Graphene Gray czy Magnetic Tech. Który kolor łatwiejszy w utrzymaniu
-
- Forek
- Posty: 6
- Rejestracja: 12 sie 2024, 09:08
- Lokalizacja: Oświęcim
- Silnik: FL 1.5 eTSI mHEV 150
Graphene Gray czy Magnetic Tech. Który kolor łatwiejszy w utrzymaniu
Stoję przed dylematem jaki wybrać kolor. Do wyboru mam Magnetic tech lub Graphene Gray. Pomijając aspekt wizualny bardziej mnie interesuje aspekt techniczny. Który kolor jest łatwiejszy w utrzymaniu czystości i odporniejszy na różne ryski? Nie wliczają żadnych powłok ani folii. Graphene Gray nie jest metalizowany i nie mam właśnie odniesienia jak takie lakiery się zachowują.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Graphene Gray czy Magnetic Tech. Który kolor łatwiejszy w utrzymaniu
Dzisiejsze lakiery są lakierami wodnymi. Mają dawać dobre samopoczucie pseudo ekologom a nie zabezpieczać samochód. Rysują się od samego patrzenia i odpryskują na potęgę. Kolor nie ma tu znaczenia, ilość warstw też. Jedynym skutecznym rozwiązaniem jest oklejenie co najmniej przodu samoregenerującą folią PPF. Mam, działa. Odpuść sobie ceramikę, przed niczym nie zabezpiecza.
Lafey
Cupra Leon VZ ST 4x4 460KM 562Nm Stage2
Cupra Leon VZ ST 4x4 460KM 562Nm Stage2
-
- Formenciarz VZ5 BAT
- Posty: 311
- Rejestracja: 14 lip 2023, 13:21
- Lokalizacja: FZ
- Silnik: 1.5 TSI 150
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 29 times
Re: Graphene Gray czy Magnetic Tech. Który kolor łatwiejszy w utrzymaniu
Dokładnie. Też mam folię.Lafey pisze: ↑19 sie 2024, 10:33 Dzisiejsze lakiery są lakierami wodnymi. Mają dawać dobre samopoczucie pseudo ekologom a nie zabezpieczać samochód. Rysują się od samego patrzenia i odpryskują na potęgę. Kolor nie ma tu znaczenia, ilość warstw też. Jedynym skutecznym rozwiązaniem jest oklejenie co najmniej przodu samoregenerującą folią PPF. Mam, działa. Odpuść sobie ceramikę, przed niczym nie zabezpiecza.
-
- Formenciarz VZ5
- Posty: 287
- Rejestracja: 30 kwie 2023, 11:39
- Lokalizacja: DW
- Silnik: 2.0 TSI VZ 310
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 33 times
Re: Graphene Gray czy Magnetic Tech. Który kolor łatwiejszy w utrzymaniu
Chyba koledzy są w błędzie. Grey jest kolorem pastelowym, więc wymaga mniej warstw przy położeniu, Manetic Tech to jest metalik, więc sama technologia położenia wymaga więcej warstw. Jak będę miał chwilę to z ciekawości przyłożę miernik i sprawdzę jak z grubością w przypadku Magnetic Tech.
Dodatkowo dochodzą względy czysto wizualne. Na gładkiej jednolitej powierzchni wszelkie najdrobniejsze ryski widać dużo bardziej niż na mieniącym się różnymi odcieniami metaliku. Przy czym nie znaczy to, że magnetic tech mniej się rysuje. Pewnie rysuje się tak samo, chociaż żeby dojechać do blachy trzeba większej siły, natomiast wszelkie powstałe niedoskonałości mniej widać.
Poza tym podpisuję sie pod opinią kolegów. Co byś nie wybrał, oklejaj folią, przynajmniej przód. Mi folia przynajmniej dwa solidne odpryski uratowała - miałem bąble +zadzior na folii na przednim zderzaku. Po czasie zniknęły, folia się zregenerowała.
Dodatkowo dochodzą względy czysto wizualne. Na gładkiej jednolitej powierzchni wszelkie najdrobniejsze ryski widać dużo bardziej niż na mieniącym się różnymi odcieniami metaliku. Przy czym nie znaczy to, że magnetic tech mniej się rysuje. Pewnie rysuje się tak samo, chociaż żeby dojechać do blachy trzeba większej siły, natomiast wszelkie powstałe niedoskonałości mniej widać.
