Chiptuning 2.0 310km

Awatar użytkownika
jeojstyk
Formenciarz
Posty: 11
Rejestracja: 05 maja 2022, 12:34

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: jeojstyk »

Wczoraj z ciekawości wybrałem się na hamownie swoim VZ i wyszło bardzo miło. Aż się boję co będzie jak Simosa 19 rozkodują :D
Załączniki
IMG_1973.jpg
IMG_1973.jpg (249.12 KiB) Przejrzano 1717 razy
------
2.0 VZ Stage 2 453KM 546NM
Awatar użytkownika
rsmiech
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 368
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Lokalizacja: Żywiec
Silnik: 2.0 TSI VZ 420KM custom
Has thanked: 8 times
Been thanked: 29 times

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: rsmiech »

Wielkie dzięki za wykres.

No proszę.
A poprzednik z wykresu z hamowni w tym wątku, do niemal takiego samego wyniku potrzebował ChipBoxa DTE.
Dla porównania: u Ciebie, seria: przy 5200rpm 320KM 438Nm
Box DTE: 5200rpm 322KM 436Nm :-)
Szkoda, że hamownia hamowni nie równa.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 48000km 11.7l/100km
Waldek
Formenciarz
Posty: 62
Rejestracja: 12 mar 2022, 13:48

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: Waldek »

Gratuluje wyniku, jeszcze nie widziałem tak potężnej serii, wszystko co w sieci dostępne to między 310 a 330KM i moment obrotowy z reguły oscylujący między 400-420Nm. Dodatkowo około 340KM płasko między 5500 a 6500obrotów. Petarda:).
Awatar użytkownika
jeojstyk
Formenciarz
Posty: 11
Rejestracja: 05 maja 2022, 12:34

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: jeojstyk »

Wynik przerósł moje oczekiwania. Do wycieczki na hamownie skusił mnie kierowca pewnego M440i G23 gdzie teoretycznie powinienem dostać od niego lanie, a jechaliśmy równo... No nic, trzeba się cieszyć z tego co jest.
------
2.0 VZ Stage 2 453KM 546NM
Waldek
Formenciarz
Posty: 62
Rejestracja: 12 mar 2022, 13:48

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: Waldek »

Wręcz dziwne bo 440i zapie***la jak wściekłe- te auta robią 100-200 nawet poniżej 10.5sek:). Formentor widziałem 13+ a to już przepaść. Swojego raz zmierzyłem na paliwie 95 przy pomocy redrive i wyszło 14.2sek, może u mnie słaba seria bo w porównaniu z 8R nie jedzie.
Awatar użytkownika
rsmiech
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 368
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Lokalizacja: Żywiec
Silnik: 2.0 TSI VZ 420KM custom
Has thanked: 8 times
Been thanked: 29 times

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: rsmiech »

Zaczęło się. Simos 19.6 rozpracowany.
CHIPTUNING dla Waszych pojazdów i braci ze stajnia VAG możliwy w Polsce.

Oto czego możecie się spodziewać:
Seria Formentor VZ 310KM 2022, (trochę było w gratisie) to 419Nm i 334KM.
A po bezpiecznej modyfikacji wzrost do 470Nm i 412KM.
VZ5 zostaje w tyle! :-).

Wszelkie boxy idą w odstawkę wobec +100KM! mocy i +70Nm momentu względem deklaracji producenta.
Zainteresowanych odsyłam do kontaktu z Gregorem10.
Załączniki
Seria
Seria
FormentorVz310KM_seria.jpg (204.82 KiB) Przejrzano 1538 razy
Modyfikacja
Modyfikacja
FormentorVz310KM_Chip.jpg (208.97 KiB) Przejrzano 1538 razy
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 48000km 11.7l/100km
Waldek
Formenciarz
Posty: 62
Rejestracja: 12 mar 2022, 13:48

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: Waldek »

Piękny wynik. Czy zrobiłeś też TCU? Duża różnica w osiągach? Jak sama płynność jazdy? Nic nie szarpie, jak skrzynia współpracuje? Czy auto jeździ tak samo płynnie jak seryjne? Bo chciałbym zrobić stage2 w swoim 8R i myślę o tunerze Gregor10.
Awatar użytkownika
rsmiech
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 368
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Lokalizacja: Żywiec
Silnik: 2.0 TSI VZ 420KM custom
Has thanked: 8 times
Been thanked: 29 times

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: rsmiech »

Szczegóły ustal z Gregorem10. Niestety TCU nie jest jeszcze do końca rozpracowane, tzn modele w wersji z bootloaderem 4 nie są możliwe do modyfikacji. Jeśli będziesz miał szczęście i u Ciebie jest coś starszego, to TCU da się zrobić. Może być różnie.
Skrzynia działa tak jak poprzednio, bez zmian, szarpnięć itp, czyli dalej do dupy. W G8 może działa lepiej, nie jeździłem, w forku nawet przed modyfikacją czasem coś szarpnęła.
Jedyny minus to ACC które traci na płynności, przyspieszanie w tempomacie w ruchu miejskim staje się za bardzo agresywne, musiałem zmienić ustawienia acc do trybu comfort.
Na koniec podzielę się rekomendacją: "teraz to ja boję się tego samochodu." :-) a 8R jest lżejszy od formentora.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 48000km 11.7l/100km
Waldek
Formenciarz
Posty: 62
Rejestracja: 12 mar 2022, 13:48

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: Waldek »

Mam i 8R i formentora i w serii przepaść na korzyść VW jezeli chodzi o osiągi. Czyli przy tych 430-440KM będzie ładnie sie odpychał. Sprawdzić muszę temat TCU bo chciałbym kompleksowo zrobić tym bardziej, że mieszkam w Szczecinie więc raczej podstawiłbym gregorowi auto na lawecie żeby już zrobił kompleksowo. Czy orientujesz się czy zajmuje się mechaniką czy auto z fmic i dp musi już do niego przyjechać gotowe mechanicznie?
Furmanos
Formenciarz
Posty: 72
Rejestracja: 09 sie 2021, 11:47
Lokalizacja: Myślenice
Silnik: 2.0 TSI VZ 310
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: Furmanos »

Też jestem po wizycie u Gregora 10.
Przyrost z 333km ->401km 425nm->478nm.

Akurat u mnie rocznik 2020 dało się ogarnac sterownik skrzyni
Cupra Formentor VZ STAGE1 + ic do88 431KM 546NM
ODPOWIEDZ