Powerbox w 1.5 TSI

marez
Forek
Posty: 9
Rejestracja: 03 sty 2024, 02:27
Has thanked: 2 times

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: marez »

Lafey pisze: 19 lut 2024, 16:09
Asus1986 pisze: 19 lut 2024, 15:01 Ja mam ten problem, że albo BOX albo wcale, bo auto mam firmowe więc to jedyna opcja. Biorąc pod uwagę, że RaceChip w wersji RS kosztuje 1229zł, to nie wiem czy takie nieopłacalne, o ile rzeczywiście działa. Spoko zostaje mi kontakt ze Sportmile chyba jedynie, bo pisałem do TC-Performance (są dystrybutorem RaceChip) z Łodzi, bo mam najbliżej, ale nic nie odp.
Jak auto służbowe to reguły obowiązują trochę inne. Zrób na razie modyfikację pedału przyśpieszenia, koszt żaden. Jak nie wystarczy to kombinuj dalej. Niewykluczone, że następne auto mojej żony będzie z silnikiem 1.5TSI i po pierwszej zmianie oleju pójdzie na program. W formentorze wielkim plusem jest to, że do tego silnika dają DQ381. Jak tylko bootloader będzie odblokowany to będzie można zmienić czasy i limity obrotów i poszaleć z momentem obrotowym. W DQ200 tak różowo nie jest a soft skrzyni naprawdę dużo daje. Z własnego doświadczenia polecam.
Jak ja się orientowałem w 2018r to STAGE1 można było zrobić już za 1500PLN, sensowny BOX (ponoć programowalny) z CompSportu to już było 3500PLN. Widać coś się zmieniło, pytanie tylko w którą stronę bo soft od tego czasu nie potaniał.
BOX to takie oszukiwanie programu silnika, soft po pomiarze na hamowni to indywidualne strojenie i samo dobro. Syn po mnie dojeżdża 1.9TDI, soft zrobiony przy 60.000km na 136KM. Teraz auto ma prawie 500.000km i silnik ma oryginalną nieruszaną turbinę, dwumasę, sprzęgło, wtryski, pompę itd. Nie wiem czy na serii i boxie jest to do osiągnięcia.
Cześć. A jak zrobić ta modyfikacje pedału przyspieszenia? Trzeba mieć jakiś program do zmian w ustawieniach kompa?
Mam prywatnego Formentora i służbową Octavię z tym samym sił umiem 1,5 TSI ale skrzynie jak wiadomo inne. W Octavii jest sucha DQ200.
Podpowiedz mi co i jak i gdzie ewentualnie można zrobić takie zmiany nie mając programu swojego.
Dzięki wielkie
Awatar użytkownika
Lafey
Formenciarz VZ
Posty: 167
Rejestracja: 23 gru 2023, 19:29
Been thanked: 71 times

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: Lafey »

Zmianę charakterystyki pracy pedału przyśpieszenia dokonuje się np. przez OBD11:

(44)Układ wspomagania kierowania - adaptacje - przełączanie profilu jazdy
Zmieniamy na: Bezpośrednio, sterowane za pomocą wartości progowej
Lafey
Cupra Leon VZ ST 4x4 460KM 562Nm Stage2
Awatar użytkownika
Charls
Moder
Posty: 1131
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Lokalizacja: GKA
Silnik: 1.5 TSI 150
Has thanked: 242 times
Been thanked: 197 times

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: Charls »

@marez Mocy nie doda :P jedynie pedał przyspieszenia jest tak jakby mniej "gumowaty", działa od razu bardziej bezpośrednio.
marez
Forek
Posty: 9
Rejestracja: 03 sty 2024, 02:27
Has thanked: 2 times

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: marez »

Charls pisze: 23 maja 2024, 11:51 @marez Mocy nie doda :P jedynie pedał przyspieszenia jest tak jakby mniej "gumowaty", działa od razu bardziej bezpośrednio.
To logiczne. Ale jeśli reakcja będzie szybsza, to poprawi to komfort użytkowania.
marez
Forek
Posty: 9
Rejestracja: 03 sty 2024, 02:27
Has thanked: 2 times

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: marez »

Lafey pisze: 23 maja 2024, 11:39 Zmianę charakterystyki pracy pedału przyśpieszenia dokonuje się np. przez OBD11:

(44)Układ wspomagania kierowania - adaptacje - przełączanie profilu jazdy
Zmieniamy na: Bezpośrednio, sterowane za pomocą wartości progowej
A jaki program używasz do łączenia się poprzez złącze OBD11?
Awatar użytkownika
Charls
Moder
Posty: 1131
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Lokalizacja: GKA
Silnik: 1.5 TSI 150
Has thanked: 242 times
Been thanked: 197 times

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: Charls »

marez pisze: 23 maja 2024, 12:08 A jaki program używasz do łączenia się poprzez złącze OBD11?
OBD11 to właśnie program a łączysz się przez OBD-II. Poza tym można ryżowym VCDS-em, bo 44 - Układ wspomagania kierowania nie jest zabezpieczony SFD
Awatar użytkownika
Lafey
Formenciarz VZ
Posty: 167
Rejestracja: 23 gru 2023, 19:29
Been thanked: 71 times

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: Lafey »

Do OBD11 jest dedykowany program. Inny nie zadziała z tym złączem.

https://obdeleven.com/
Lafey
Cupra Leon VZ ST 4x4 460KM 562Nm Stage2
Awatar użytkownika
Charls
Moder
Posty: 1131
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Lokalizacja: GKA
Silnik: 1.5 TSI 150
Has thanked: 242 times
Been thanked: 197 times

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: Charls »

Jest ktoś na forum kto robił w 1.5 remap na stage 1 i mógłby pokazać jaki osiągnął wynik? Czy 190 hp i +50Nm jest realne?
Awatar użytkownika
Charls
Moder
Posty: 1131
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Lokalizacja: GKA
Silnik: 1.5 TSI 150
Has thanked: 242 times
Been thanked: 197 times

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: Charls »

Widać na razie brak.
Tak się zastanawiam że jeśli powerbox to V-tech czy RaceChip? Tuner który ma w ofercie V-techa mówi mi że jest lepszy, Ci którzy oferują RaceChipa twierdzą że to on jest lepszy od Vtecha, na zasadzie "każdy Żyd swój towar chwali" a czy coś jest lepsze czy to jeden pies, ciężko mi stwierdzić. Generalnie będę montował powerboxa, kwestia tylko wyboru który
Awatar użytkownika
rsmiech
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 368
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Lokalizacja: Żywiec
Silnik: 2.0 TSI VZ 420KM custom
Has thanked: 8 times
Been thanked: 29 times

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: rsmiech »

A może ECUMAster DET3, lub wyższe model? swobodnie programowane, od "pig tail" do "stand alone"
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 48000km 11.7l/100km
ODPOWIEDZ