Chiptuning 2,0 tsi 190KM
Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM
Silniki 2.0tfsi są trwałe, można zrobić pare tys km i jak nie ujawni się żadna wada fabryczna to wtedy box ale tak jak wyżej napisane jest ryzyko utraty gwarancji na silnik.
Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM
Szoki, wersja 190KM to bardzo udany silnik na prawdę musiałbyś mieć pecha aby się coś posypało, niemniej ja po tym co obserwuję po pracy DTE mimo wszystko bym go wywalił i wgrał nowy soft u dobrego sprawdzonego softmastera (a takich na szczęście nie brakuje, szczególnie w zestawieniu z 2,0tsi) przy dobrym przelotowym filtrze powietrza spokojnie masz 240-250KM i około 390-400NM i do tego dostosowujesz pracę DSG, no i hulasz latami, bo DTE to niestety zmiana tylko 2 parametrów pracy silnika (3 wtyczka to podpinka pod wartość obrotów silnika aby komputerek w DTE dynamicznie sterował parametrami)
Co do wymian serwisowych to we Wrocławiu w ASO wycenili samą wymianę oleju na 1180zł, więc raczej nie ma mowy abym się tam szybko zawitał
Co do wymian serwisowych to we Wrocławiu w ASO wycenili samą wymianę oleju na 1180zł, więc raczej nie ma mowy abym się tam szybko zawitał
Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM
Myślę, że Box to jedyna opcja, na którą bym się decydował (najmniej inwazyjna). Tak jak wspomniałem nie chodzi mi o to, żeby zrobić z tego rakietę . Mam cichą nadzieję, że już standardowo odczuję choć trochę różnicy względem "kury". Parametry są podobne, a Formentor ma kawałek mniej do setki i 4x4.Szalo pisze: ↑25 cze 2022, 20:22 Szoki, wersja 190KM to bardzo udany silnik na prawdę musiałbyś mieć pecha aby się coś posypało, niemniej ja po tym co obserwuję po pracy DTE mimo wszystko bym go wywalił i wgrał nowy soft u dobrego sprawdzonego softmastera (a takich na szczęście nie brakuje, szczególnie w zestawieniu z 2,0tsi) przy dobrym przelotowym filtrze powietrza spokojnie masz 240-250KM i około 390-400NM i do tego dostosowujesz pracę DSG, no i hulasz latami, bo DTE to niestety zmiana tylko 2 parametrów pracy silnika (3 wtyczka to podpinka pod wartość obrotów silnika aby komputerek w DTE dynamicznie sterował parametrami)
Niestety nie było mi dane porównać tego przed zakupem bo jak wiemy w salonach do testów tylko wersja 310KM .
Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM
A ja bym zostawił te 190 w spokoju. Mam 310KM i osiągi nie są piorunujące do tego auto nie prowokuje do szybkiej jazdy. Każda wizyta w serwisie po boxie będzie niepotrzebnym stresem a nie daj boże coś naprawdę nawali. Wg mnie za mały przyrost to potencjalnego stresu.
Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM
Waldku myślę, że te Twoje 310KM jest dużym skokiem względem 190'ki. Wiec jeśli piszesz, że 310 nie powala (oczywiście nikt nie mówi, że Formentor jest rodem z F1) to chęć podkręcenia 190 oczywiście zawsze jest...
Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM
Rozumiem, gdybym nie martwił się o gwarancję i o to czy auto będzie jeździło płynnie i komfortowo z boxem to też bym pewnie założył ale to nie na mój charakter, zbyt bym się stresował na przeglądach.
Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM
310 KM już grzebnięte u Gregor10, czy ktoś gdzieś coś już majstrował przy 190 KM ? .
Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM
Podbijam pytanie, ktoś już jest po zmianie mapy silnika i skrzyni w 190?
Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM
Moim zdaniem zakładanie boxa, to zbyt duże ryzyko przy niewielkim przyroście mocy.
Poczytałem trochę i pooglądałem filmiki na YT. Przyrost mocy ok 12-14% (20-30KM). Obecnie softy w serwisach odczytują dane nt. mocy i pracy sprężarki i jest dość duże prawdopodobieństwo, że wyjdzie. Jeśli nawet nikt tego nie wyłapie, to wyjdzie już na pewno jeśli będą szukać gdy dojdzie do jakiejś usterki.
Poczytałem trochę i pooglądałem filmiki na YT. Przyrost mocy ok 12-14% (20-30KM). Obecnie softy w serwisach odczytują dane nt. mocy i pracy sprężarki i jest dość duże prawdopodobieństwo, że wyjdzie. Jeśli nawet nikt tego nie wyłapie, to wyjdzie już na pewno jeśli będą szukać gdy dojdzie do jakiejś usterki.