Poza tym podpisuję sie pod opinią kolegów. Co byś nie wybrał, oklejaj folią, przynajmniej przód. Mi folia przynajmniej dwa solidne odpryski uratowała - miałem bąble +zadzior na folii na przednim zderzaku. Po czasie zniknęły, folia się zregenerowała.
- Charls
- Moder
- Posty: 1131
- Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
- Lokalizacja: GKA
- Silnik: 1.5 TSI 150
- Has thanked: 242 times
- Been thanked: 197 times
Re: Graphene Gray czy Magnetic Tech. Który kolor łatwiejszy w utrzymaniu
Metalizowane lakiery mają grubszą warstwę od zwykłych akrylowych
- Endrju
- Formenciarz
- Posty: 68
- Rejestracja: 31 maja 2024, 00:38
- Lokalizacja: ZSD
- Silnik: 1.5 TSI 150
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 12 times
Re: Graphene Gray czy Magnetic Tech. Który kolor łatwiejszy w utrzymaniu
Akryl malowany jest 2 razy baza + bezbarwny, metalic 3 razy baza + metalic + bezbarwny. I na pewno na akrylu widać bardziej rysy.
Re: Graphene Gray czy Magnetic Tech. Który kolor łatwiejszy w utrzymaniu
I na obecnym i na poprzednim aucie miałem trójskładnikowy metallic. Jedna cholera. Nie róbcie sobie nadziei. Te lakiery to shit. Po każdej jeździe autostradowej nowe odpryski do podkładu. Pędzelkowanie, szlifowanie i polerowanie. To walka z wiatrakami. Teraz mam folię i święty spokój. Najchętniej okleiłbym całe auto. Znam osobę, która z folią jeździ na myjnię szczotkową i sobie głowy nie zawraca rysami. Na słońcu folia się zregeneruje.
Lafey
Cupra Leon VZ ST 4x4 460KM 562Nm Stage2
Cupra Leon VZ ST 4x4 460KM 562Nm Stage2
-
- Formenciarz VZ5
- Posty: 287
- Rejestracja: 30 kwie 2023, 11:39
- Lokalizacja: DW
- Silnik: 2.0 TSI VZ 310
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 33 times
Re: Graphene Gray czy Magnetic Tech. Który kolor łatwiejszy w utrzymaniu
Nie zgodzę się. Jeśli chcesz porównać pastelowy i metalik, weź jeden i drugi taki nowy z salonu na przywoływaną już wcześniej myjnię szczotkową i porównaj efekt. Na pastelowym będzie widać ryski z odległości, na metaliku pewnie pod lampą inspekcyjną. Jeśli zaś chodzi o odpryski - każdy materiał ma swoją wytrzymałość, w tym udarową na uderzenia. lakier też. Ilość odprysków na masce jest wprost pochodną prędkości i odległości od auta poprzedzającego. Wystarczy trzymać odległość. po 4 latach na niezabezpieczonej masce auta żony są całe 2 odpryski. Na poprzedniku Formentora było więcej odprysków jak lakieru. ale tam było latane ~180-200 i odległości muszę przyznać były mało rozsądne (zwłaszcza jak ktoś zamarudził na lewym pasie).Lafey pisze: ↑23 sie 2024, 21:43 I na obecnym i na poprzednim aucie miałem trójskładnikowy metallic. Jedna cholera. Nie róbcie sobie nadziei. Te lakiery to shit. Po każdej jeździe autostradowej nowe odpryski do podkładu. Pędzelkowanie, szlifowanie i polerowanie. To walka z wiatrakami. Teraz mam folię i święty spokój. Najchętniej okleiłbym całe auto. Znam osobę, która z folią jeździ na myjnię szczotkową i sobie głowy nie zawraca rysami. Na słońcu folia się zregeneruje.
Folia daje święty spokój, ale niektórzy już tyle za położenie wołają, że taniej wychodzi malowanie elementu....
-
- Formenciarz VZ
- Posty: 121
- Rejestracja: 08 maja 2023, 18:15
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Re: Graphene Gray czy Magnetic Tech. Który kolor łatwiejszy w utrzymaniu
Mam pytanie, polecacie oklejenie elementu folia np przód. Jak ten element będzie wyglądał w porównaniu do reszty samochodu po ściągnięciu folii? Nie będzie tak, że będzie po czasie inny odcień lakieru?
Re: Graphene Gray czy Magnetic Tech. Który kolor łatwiejszy w utrzymaniu
W jakim celu chciałbyś ściągać folię?
Lafey
Cupra Leon VZ ST 4x4 460KM 562Nm Stage2
Cupra Leon VZ ST 4x4 460KM 562Nm Stage2