Zabezpieczenie lakieru powłoką elastomerową

Czyli jak dbać o nasze samochody
Awatar użytkownika
Charls
Junior Admin
Posty: 2357
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Cupra: Formentor
Silnik: 1.5 TSI 175
skrzynia: DSG-7
Lokalizacja: GKA
Has thanked: 495 times
Been thanked: 408 times

Zabezpieczenie lakieru powłoką elastomerową

Post autor: Charls »

Czy ktoś z forumowiczów zabezpieczał lakier powłoką elastomerową? Jeśli tak to jaki był to koszt? Czy efekt końcowy faktycznie jest wiele lepszy od ceramiki? Byłem dzisiaj w zakładzie detailingowym i wycenili zabezpieczenie forka na 4 tys. zł, wydaje mi się to bardzo dużo choć szczerze to nie mam jakiegoś miarodajnego odniesienia, musze popytać w kilku zakładach. W poprzednich autach sam nakładałem twardy wosk jednakże wiadomo, efekt nie utrzymuje się zbyt długo.
KiMCIO
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 329
Rejestracja: 14 lip 2023, 13:21
Silnik: 1.5 TSI 150
Lokalizacja: FZ
Has thanked: 36 times
Been thanked: 33 times

Re: Zabezpieczenie lakieru powłoką elastomerową

Post autor: KiMCIO »

Ja wybrałem folię i według mnie nie ma nic lepszego. Wszelkie powłoki nie zabezpieczają przed uszkodzeniem lakieru (kamyczki itd).
Awatar użytkownika
Charls
Junior Admin
Posty: 2357
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Cupra: Formentor
Silnik: 1.5 TSI 175
skrzynia: DSG-7
Lokalizacja: GKA
Has thanked: 495 times
Been thanked: 408 times

Re: Zabezpieczenie lakieru powłoką elastomerową

Post autor: Charls »

Wiem o tym ale budżet nie jest z gumy. Gdyby był z gumy to nie kupował bym Cupry
alfiorz
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 622
Rejestracja: 30 kwie 2023, 11:39
Silnik: 2.0 TSI VZ 310
Lokalizacja: DW
Has thanked: 37 times
Been thanked: 108 times

Re: Zabezpieczenie lakieru powłoką elastomerową

Post autor: alfiorz »

dysponowałem podobnym budżetem i za 3,5tys okleiłem cały przód, maskę, reflektory, początek dachu, lusterka i słupki piano black. posłuchałem lokalnego speca ze studia detalingowego. ceramika jest za słaba żeby zabezpieczyć przed odpryskami na masce. resztę zabezpieczam standardowo, wosk, icy ceramic detailer lub ceramic foam od shiny garage w zależności od potrzeby, humoru i dostępnego czasu. Tylko przy folii usuwaj na bieżąco resztki robali bo potrafią się podobno wwulkanizować w folię pod wpływem wysokiej temperatury (jak ktoś z tydzień z nieusuniętymi robalami latem pojeździ podobno się zdarza).
Ostatnio zmieniony 29 lut 2024, 19:24 przez alfiorz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Charls
Junior Admin
Posty: 2357
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Cupra: Formentor
Silnik: 1.5 TSI 175
skrzynia: DSG-7
Lokalizacja: GKA
Has thanked: 495 times
Been thanked: 408 times

Re: Zabezpieczenie lakieru powłoką elastomerową

Post autor: Charls »

Będę robił powłoką elastomerową za połowę ceny którą mi zaśpiewali, okazało sie mój kolega z byłej pracy robi detailing. W folie będę robił tylko lampy przednie.
KiMCIO
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 329
Rejestracja: 14 lip 2023, 13:21
Silnik: 1.5 TSI 150
Lokalizacja: FZ
Has thanked: 36 times
Been thanked: 33 times

Re: Zabezpieczenie lakieru powłoką elastomerową

Post autor: KiMCIO »

Zawsze można po kawałku robić folię, jak byś miał znajomego detainera to nawet element po elemencie mógłbyś robić. Co do wulkanizacji robali - kwestia jakości folii.
alfiorz
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 622
Rejestracja: 30 kwie 2023, 11:39
Silnik: 2.0 TSI VZ 310
Lokalizacja: DW
Has thanked: 37 times
Been thanked: 108 times

