Zaczynasz przesadzać
Kosz
Re: Awaria dyferencjału haldex
Rsmiech zdążyłeś chociaż przeczyać bo już cenzor usunął 

Lafey
Cupra Leon VZ ST 4x4 460KM 562Nm Stage2
Cupra Leon VZ ST 4x4 460KM 562Nm Stage2
- Charls
- Junior Admin
- Posty: 2357
- Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
- Cupra: Formentor
- Silnik: 1.5 TSI 175
- skrzynia: DSG-7
- Lokalizacja: GKA
- Has thanked: 495 times
- Been thanked: 408 times
- rsmiech
- VIP
- Posty: 710
- Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
- Cupra: Formentor
- Silnik: 2.0 TSI VZ 310
- Lokalizacja: Żywiec
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 98 times
Re: Szkło na ekran dotykowy i virtual cocpit
D
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler, TCM upgrade. 58000km Średnie spalanie11.6l/100km
- Charls
- Junior Admin
- Posty: 2357
- Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
- Cupra: Formentor
- Silnik: 1.5 TSI 175
- skrzynia: DSG-7
- Lokalizacja: GKA
- Has thanked: 495 times
- Been thanked: 408 times
-
- Formenciarz
- Posty: 29
- Rejestracja: 04 mar 2025, 10:06
- Cupra: Formentor
- Silnik: 2.0 TSI VZ 310
- skrzynia: DSG-7
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 20 times
Re: Spalanie 1.5 TSI
Hej
teraz przesiadłem się z KIA xceed 1,5 160KM na formentor vz wiec spalanie na razie jest diametralnie inne
Co do kia 1,5 to paliła naprawdę mało , mając koła 235/45 18 bo średnie spalanie z 54tys wyszło 7,1. Jadąc dwa razy Chorwacja z maksymalnymi dopuszczalnymi prędkościami średnie spalanie 5,8-6,0.
W miście , w zaleznisoci jak podeszły światła 7,5-9,5 , w trasie w Polsce średnio 7,0l
Myślę , że formentor jest bardziej "kanciasty" i przód jest dużo szerszy niż w kia. Dodatkowa kwestia to masa bo kia niecałe 1300kg
W wersji vz , jeżdżąc normalnie po mieście trzeba liczyć 12-13l i to jest ok , ale jestem ciekaw jak wyjdzie w trasie
POzdrawiam forum
teraz przesiadłem się z KIA xceed 1,5 160KM na formentor vz wiec spalanie na razie jest diametralnie inne

Co do kia 1,5 to paliła naprawdę mało , mając koła 235/45 18 bo średnie spalanie z 54tys wyszło 7,1. Jadąc dwa razy Chorwacja z maksymalnymi dopuszczalnymi prędkościami średnie spalanie 5,8-6,0.
W miście , w zaleznisoci jak podeszły światła 7,5-9,5 , w trasie w Polsce średnio 7,0l
Myślę , że formentor jest bardziej "kanciasty" i przód jest dużo szerszy niż w kia. Dodatkowa kwestia to masa bo kia niecałe 1300kg
W wersji vz , jeżdżąc normalnie po mieście trzeba liczyć 12-13l i to jest ok , ale jestem ciekaw jak wyjdzie w trasie

