Chiptuning 2.0 310km
-
- Formenciarz VZ5
- Posty: 287
- Rejestracja: 30 kwie 2023, 11:39
- Lokalizacja: DW
- Silnik: 2.0 TSI VZ 310
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 33 times
Re: Chiptuning 2.0 310km
Właśnie wróciłem z wymiany oleju. Taka ciekawostka w temacie temperatury oleju: na oleju z przebiegiem ~8000km (znaczna część w cyklu miejskim) temperatura w podobnych warunkach jest ok. 7-8stopni wyższa niż na nowym, lub inaczej temperatura jest taka sama ~105st. , z tym ,że na starym przy 140km/h, na nowym przy 160km/h. ciekawe jak lecą właściwości oleju aż do zalecanych 30tys. przebiegu.....
Re: Chiptuning 2.0 310km
Ciąg dalszy wirusowania Cupry. Temperatury trochę spadły więc można było umówić się na korektę softu. Poprzednie wykresy z przed i po modyfikacji zamieściłem wcześniej w tym wątku. W międzyczasie w skrzyni został wymieniony sterownik mechatroniki. To na dzień dzisiejszy jedyny sposób aby dokonać modyfikacji TCU w nowych rocznikach. Odblokowanie skrzyni pozwoliło wykrzesać jeszcze trochę powera z silnika. Auto obecnie legitymuje się mocą prawie 460KM i 562Nm.
To raczej max możliwości seryjnej turbiny Continental, dalej jest już STAGE3 i np. PowerMax.
Zakres przeprowadzonych zmian:
- Oprogramowanie sterownika silnika i skrzyni biegów
- Downpipe z katalizatorem
- Wydajniejszy intercooler
- Optymalizacja działania układu chłodniczego silnika
- Optymalizacja działania dwupoziomowej pompy oleju silnika
- Umożliwienie hamowania lewą nogą
- Pamięć ostatniej pozycji start/stop
- Usunięty limiter prędkości
- Odblokowany „soft limiter” obrotów na postoju
- Kalibracja ciśnienia w koszu sprzęgłowym skrzyni DSG do 650Nm
- Optymalizacja funkcji Launch Control z dwoma poziomami obrotów do startu
- Uruchomienie wyświetlania aktualnego biegu w trybie D i S
- Optymalizacja charakterystyki zmian biegów w trybie D i S
- Skrócony czas zmiany biegów
- Wyłączona funkcja „żeglowania”
- Wyłączony kickdown w trybie manualnym
Na moją prośbę został usunięty tryb podgrzewania katalizatora polegający na utrzymywaniu silnika na wysokich obrotach po każdym uruchomieniu.
Poza oczywistym polepszeniem osiągów samochód jest nieporównywalnie bardziej responsywny, zbiera się w każdym zakresie obrotów w razie potrzeby błyskawicznie redukując biegi. Każde - nawet lekkie - naciśniecie gazu powoduje reakcję, nie ma zamulania i czekania na mocne wciśnięcie pedału przyśpieszenia. Odczucia z jazdy są adekwatne do posiadanej mocy co w seryjnym oprogramowaniu było nieosiągalne. Spalanie w trasie przy 120 km/h to 7,1 l. Po mieście nie ma dolnej i górnej granicy - potrafi spalić mniej niż "seria" ale i znacznie więcej. To naprawdę niepojęte jak seryjna ekologia zamula DSG i jaki potencjał ma EVO4.
Nie jest to moje pierwsze zmodyfikowane auto ale zdecydowanie jest ono najlepiej zestrojone. Niezdecydowanym gorąco polecam.
To raczej max możliwości seryjnej turbiny Continental, dalej jest już STAGE3 i np. PowerMax.
