Piszczenie z tylnej osi na rozgrzanym silniku, na postoju i podczas jazdy

aduniaczek
Forek
Posty: 4
Rejestracja: 18 lip 2024, 10:08
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 2.0 TSI VZ 310

Piszczenie z tylnej osi na rozgrzanym silniku, na postoju i podczas jazdy

Post autor: aduniaczek »

Od niecałego miesiąca stałem się posiadaczem formentora 2.0 310 km z przebiegiem 56000km.
Zdążyłem nim przejechać 970 km od momentu zakupu.

Co zdążyłem wymienić:
Tarcze i klocki tył, bo początkowo obstawiałem lokalizację pisku w układzie hamulcowym, z uwagi na fakt że problem nie ustąpił, a klocki i tarcze były praktycznie nowe, przywróciłem poprzedni zestaw do tzw. Dojechania, a nowy zestaw poczeka na moment, gdy będą potrzebne.
Wymieniony w serwisie cupry olej w skrzyni i haldexie + czyszczenie pompki od haldexa ( zacząłem mocno szukać informacji o problemach z haldexem 6 generacji i zacząłem od podstawy, tj. Wymiana oleju)


Po wymianie oleju w haldexie pompka zaczęła podawać poprawne (o ile mozna to tak nazwac) ciśnienie po 20 km! (Podczas ruszania ze świateł piszczał tylko przód kilkanaście metrów, tył nie zareagował).
Po kilkukrotnym takim samym zachowaniu napęd na 4 zaczal się normalnie załączać po przejechaniu kolejnych 10km.

Niestety wymiana nie przyniosła porządnego efektu.
2 dni później umówiłem się do gościa, który zajmuje się regeneracją haldexów na wstepna diagnozę, na miejscu oświadczył po usłyszeniu dźwięku, że 1 raz spotyka się z takimi objawami, a pompka 6 generacji jeszcze nie trafiła mu się do naprawy/wymiany ( brak dostępnych zamienników na dzień dzisiejszy w sprzedaży, tylko oryginał w aso za 3800 ( pompka zespolona z sterownikiem w 6 generacji)
Mial na miejscu cały napęd od formentora z zaprzyjaznionego serwisu aso z dokladnie tymi samymi oznaczeniami pompki co moja, szybka podmiana, na początku bylem zadowolony, bo parametry używanej zamienionej pompki były o 3krotnie lepszych wartościach, na co od razu zwróciłem uwagę, odczyt z mojej pompki 0.145A na wrzuconym biegu D w porównaniu do uzywki założonej na chwilę 0.8A. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów było również słychać pisk z okolic haldexa, lecz w o wiele mniejszym stopniu, co podejrzewam było również powodem demontażu tego napędu z dawcy, z którego włożono mi używana pompke w celach diagnostycznych.

Poniżej przedstawiam opis kiedy taki objaw się objawia:
1.Olej w silniku i skrzyni ponad 90 stopni
2.Korek na autostradzie, napęd spięty na D, pompka wtedy pracuje praktycznie cały czas, by stworzyć ciśnienie.
3. Jednostajna prędkość przy delikatnym dotykaniu pedału gazu, lub powolnym toczeniu się bez wciskania pedału gazu.

Postaram się wrzucić nagrany przezemnie filmik przedstawiający problem z jakim się spotkałem.
Pompka w aso zamówiona, wraz z wymianą pompki aso wymienia olej w haldexie w celu otrzymania na daną część i naprawę gwarancji.
Kod błędu: c111307 napęd na 4 koła: usterka mechaniczna

Może ktoś z was juz to przerabiał i wie coś więcej? Na wymianę pompki jestem umówiony na 20 sierpnia
Cupra Formentor 2.0 310km
aduniaczek
Forek
Posty: 4
Rejestracja: 18 lip 2024, 10:08
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 2.0 TSI VZ 310

Re: Piszczenie z tylnej osi na rozgrzanym silniku, na postoju i podczas jazdy

Post autor: aduniaczek »

Cupra Formentor 2.0 310km
ODPOWIEDZ