Chiptuning 2.0 310km

alfiorz
Formenciarz VZ5
Posty: 287
Rejestracja: 30 kwie 2023, 11:39
Lokalizacja: DW
Silnik: 2.0 TSI VZ 310
Has thanked: 2 times
Been thanked: 33 times

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: alfiorz »

Właśnie wróciłem z wymiany oleju. Taka ciekawostka w temacie temperatury oleju: na oleju z przebiegiem ~8000km (znaczna część w cyklu miejskim) temperatura w podobnych warunkach jest ok. 7-8stopni wyższa niż na nowym, lub inaczej temperatura jest taka sama ~105st. , z tym ,że na starym przy 140km/h, na nowym przy 160km/h. ciekawe jak lecą właściwości oleju aż do zalecanych 30tys. przebiegu.....
Kriss
Formenciarz VZ
Posty: 156
Rejestracja: 08 lip 2022, 20:40
Lokalizacja: Podkarpack
Silnik: 1.5 TSI 150
Been thanked: 9 times

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: Kriss »

W 1.5 przy 160 jest 108, olej nowy.
Awatar użytkownika
Lafey
Formenciarz VZ
Posty: 167
Rejestracja: 23 gru 2023, 19:29
Been thanked: 71 times

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: Lafey »

Ciąg dalszy wirusowania Cupry. Temperatury trochę spadły więc można było umówić się na korektę softu. Poprzednie wykresy z przed i po modyfikacji zamieściłem wcześniej w tym wątku. W międzyczasie w skrzyni został wymieniony sterownik mechatroniki. To na dzień dzisiejszy jedyny sposób aby dokonać modyfikacji TCU w nowych rocznikach. Odblokowanie skrzyni pozwoliło wykrzesać jeszcze trochę powera z silnika. Auto obecnie legitymuje się mocą prawie 460KM i 562Nm.

Obrazek

To raczej max możliwości seryjnej turbiny Continental, dalej jest już STAGE3 i np. PowerMax.
Zakres przeprowadzonych zmian:

- Oprogramowanie sterownika silnika i skrzyni biegów
- Downpipe z katalizatorem
- Wydajniejszy intercooler
- Optymalizacja działania układu chłodniczego silnika
- Optymalizacja działania dwupoziomowej pompy oleju silnika
- Umożliwienie hamowania lewą nogą
- Pamięć ostatniej pozycji start/stop
- Usunięty limiter prędkości
- Odblokowany „soft limiter” obrotów na postoju
- Kalibracja ciśnienia w koszu sprzęgłowym skrzyni DSG do 650Nm
- Optymalizacja funkcji Launch Control z dwoma poziomami obrotów do startu
- Uruchomienie wyświetlania aktualnego biegu w trybie D i S
- Optymalizacja charakterystyki zmian biegów w trybie D i S
- Skrócony czas zmiany biegów
- Wyłączona funkcja „żeglowania”
- Wyłączony kickdown w trybie manualnym

Na moją prośbę został usunięty tryb podgrzewania katalizatora polegający na utrzymywaniu silnika na wysokich obrotach po każdym uruchomieniu.

Poza oczywistym polepszeniem osiągów samochód jest nieporównywalnie bardziej responsywny, zbiera się w każdym zakresie obrotów w razie potrzeby błyskawicznie redukując biegi. Każde - nawet lekkie - naciśniecie gazu powoduje reakcję, nie ma zamulania i czekania na mocne wciśnięcie pedału przyśpieszenia. Odczucia z jazdy są adekwatne do posiadanej mocy co w seryjnym oprogramowaniu było nieosiągalne. Spalanie w trasie przy 120 km/h to 7,1 l. Po mieście nie ma dolnej i górnej granicy - potrafi spalić mniej niż "seria" ale i znacznie więcej. To naprawdę niepojęte jak seryjna ekologia zamula DSG i jaki potencjał ma EVO4.
Nie jest to moje pierwsze zmodyfikowane auto ale zdecydowanie jest ono najlepiej zestrojone. Niezdecydowanym gorąco polecam.
Lafey
Cupra Leon VZ ST 4x4 460KM 562Nm Stage2
Awatar użytkownika
rsmiech
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 368
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Lokalizacja: Żywiec
Silnik: 2.0 TSI VZ 420KM custom
Has thanked: 8 times
Been thanked: 29 times

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: rsmiech »

Serdeczne dzięki,
za zdanie szczegółowej, wieloetapowej relacji z modyfikowania Cupry z 2.0 TFSI 310 KM .
Po liftingu Cupra dla tego silnika deklaruje 333KM, chociaż nasze też prawie tyle miały na pierwszym hamowaniu.
Ale 460KM (a mogło być i więcej gdyby celem był wynik), to się w pale wprost nie mieści,
Producent będzie musiał pomyśleć nie o Faceliftingu tylko o 2 nowych generacjach!
Strach pomyśleć, jaki to byłby to teraz potwór, gdyby przy poprzednich autkach posiadałbyś tą samą wiedzę i doświadczenie. :-)
To kiedy zakuwamy i "PowerMaxujmey" najnowszym Garrettem?
Gratuluję i pozdrawiam.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 48000km 11.7l/100km
Awatar użytkownika
Lafey
Formenciarz VZ
Posty: 167
Rejestracja: 23 gru 2023, 19:29
Been thanked: 71 times

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: Lafey »

Dzięki, dzięki. Patryk kusi tym powermaxem ale sam nie wiem. Trzeba mieć jakiś umiar w tym szaleństwie. Na hybrydzie można celować pod 600KM! Tylko dół leci na łeb.
Lafey
Cupra Leon VZ ST 4x4 460KM 562Nm Stage2
payong
Formenciarz VZ
Posty: 174
Rejestracja: 16 lip 2024, 17:24
Lokalizacja: 3miasto
Silnik: 2.0 TSI 190
Has thanked: 97 times
Been thanked: 32 times

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: payong »

Gratulacje. Śledzę z wypiekami na twarzy tę historię modyfikacji :D
Awatar użytkownika
Lafey
Formenciarz VZ
Posty: 167
Rejestracja: 23 gru 2023, 19:29
Been thanked: 71 times

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: Lafey »

Dzięki, miło wiedzieć.
Lafey
Cupra Leon VZ ST 4x4 460KM 562Nm Stage2
Awatar użytkownika
rsmiech
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 368
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Lokalizacja: Żywiec
Silnik: 2.0 TSI VZ 420KM custom
Has thanked: 8 times
Been thanked: 29 times

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: rsmiech »

2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 48000km 11.7l/100km
ODPOWIEDZ