Kosz

Tutaj trafiają tematy i posty niezgodne z regulaminem forum.
Awatar użytkownika
Charls
Junior Admin
Posty: 2357
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Cupra: Formentor
Silnik: 1.5 TSI 175
skrzynia: DSG-7
Lokalizacja: GKA
Has thanked: 495 times
Been thanked: 408 times

Re: Awaria dyferencjału haldex

Post autor: Charls »

Lafey pisze: 03 mar 2025, 23:01 Odważnie, zaraz Twoja wypowiedź wyląduje w koszu.
Zaczynasz przesadzać
Awatar użytkownika
Lafey
VIP
Posty: 422
Rejestracja: 23 gru 2023, 19:29
Been thanked: 115 times

Re: Awaria dyferencjału haldex

Post autor: Lafey »

Rsmiech zdążyłeś chociaż przeczyać bo już cenzor usunął :lol:
Lafey
Cupra Leon VZ ST 4x4 460KM 562Nm Stage2
Awatar użytkownika
Charls
Junior Admin
Posty: 2357
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Cupra: Formentor
Silnik: 1.5 TSI 175
skrzynia: DSG-7
Lokalizacja: GKA
Has thanked: 495 times
Been thanked: 408 times

Re: Awaria dyferencjału haldex

Post autor: Charls »

Lafey pisze: 03 mar 2025, 23:08 Rsmiech zdążyłeś chociaż przeczyać bo już cenzor usunął :lol:
Jeszcze jedna taka wycieczka i odpoczniesz od forum
Awatar użytkownika
rsmiech
VIP
Posty: 710
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Cupra: Formentor
Silnik: 2.0 TSI VZ 310
Lokalizacja: Żywiec
Has thanked: 64 times
Been thanked: 98 times

Re: Szkło na ekran dotykowy i virtual cocpit

Post autor: rsmiech »

D
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler, TCM upgrade. 58000km Średnie spalanie11.6l/100km
Awatar użytkownika
Charls
Junior Admin
Posty: 2357
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Cupra: Formentor
Silnik: 1.5 TSI 175
skrzynia: DSG-7
Lokalizacja: GKA
Has thanked: 495 times
Been thanked: 408 times

Re: Szkło na ekran dotykowy i virtual cocpit

Post autor: Charls »

rsmiech pisze: 09 mar 2025, 00:38D
Chyba Ci się atrament w klawiaturze skończył :lol:
ADIOSTRY
Formenciarz
Posty: 29
Rejestracja: 04 mar 2025, 10:06
Cupra: Formentor
Silnik: 2.0 TSI VZ 310
skrzynia: DSG-7
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 20 times

Re: Spalanie 1.5 TSI

Post autor: ADIOSTRY »

Hej
teraz przesiadłem się z KIA xceed 1,5 160KM na formentor vz wiec spalanie na razie jest diametralnie inne ;-)
Co do kia 1,5 to paliła naprawdę mało , mając koła 235/45 18 bo średnie spalanie z 54tys wyszło 7,1. Jadąc dwa razy Chorwacja z maksymalnymi dopuszczalnymi prędkościami średnie spalanie 5,8-6,0.
W miście , w zaleznisoci jak podeszły światła 7,5-9,5 , w trasie w Polsce średnio 7,0l
Myślę , że formentor jest bardziej "kanciasty" i przód jest dużo szerszy niż w kia. Dodatkowa kwestia to masa bo kia niecałe 1300kg
W wersji vz , jeżdżąc normalnie po mieście trzeba liczyć 12-13l i to jest ok , ale jestem ciekaw jak wyjdzie w trasie :-)
POzdrawiam forum :-)
Awatar użytkownika
Endrju
VIP
Posty: 538
Rejestracja: 31 maja 2024, 00:38
Cupra: Formentor
Silnik: FL 1.5 eTSI mHEV 150
skrzynia: DSG-7
Lokalizacja: ZSD
Has thanked: 66 times
Been thanked: 104 times

Re: Spalanie 1.5 TSI

Post autor: Endrju »

Temat dotyczy spalania 1.5 więc nie łapiesz się kolego. A Kia jakby była VZ to też by nie paliła 7l.
Obrazek
Zapraszam można zamawiać viewtopic.php?t=4367
ADIOSTRY
Formenciarz
Posty: 29
Rejestracja: 04 mar 2025, 10:06
Cupra: Formentor
Silnik: 2.0 TSI VZ 310
skrzynia: DSG-7
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 20 times

Re: Powitania

Post autor: ADIOSTRY »

rsmiech pisze: 15 maja 2022, 23:59
jeojstyk pisze: 05 maja 2022, 12:49 Witam serdecznie. W końcu udało się dotrzeć na forum. Formek VZ 310KM zamówiony pierwszego lutego i przed majówką już w moich rękach. Po pierwszej trasie widziałem, że to dobry wybór :D
Witam, zazdroszczę Ci tego początkowego oszołomienia i szczęścia z otrzymani wyczekiwanego samochodu. Swoją wersję VZ użytkuję już 3 tydzień i z każdym dniem entuzjazm mija lub nawet już dawno pękł jak mydlana bańka.
Nie czytaj dalej jeśli nie chcesz się zrazić.


