Chiptuning 2.0 310km

Awatar użytkownika
rsmiech
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 368
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Lokalizacja: Żywiec
Silnik: 2.0 TSI VZ 420KM custom
Has thanked: 8 times
Been thanked: 29 times

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: rsmiech »

alfiorz pisze: 05 cze 2024, 11:13 310KM seria przy prędkościach ~150 pokazuje temperaturę oleju okolice 105stopni przy dłuższym utrzymywaniu tego tempa. 110 nie kojarzę, żeby przekroczyło.
potwierdzam, nie seria również. Zrób z kilka razy 100-150 lub więcej z butem w podłodze to zobaczysz i 112C.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 48000km 11.7l/100km
Awatar użytkownika
Lafey
Formenciarz VZ
Posty: 167
Rejestracja: 23 gru 2023, 19:29
Been thanked: 71 times

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: Lafey »

Cupra zawirusowana. Na razie sam silnik, skrzynia jest zablokowana i konieczna będzie wymiana sterownika. Już niedługo...
Z gratów doszedł intercooler UNITRONIC i downpipe MG z katem sportowym oraz środkowy tłumik. GPF off. Po samym montażu wynik wyszedł tak:

Obrazek

W seryjnym oprogramowaniu zauważalny jest spadek wartości momentu obrotowego pow. 2,5tys. obrotów. Zostało to skorygowane.
Tak prezentuje się końcowy wynik 450,1KM i 532,8Nm:

Obrazek

Moment obrotowy został celowo obniżony dla ochrony sprzęgieł i samej skrzyni. Po modyfikacji softu DSG ma wzrosnąć o ok. 30Nm.
Mimo montażu środkowego tłumika dźwięk układu mocno się zmienił i wymaga przyzwyczajenia. W niskim zakresie obrotów jest niewielka różnica natomiast podczas gwałtownego przyśpieszania jest odczuwalnie głośniej. Podczas jazdy po autostradzie ze stałą prędkością jest bez zmian. Jeśli komuś to mogłoby przeszkadzać można zostawić układ wydechowy bez modyfikacji i zadowolić się trochę niższymi parametrami. Downpipe w naszych Cuprach nie jest tak restrykcyjny jak w gen3 i pozwala na więcej.
Lafey
Cupra Leon VZ ST 4x4 460KM 562Nm Stage2
Awatar użytkownika
rsmiech
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 368
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Lokalizacja: Żywiec
Silnik: 2.0 TSI VZ 420KM custom
Has thanked: 8 times
Been thanked: 29 times

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: rsmiech »

BRAWO. Wynik do pozazdroszczenia.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 48000km 11.7l/100km
Awatar użytkownika
rsmiech
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 368
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Lokalizacja: Żywiec
Silnik: 2.0 TSI VZ 420KM custom
Has thanked: 8 times
Been thanked: 29 times

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: rsmiech »

Uzupełniając kolegę Lafeya, tak to wygląda dla seryjnego wydechu i braku możliwości programu skrzyni. Zupełnie przypadkiem wyniki z tej samej hamowni, z tego samego dnia lecz strojone przez innego tunera.
490Nm, 420KM
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 48000km 11.7l/100km
Awatar użytkownika
Lafey
Formenciarz VZ
Posty: 167
Rejestracja: 23 gru 2023, 19:29
Been thanked: 71 times

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: Lafey »

Ha, ha, zupełnie przypadkiem. :mrgreen: Dzięki za miłe spotkanie.
Lafey
Cupra Leon VZ ST 4x4 460KM 562Nm Stage2
alfiorz
Formenciarz VZ5
Posty: 287
Rejestracja: 30 kwie 2023, 11:39
Lokalizacja: DW
Silnik: 2.0 TSI VZ 310
Has thanked: 2 times
Been thanked: 33 times

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: alfiorz »

Zacnie, zacnie :). Ale wy kusicie tymi wykresami :). Daj znać ile spadło spalanie pomimo wzrostu mocy, bo pozbywając się GPF pewnie będzie mniej niż dotychczas.
Awatar użytkownika
Lafey
Formenciarz VZ
Posty: 167
Rejestracja: 23 gru 2023, 19:29
Been thanked: 71 times

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: Lafey »

Pojeżdżę i dam znać. Pierwsze pomiary 110-120 chwilowo spadło do 7.3 ale na krótko :twisted: Na serii było więcej.
Lafey
Cupra Leon VZ ST 4x4 460KM 562Nm Stage2
alfiorz
Formenciarz VZ5
Posty: 287
Rejestracja: 30 kwie 2023, 11:39
Lokalizacja: DW
Silnik: 2.0 TSI VZ 310
Has thanked: 2 times
Been thanked: 33 times

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: alfiorz »

Panowie, apropo temperatur. Jakoś w tym miesiącu będę w serwisie na przeglądzie, mają mi w końcu założyć osłonę silnika. Patrzył ktoś może, czy a jeśli tak, to o ile założenie osłony podnosi temperaturę? A może obniża? Bo jednak zmienia się opływ powietrza w górze silnika. egt na kolektorze i temperatury w okolicach turbo mogą się różnić.
Awatar użytkownika
rsmiech
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 368
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Lokalizacja: Żywiec
Silnik: 2.0 TSI VZ 420KM custom
Has thanked: 8 times
Been thanked: 29 times

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: rsmiech »

no co Ty, to bez znaczenia, osłona nie osłania wydechu ani turbo. Te elementy chłodzą się głównie od środka, spalinami oraz zewnętrznie radiacją ciepła do otoczenia.
To czy w komorze silnika jest 50 czy 80 stopni wobec 600 czy 800 to marginalna sprawa w przepływie ciepła zależnym przecież od różnicy temperatur.
Jak EGT wzrasta to sterownik zmniejsza dawkę (obcina z mocy) a wcześniej próbuje obniżyć AFR wzbogacając mieszankę w zależności czy temp katalizatora i ekologia jeszcze na to pozwala.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 48000km 11.7l/100km
alfiorz
Formenciarz VZ5
Posty: 287
Rejestracja: 30 kwie 2023, 11:39
Lokalizacja: DW
Silnik: 2.0 TSI VZ 310
Has thanked: 2 times
Been thanked: 33 times

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: alfiorz »

Nie spodziewam się nie wiadomo jakich różnic. Ale turbo jest za silnikiem w miejscu, że domyślam się że pęd powietrza z przodu tam dociera i coś tam chłodzi. Zresztą widać jak jest komora silnika uwalona więc nawet woda z drogi dość głęboko wlatuje, a powietrze tym bardziej. Tak mnie to po prostu zaciekawiło.
ODPOWIEDZ