Re: Zabezpieczenie lakieru powłoką elastomerową

Post autor: alfiorz »

KiMCIO pisze: 29 lut 2024, 19:29 Zawsze można po kawałku robić folię, jak byś miał znajomego detainera to nawet element po elemencie mógłbyś robić. Co do wulkanizacji robali - kwestia jakości folii.
Tu opieram się na tym co mi detailer powiedział - cecha lepszych folii które potrafią się samoregenerować pod wpływem temperatury, ale też potrafią wessać długo nie usuwane zabrudzenia typu resztki owadów. Inna sprawa, ze mam od dawna zwyczaj usuwania robali na bieżąco, bo to mniej pracy kosztuje. nawet bez folii. jak nie zdążą wyschnąć to usunięcie zajmuje 5-10 minut. jak przyschną to jest długa walka i trzeba uważać, żeby lakieru nie porysować. Kiedyś też Michu z M4K pokazywał na swoim aucie jakąś mega-pro-super-hiper drogą folię z której nie szło usunąć resztek robali, bo słonko swoje zrobiło.
KiMCIO
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 329
Rejestracja: 14 lip 2023, 13:21
Silnik: 1.5 TSI 150
Lokalizacja: FZ
Has thanked: 36 times
Been thanked: 33 times

Re: Zabezpieczenie lakieru powłoką elastomerową

Post autor: KiMCIO »

Teraz mnie przeraziłeś 😉
Ja nienawidzę czyścić robali, no zobaczymy jak to będzie. W najgorszym wypadku będę folię wymieniał 😉
alfiorz
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 622
Rejestracja: 30 kwie 2023, 11:39
Silnik: 2.0 TSI VZ 310
Lokalizacja: DW
Has thanked: 37 times
Been thanked: 108 times

Re: Zabezpieczenie lakieru powłoką elastomerową

Post autor: alfiorz »

KiMCIO pisze: 29 lut 2024, 20:06 Teraz mnie przeraziłeś 😉
Ja nienawidzę czyścić robali, no zobaczymy jak to będzie. W najgorszym wypadku będę folię wymieniał 😉
Spróbuj robić tak jak ja. W aucie mam zestaw obowiązkowy: rolka papieru toaletowego, rozpylacz 500ml z wodą (na ptasie odchody) i drugi z środkiem na owady, zimą zamienny z odmrażaczem do szyb. W Forku akurat mieszczą się w wgłębienie z boku bagażnika. Jak kończysz jakąś dłuższą trasę i przód jest uwalony owadami, od razu zjedź na jakaś myjnie, spryskaj przód środkiem na owady, odczekaj minutę-dwie, spryskaj porządnie wodą i po robalach. Czasem jakieś większe bardziej oporne trzeba papierem lekko ściągnąć. Jak robale wyschną, to czasem po 2-3 myciach pod słońce dalej widać jakieś resztki.
https://shinygarage.pl/preparat-do-usuw ... ow-bug-off - to jest dużo skuteczniejsze od marketowych środków typu K2 czy inne badziewia. jest też wersja pro, ale tylko w 5l bańce (ale za to wychodzi cenowo jak 3,5x500ml). mi w sezonie schodzi trochę ponad litr.
Dami
Forek
Posty: 1
Rejestracja: 14 kwie 2025, 13:49
Cupra: Formentor
Silnik: 1.5 TSI 150
skrzynia: DSG-7
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Zabezpieczenie lakieru powłoką elastomerową

Post autor: Dami »

Charls pisze: 29 lut 2024, 12:46 Czy ktoś z forumowiczów zabezpieczał lakier powłoką elastomerową? Jeśli tak to jaki był to koszt? Czy efekt końcowy faktycznie jest wiele lepszy od ceramiki? Byłem dzisiaj w zakładzie detailingowym i wycenili zabezpieczenie forka na 4 tys. zł, wydaje mi się to bardzo dużo choć szczerze to nie mam jakiegoś miarodajnego odniesienia, musze popytać w kilku zakładach. W poprzednich autach sam nakładałem twardy wosk jednakże wiadomo, efekt nie utrzymuje się zbyt długo.
I jak tam efekty po dłuższym czasie? Możesz podzielić się opinią? Sam się zastanawiam na tą powłoką.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kosmetyka i detailing”