Oto przykra prawda o formentorze VZ 310km lub jak kto woli lista głównych wad:

1. Niemal każdego dnia zaskakuje jakąś awaryjną sytuacją i komunikatem typu: awaria czujników parkowania, awaria kamery cofania, system front assist działa w sposób ograniczony, awaria układu ACC, nie działa dźwięk, nie można otworzyć lub zamknąć dachu lub osłony dachu, nie działa włączenie oświetlenia wewnętrznego, system wczytuje nowe lepsze ustawienia, nadpisując twoje własne, lub ekran wyłącza się i restartuje w trakcie jazdy. Na szczęście po ponownym uruchomieniu usterki te albo samoistnie ustępują albo pojawiają się nowe. Czasem jest kilka dni spokoju, ale zazwyczaj jest to cisza przed burzą. TRAGEDIA.
2. Upierdliwy LineAssist, za każdym razem trzeba go wyłączać. System jest niedopracowany i ewidentnie nie radzi sobie na drogach lokalnych, cały czas ingerując w kierownicę.
3. System rozpoznawania głosu (hola hola) ta Pani jest głucha. Niech ktoś spróbuje z niego skorzystać np. "prowadź do Sosnowiec" lub "prowadź do Sosnowca" Życzę szczęścia. Mnie doprowadza czasem do szewskiej pasji, a czasem rozbawia. Kiedy już krzyczę do niej PROWADZ DO ..... K...!!!!., odpowiada spokojnym głosem "najbliższy szpital znajduje się ..."
4. Oprogramowanie skrzyni DSG Masakra. Jednym słowem muł podczas normalnego użytkowania. To uporczywe dążenie do jazdy 50km\h na 7 biegu w okolicach 1200 lub niżej obrotów i leniwe przyspieszanie z tych obrotów bez redukcji, aż wszystko się trzęsie a silnik zdaje się wołać litości, Generując przy tym w całej kabinie strasznie nieprzyjemne wibracje i hałas. Z kolei gdy naciśnie się mocniej, to tak jakby najpierw się zastanawiała, czy to emerytowi drgnęła noga, czy naprawdę ma przyspieszyć, po chwili uznaje, że driver jednak chce przyspieszyć, więc nagle obroty rosną aby przygotować się do redukcji o 2-3 biegi ale dalej nic się nie dzieje, nagle po 1.5 sekundy jedno ze sprzęgieł wypala z przeniesieniem napędu z ogromnym momentem i mocą nieadekwatnie do intencji. Reakcja łopatek dla redukcji jest w miarę OK, jednak bieg w górę w niższych zakresach obrotowych trwa wieki. Ponadto mam wrażenia, że czasem gubi zbyt krótkie impulsy łopatek. Tryb sport z koli uporczywie utrzymuje prawie 3000 obrotów na 3 biegu dla zakresu 50-61km/h przy braku obciążenia czy wyraźnego naciśnięcia na pedał przyspieszenia. Przyznaję, w trakcie jazdy bardzo dynamicznej lub torowej skrzynia sprawuje się OK ale przy jeździe dziennej jest to porażka.
5. Wewnątrz kabiny jest głośno, uciążliwy szum kół i irytujące wibracje i pomruk silnika podczas jazdy z poniżej 1500obr/min strasznie zaczynają irytować. Sytuacja wydaje się być nawet gorsza wraz ze wzrostem liczby pasażerów. Nie pomaga zestaw audio beats, który dodatkowo zamiast uprzyjemniać jazdę staje się źródłem jeszcze większego hałasu i irytacji. Wyjątek występuje w sytuacji kiedy ustawimy swoją ulubioną muzę i zagłuszymy nią wszystkie niepożądane dźwięki. Nie o to jednak chyba w tym chodzi. W tej cenie naprawdę moim zdaniem auto powinno być lepiej wygłuszone.
6. Zestaw beats gra bardzo przeciętnie, mnie nie udało się ustawić w sposób satysfakcjonujący dźwięku. Hałas toczenia i odgłos pracy silnika zadania tego nie ułatwia.
7. Wysokie spalanie, silnik 2.0 jazda emerycka 120km/h, wynik 9.5l/100km. Dla porównania Mazda CX-30 silnik 2.0 wynik 6.5.
Zalety:
tylko jedna: potrafi wcisnąć w fotel,
a zapomniałem jest i druga: rewelacyjnie się prowadzi.
Hej I jak po kolejnych kilku latach jazdy formentorem ?;p-) fun chyba jest skoro zrobiony soft i konkretne konie pod maską ?;-) Ja kupiłem 2 tyg temu i liczę ,że ze dwa lata miło spędzę czas za kierownica;-) Fakt na razie jedyny element, który trochę mnie męczy to spalanie. Żeby pokazało 8,5 litra w trasie to trzeba się baaardzo pilnować :-)
Pozdrowienia

Temat "Powitania" nie jest miejscem na prowadzenie takich dyskusji, dziękuję / moderator
Zablokowany