Zakres przeprowadzonych zmian:
- Oprogramowanie sterownika silnika i skrzyni biegów
- Downpipe z katalizatorem
- Wydajniejszy intercooler
- Optymalizacja działania układu chłodniczego silnika
- Optymalizacja działania dwupoziomowej pompy oleju silnika
- Umożliwienie hamowania lewą nogą
- Pamięć ostatniej pozycji start/stop
- Usunięty limiter prędkości
- Odblokowany „soft limiter” obrotów na postoju
- Kalibracja ciśnienia w koszu sprzęgłowym skrzyni DSG do 650Nm
- Optymalizacja funkcji Launch Control z dwoma poziomami obrotów do startu
- Uruchomienie wyświetlania aktualnego biegu w trybie D i S
- Optymalizacja charakterystyki zmian biegów w trybie D i S
- Skrócony czas zmiany biegów
- Wyłączona funkcja „żeglowania”
- Wyłączony kickdown w trybie manualnym
Na moją prośbę został usunięty tryb podgrzewania katalizatora polegający na utrzymywaniu silnika na wysokich obrotach po każdym uruchomieniu.
Poza oczywistym polepszeniem osiągów samochód jest nieporównywalnie bardziej responsywny, zbiera się w każdym zakresie obrotów w razie potrzeby błyskawicznie redukując biegi. Każde - nawet lekkie - naciśniecie gazu powoduje reakcję, nie ma zamulania i czekania na mocne wciśnięcie pedału przyśpieszenia. Odczucia z jazdy są adekwatne do posiadanej mocy co w seryjnym oprogramowaniu było nieosiągalne. Spalanie w trasie przy 120 km/h to 7,1 l. Po mieście nie ma dolnej i górnej granicy - potrafi spalić mniej niż "seria" ale i znacznie więcej. To naprawdę niepojęte jak seryjna ekologia zamula DSG i jaki potencjał ma EVO4.
Nie jest to moje pierwsze zmodyfikowane auto ale zdecydowanie jest ono najlepiej zestrojone. Niezdecydowanym gorąco polecam.
Lafey
Cupra Leon VZ ST 4x4 460KM 562Nm Stage2
Cupra Leon VZ ST 4x4 460KM 562Nm Stage2
- rsmiech
- Formenciarz VZ5 BAT
- Posty: 368
- Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
- Lokalizacja: Żywiec
- Silnik: 2.0 TSI VZ 420KM custom
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 29 times
Re: Chiptuning 2.0 310km
Serdeczne dzięki,
za zdanie szczegółowej, wieloetapowej relacji z modyfikowania Cupry z 2.0 TFSI 310 KM .
Po liftingu Cupra dla tego silnika deklaruje 333KM, chociaż nasze też prawie tyle miały na pierwszym hamowaniu.
Ale 460KM (a mogło być i więcej gdyby celem był wynik), to się w pale wprost nie mieści,
Producent będzie musiał pomyśleć nie o Faceliftingu tylko o 2 nowych generacjach!
Strach pomyśleć, jaki to byłby to teraz potwór, gdyby przy poprzednich autkach posiadałbyś tą samą wiedzę i doświadczenie.
To kiedy zakuwamy i "PowerMaxujmey" najnowszym Garrettem?
Gratuluję i pozdrawiam.
za zdanie szczegółowej, wieloetapowej relacji z modyfikowania Cupry z 2.0 TFSI 310 KM .
Po liftingu Cupra dla tego silnika deklaruje 333KM, chociaż nasze też prawie tyle miały na pierwszym hamowaniu.
Ale 460KM (a mogło być i więcej gdyby celem był wynik), to się w pale wprost nie mieści,
Producent będzie musiał pomyśleć nie o Faceliftingu tylko o 2 nowych generacjach!
Strach pomyśleć, jaki to byłby to teraz potwór, gdyby przy poprzednich autkach posiadałbyś tą samą wiedzę i doświadczenie.
To kiedy zakuwamy i "PowerMaxujmey" najnowszym Garrettem?
Gratuluję i pozdrawiam.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 48000km 11.7l/100km
Re: Chiptuning 2.0 310km
Dzięki, dzięki. Patryk kusi tym powermaxem ale sam nie wiem. Trzeba mieć jakiś umiar w tym szaleństwie. Na hybrydzie można celować pod 600KM! Tylko dół leci na łeb.
Lafey
Cupra Leon VZ ST 4x4 460KM 562Nm Stage2
Cupra Leon VZ ST 4x4 460KM 562Nm Stage2
- rsmiech
- Formenciarz VZ5 BAT
- Posty: 368
- Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
- Lokalizacja: Żywiec
- Silnik: 2.0 TSI VZ 420KM custom
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 29 times
Re: Chiptuning 2.0 310km
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 48000km 11.7l/100km