Szurające hamulce
Re: Szurające hamulce
W kwestii klocków i szurania ASO Bydgoszcz umyli ręce. Pofatygowałem się 360 km z mojego miejsca zamieszkania do ASO w Kielcach Autorud i mam wymienione tylne tarcze i klocki. Już przez telefon mi powiedzieli że problem jest że sól rozpuszcza klocek który pozostawia na tarczy odbicie taki osad i podczas hamowania jakby klocek trze o ten osad i są dźwięki.Warunek jest że musi szurać co jest oczywiste i ślady odbicia klocków na tarczach. Generalnie sprawna obsługa w tym serwisie.
-
- Formenciarz VZ5 BAT
- Posty: 311
- Rejestracja: 14 lip 2023, 13:21
- Lokalizacja: FZ
- Silnik: 1.5 TSI 150
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 27 times
Re: Szurające hamulce
Nie mam śladów na tarczach a Szura jak gówno.
W sumie teoria nieistotna, ważne żeby wymienili na coś co działa…
W sumie teoria nieistotna, ważne żeby wymienili na coś co działa…
- rsmiech
- Formenciarz VZ5 BAT
- Posty: 368
- Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
- Lokalizacja: Żywiec
- Silnik: 2.0 TSI VZ 420KM custom
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 29 times
Re: Szurające hamulce
I mnie dopadł problem szurającej tylnej osi właśnie w okolicach 7kkm po wymianie kompletu tarcz klocki tyl.
Przyczyną hałasu jest ocierający zacisk hamulca o czoło tarczy.
Pomiędzy zaciskiem a tarczą nie ma zbyt dużego luzu zaledwie ok 2mm. Zacisk jest typu pływającego na gumkach, w związku z tym jedynym elementem jaki utrzymuje go prostopadle do tarczy są właśnie okładziny cierne.
Jeśli te z niewyjaśnionych przyczyn zaczną się zużywać nierówno, to przy różnicy w zużyciu zaledwie o 1.5mm względem wewnętrznej i zewnętrznej średnicy klocka dochodzi wówczas do kontaktu zacisku z tarczą.
W mojej opinia jest to wada fabryczna.
Rozwiązaniem doraźnym problemu jest wymiana klocków lub wyrównanie ich okładzin ciernych.
Jednak jeśli te ponownie zaczną się zużywać nierównomierne, to problem się powtórzy.
Być może ma na to wpływ sposób ich dotarcia.
Z pierwszym kompletem nie było problemu, no ale wiadomo, nowy wóz, pierwsze 1000km łagodne traktowanie...
Przyczyną hałasu jest ocierający zacisk hamulca o czoło tarczy.
Pomiędzy zaciskiem a tarczą nie ma zbyt dużego luzu zaledwie ok 2mm. Zacisk jest typu pływającego na gumkach, w związku z tym jedynym elementem jaki utrzymuje go prostopadle do tarczy są właśnie okładziny cierne.
Jeśli te z niewyjaśnionych przyczyn zaczną się zużywać nierówno, to przy różnicy w zużyciu zaledwie o 1.5mm względem wewnętrznej i zewnętrznej średnicy klocka dochodzi wówczas do kontaktu zacisku z tarczą.
W mojej opinia jest to wada fabryczna.
Rozwiązaniem doraźnym problemu jest wymiana klocków lub wyrównanie ich okładzin ciernych.
Jednak jeśli te ponownie zaczną się zużywać nierównomierne, to problem się powtórzy.
Być może ma na to wpływ sposób ich dotarcia.
Z pierwszym kompletem nie było problemu, no ale wiadomo, nowy wóz, pierwsze 1000km łagodne traktowanie...
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2024, 13:07 przez rsmiech, łącznie zmieniany 2 razy.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 48000km 11.7l/100km
- rsmiech
- Formenciarz VZ5 BAT
- Posty: 368
- Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
- Lokalizacja: Żywiec
- Silnik: 2.0 TSI VZ 420KM custom
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 29 times
Re: Szurające hamulce
Tutaj więcej szczegółów
Jak się okazuje założone przeze mnie klocki Brembo "P85 124", które były zalecane w czasie ich wymiany zarówno przez czołowych sprzedawców, jaki i w katologu online na stronie Brembo
nie są właściwe.
Zrobiono jakieś porządki w katalogach w międzyczasie i w tej chwili z Cupry Fermontara mają zastosowanie jedynie do 1.4 ehybrid, aczkolwiek na liście pasujących pojazdów w dalszym ciągu znajdują się skody i audi czy VW z tarczami wentylowanymi fi 310, czyli takimi jak w formentorze VZ.
Tam również może być problem.
Właściwy nr klocka Brembo to "P85 184".
Różnica pomiędzy klockami, to wymiar haków montażowych, w złym ma on 15.6mm szerokości, podczas gdy w prawidłowym 19mm. Szerszy hak zapewnia własciwe ulożenie klocków i nie dopuściłby do, aż tak wielkiego nierównomiernego zużycia i ocieranie tarczy o zacisk.
Jak się okazuje założone przeze mnie klocki Brembo "P85 124", które były zalecane w czasie ich wymiany zarówno przez czołowych sprzedawców, jaki i w katologu online na stronie Brembo
nie są właściwe.
Zrobiono jakieś porządki w katalogach w międzyczasie i w tej chwili z Cupry Fermontara mają zastosowanie jedynie do 1.4 ehybrid, aczkolwiek na liście pasujących pojazdów w dalszym ciągu znajdują się skody i audi czy VW z tarczami wentylowanymi fi 310, czyli takimi jak w formentorze VZ.
Tam również może być problem.
Właściwy nr klocka Brembo to "P85 184".
Różnica pomiędzy klockami, to wymiar haków montażowych, w złym ma on 15.6mm szerokości, podczas gdy w prawidłowym 19mm. Szerszy hak zapewnia własciwe ulożenie klocków i nie dopuściłby do, aż tak wielkiego nierównomiernego zużycia i ocieranie tarczy o zacisk.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 48000km 11.7l/100km
- rsmiech
- Formenciarz VZ5 BAT
- Posty: 368
- Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
- Lokalizacja: Żywiec
- Silnik: 2.0 TSI VZ 420KM custom
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 29 times
Re: Szurające hamulce
Zatem uważajcie na wymiary klocków.
Jeszcze wczoraj do CF 1.4eHybird pasowały P85 124.
Dziś już nie.
Chciałem nawet podarować komuś, kto nie ma wentylowanych tylnych, ale okazuje się że ten klocek nie pasuje już do żadnego Forka.
Ależ niefart. Zostało jeszcze dobre z 14mm z 16mm.
Wymiary, długość x szerokość są niemal takie samie +- 0,2mm, idealnie pasują do zacisku.
Problem jest w wymiarach uch montażowych. Na zdjęciu Brembo w porównaniu z Ate.
Klocek Brembo do naszych aut na tylną oś to P85 184.
Jeszcze wczoraj do CF 1.4eHybird pasowały P85 124.
Dziś już nie.
Chciałem nawet podarować komuś, kto nie ma wentylowanych tylnych, ale okazuje się że ten klocek nie pasuje już do żadnego Forka.
Ależ niefart. Zostało jeszcze dobre z 14mm z 16mm.
Wymiary, długość x szerokość są niemal takie samie +- 0,2mm, idealnie pasują do zacisku.
Problem jest w wymiarach uch montażowych. Na zdjęciu Brembo w porównaniu z Ate.
Klocek Brembo do naszych aut na tylną oś to P85 184.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 48000km 11.7l/100km