "chart" parametry do logowania i pochwalcie się swoimi temperaturami.
/.../ Na desce widziałem 115C.
Nie wiem czy jest czym się chwalić czy w tę czy w drugą stronę, u mnie jeszcze nie zauważyłem aby przekroczyło 100 stopni, najwięcej 98 ale nie jeżdżę z v-max, raczej zgodnie z przepisami polskimi :D
Awatar użytkownika
Charls
Moder
Posty: 1131
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Lokalizacja: GKA
Silnik: 1.5 TSI 150
Has thanked: 242 times
Been thanked: 197 times

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: Charls »

rsmiech pisze: 05 cze 2024, 10:07 temp. na desce ma zawsze 90
Na głównym wskaźniku cieczy tak ale w ikonce pokazującej temp. oleju DSG, silnika i cieczy są wartości rzeczywiste
alfiorz
Formenciarz VZ5
Posty: 287
Rejestracja: 30 kwie 2023, 11:39
Lokalizacja: DW
Silnik: 2.0 TSI VZ 310
Has thanked: 2 times
Been thanked: 33 times

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: alfiorz »

310KM seria przy prędkościach ~150 pokazuje temperaturę oleju okolice 105stopni przy dłuższym utrzymywaniu tego tempa. 110 nie kojarzę, żeby przekroczyło.
Awatar użytkownika
rsmiech
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 368
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Lokalizacja: Żywiec
Silnik: 2.0 TSI VZ 420KM custom
Has thanked: 8 times
Been thanked: 29 times

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: rsmiech »

Charls pisze: 05 cze 2024, 10:51
rsmiech pisze: 05 cze 2024, 10:07 temp. na desce ma zawsze 90
Na głównym wskaźniku cieczy tak ale w ikonce pokazującej temp. oleju DSG, silnika i cieczy są wartości rzeczywiste
za wyjątkiem cieczy. Ciecz ma w rzeczywistości 75 a na wyświetlaczu 90, ma 105 a na wyświetlaczu dalej 90. Sprawdź sobie w OBD11 temperatury fizycznych czujników: wyjście z bloku silnika, wyjście z chłodnicy, żadna z temperatur nie będzie tą z deski.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 48000km 11.7l/100km
ODPOWIEDZ