POzdrawiam forum

- Endrju
- VIP
- Posty: 538
- Rejestracja: 31 maja 2024, 00:38
- Cupra: Formentor
- Silnik: FL 1.5 eTSI mHEV 150
- skrzynia: DSG-7
- Lokalizacja: ZSD
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 104 times
Re: Spalanie 1.5 TSI
Temat dotyczy spalania 1.5 więc nie łapiesz się kolego. A Kia jakby była VZ to też by nie paliła 7l.
-
- Formenciarz
- Posty: 29
- Rejestracja: 04 mar 2025, 10:06
- Cupra: Formentor
- Silnik: 2.0 TSI VZ 310
- skrzynia: DSG-7
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 20 times
Re: Powitania
Hej I jak po kolejnych kilku latach jazdy formentorem ?;p-) fun chyba jest skoro zrobiony soft i konkretne konie pod maską ?;-) Ja kupiłem 2 tyg temu i liczę ,że ze dwa lata miło spędzę czas za kierownica;-) Fakt na razie jedyny element, który trochę mnie męczy to spalanie. Żeby pokazało 8,5 litra w trasie to trzeba się baaardzo pilnowaćrsmiech pisze: 15 maja 2022, 23:59Witam, zazdroszczę Ci tego początkowego oszołomienia i szczęścia z otrzymani wyczekiwanego samochodu. Swoją wersję VZ użytkuję już 3 tydzień i z każdym dniem entuzjazm mija lub nawet już dawno pękł jak mydlana bańka.jeojstyk pisze: 05 maja 2022, 12:49 Witam serdecznie. W końcu udało się dotrzeć na forum. Formek VZ 310KM zamówiony pierwszego lutego i przed majówką już w moich rękach. Po pierwszej trasie widziałem, że to dobry wybór![]()
Nie czytaj dalej jeśli nie chcesz się zrazić.
Oto przykra prawda o formentorze VZ 310km lub jak kto woli lista głównych wad:
1. Niemal każdego dnia zaskakuje jakąś awaryjną sytuacją i komunikatem typu: awaria czujników parkowania, awaria kamery cofania, system front assist działa w sposób ograniczony, awaria układu ACC, nie działa dźwięk, nie można otworzyć lub zamknąć dachu lub osłony dachu, nie działa włączenie oświetlenia wewnętrznego, system wczytuje nowe lepsze ustawienia, nadpisując twoje własne, lub ekran wyłącza się i restartuje w trakcie jazdy. Na szczęście po ponownym uruchomieniu usterki te albo samoistnie ustępują albo pojawiają się nowe. Czasem jest kilka dni spokoju, ale zazwyczaj jest to cisza przed burzą. TRAGEDIA.
2. Upierdliwy LineAssist, za każdym razem trzeba go wyłączać. System jest niedopracowany i ewidentnie nie radzi sobie na drogach lokalnych, cały czas ingerując w kierownicę.
3. System rozpoznawania głosu (hola hola) ta Pani jest głucha. Niech ktoś spróbuje z niego skorzystać np. "prowadź do Sosnowiec" lub "prowadź do Sosnowca" Życzę szczęścia. Mnie doprowadza czasem do szewskiej pasji, a czasem rozbawia. Kiedy już krzyczę do niej PROWADZ DO ..... K...!!!!., odpowiada spokojnym głosem "najbliższy szpital znajduje się ..."
4. Oprogramowanie skrzyni DSG Masakra. Jednym słowem muł podczas normalnego użytkowania. To uporczywe dążenie do jazdy 50km\h na 7 biegu w okolicach 1200 lub niżej obrotów i leniwe przyspieszanie z tych obrotów bez redukcji, aż wszystko się trzęsie a silnik zdaje się wołać litości, Generując przy tym w całej kabinie strasznie nieprzyjemne wibracje i hałas. Z kolei gdy naciśnie się mocniej, to tak jakby najpierw się zastanawiała, czy to emerytowi drgnęła noga, czy naprawdę ma przyspieszyć, po chwili uznaje, że driver jednak chce przyspieszyć, więc nagle obroty rosną aby przygotować się do redukcji o 2-3 biegi ale dalej nic się nie dzieje, nagle po 1.5 sekundy jedno ze sprzęgieł wypala z przeniesieniem napędu z ogromnym momentem i mocą nieadekwatnie do intencji. Reakcja łopatek dla redukcji jest w miarę OK, jednak bieg w górę w niższych zakresach obrotowych trwa wieki. Ponadto mam wrażenia, że czasem gubi zbyt krótkie impulsy łopatek. Tryb sport z koli uporczywie utrzymuje prawie 3000 obrotów na 3 biegu dla zakresu 50-61km/h przy braku obciążenia czy wyraźnego naciśnięcia na pedał przyspieszenia. Przyznaję, w trakcie jazdy bardzo dynamicznej lub torowej skrzynia sprawuje się OK ale przy jeździe dziennej jest to porażka.
5. Wewnątrz kabiny jest głośno, uciążliwy szum kół i irytujące wibracje i pomruk silnika podczas jazdy z poniżej 1500obr/min strasznie zaczynają irytować. Sytuacja wydaje się być nawet gorsza wraz ze wzrostem liczby pasażerów. Nie pomaga zestaw audio beats, który dodatkowo zamiast uprzyjemniać jazdę staje się źródłem jeszcze większego hałasu i irytacji. Wyjątek występuje w sytuacji kiedy ustawimy swoją ulubioną muzę i zagłuszymy nią wszystkie niepożądane dźwięki. Nie o to jednak chyba w tym chodzi. W tej cenie naprawdę moim zdaniem auto powinno być lepiej wygłuszone.
6. Zestaw beats gra bardzo przeciętnie, mnie nie udało się ustawić w sposób satysfakcjonujący dźwięku. Hałas toczenia i odgłos pracy silnika zadania tego nie ułatwia.
7. Wysokie spalanie, silnik 2.0 jazda emerycka 120km/h, wynik 9.5l/100km. Dla porównania Mazda CX-30 silnik 2.0 wynik 6.5.
Zalety:
tylko jedna: potrafi wcisnąć w fotel,
a zapomniałem jest i druga: rewelacyjnie się prowadzi.

Pozdrowienia
Temat "Powitania" nie jest miejscem na prowadzenie takich dyskusji, dziękuję / moderator