Prawdziwe końcówki wydechu zamiast atrap w 2.0 TSI 190 KM

Slavek
VIP
Posty: 351
Rejestracja: 23 paź 2023, 10:37
Silnik: 2.0 TSI 190
Lokalizacja: Centrum se
Has thanked: 18 times
Been thanked: 34 times

Re: Prawdziwe końcówki wydechu zamiast atrap w 2.0 TSI 190 KM

Post autor: Slavek »

Czy taki komplet występuje z pojedynczymi rurami? Bo po dwie to dla mnie zbyt dużo jak na ten silnik. I o ile mniej wyszłoby bez tego spojlera nad szybą?
Ostatnio zmieniony 23 cze 2025, 11:08 przez Slavek, łącznie zmieniany 1 raz.
2.0 190 koni
Silikonowa obudowa kluczyka
Awatar użytkownika
Charls
Junior Admin
Posty: 2798
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Cupra: Formentor
Silnik: 1.5 TSI 175
skrzynia: DSG-7
Lokalizacja: GKA
Has thanked: 597 times
Been thanked: 510 times

Re: Prawdziwe końcówki wydechu zamiast atrap w 2.0 TSI 190 KM

Post autor: Charls »

No to musisz założyć dyfuzor od VZ 245KM i przerobić końcówki które masz aktualnie skierowane do podłoża :)
Awatar użytkownika
payong
VIP
Posty: 385
Rejestracja: 16 lip 2024, 17:24
Cupra: Formentor
Silnik: 2.0 TSI 190
skrzynia: DSG-7
Lokalizacja: 3miasto
Has thanked: 246 times
Been thanked: 53 times

Re: Prawdziwe końcówki wydechu zamiast atrap w 2.0 TSI 190 KM

Post autor: payong »

Charls pisze: 23 cze 2025, 11:07 No to musisz założyć dyfuzor od VZ 245KM i przerobić końcówki które masz aktualnie skierowane do podłoża :)
Czy mogę przez to rozumieć, że te poczwórne końcówki nie wymagają ingerencji w te oryginalne ze 190KM skierowane do dołu? Nic nie trzeba piłować :) ?
Awatar użytkownika
Charls
Junior Admin
Posty: 2798
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Cupra: Formentor
Silnik: 1.5 TSI 175
skrzynia: DSG-7
Lokalizacja: GKA
Has thanked: 597 times
Been thanked: 510 times

Re: Prawdziwe końcówki wydechu zamiast atrap w 2.0 TSI 190 KM

Post autor: Charls »

Trzeba je odciąć przynajmniej to końcowe kolanko, które kieruje w dół i dospawać lub zamontować na obejmę nowe końcówki
Awatar użytkownika
Usarz
Formenciarz
Posty: 61
Rejestracja: 26 sie 2024, 12:27
Cupra: Formentor
Silnik: 2.0 TSI 190
skrzynia: DSG-7
Lokalizacja: Polska
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: Prawdziwe końcówki wydechu zamiast atrap w 2.0 TSI 190 KM

Post autor: Usarz »

Dokładnie, trzeba skrócić te oryginalne "fajki" skierowane w dół i założyć nowe.
Awatar użytkownika
Charls
Junior Admin
Posty: 2798
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Cupra: Formentor
Silnik: 1.5 TSI 175
skrzynia: DSG-7
Lokalizacja: GKA
Has thanked: 597 times
Been thanked: 510 times

Re: Prawdziwe końcówki wydechu zamiast atrap w 2.0 TSI 190 KM

Post autor: Charls »

payong pisze: 23 cze 2025, 11:40...
Specjalna wizualizacja dla Ciebie :lol:

Obrazek
Awatar użytkownika
payong
VIP
Posty: 385
Rejestracja: 16 lip 2024, 17:24
Cupra: Formentor
Silnik: 2.0 TSI 190
skrzynia: DSG-7
Lokalizacja: 3miasto
Has thanked: 246 times
Been thanked: 53 times

Re: Prawdziwe końcówki wydechu zamiast atrap w 2.0 TSI 190 KM

Post autor: payong »

@Charls - bomba, dzieki :lol:
Awatar użytkownika
payong
VIP
Posty: 385
Rejestracja: 16 lip 2024, 17:24
Cupra: Formentor
Silnik: 2.0 TSI 190
skrzynia: DSG-7
Lokalizacja: 3miasto
Has thanked: 246 times
Been thanked: 53 times

Re: Prawdziwe końcówki wydechu zamiast atrap w 2.0 TSI 190 KM

Post autor: payong »

Wymieniałem wczoraj olej w swoim forku (190KM) i miałem okazję obejrzeć od dolu jak to jest z tumikiem. Wiedziałem, że trzeba wymienić dyfuzor ale tam jest także gródź plastikowa, która chyba go zasłania i nie można przez nią przeprowadzić nowych końcówek bez jej pocięcia lub demontażu. Czy tak gródź dostosowana do VZ istnieje czy w VZ jej nie ma?
Drugie pytanie: przeglądałem zdjęcia tłumików używanych do VZ i porównałem do mojego, różnią się brakiem jednego tłumika, czy końcowy z VZ pełni rolę dwóch ze 190KM?

Trzecie pytanie: używane tłumiki najczęściej mają porysowane końcówki (te czarnr osłony). Czy to można ponownie pomalować w sposób "fabryczny"?
Akino
VIP
Posty: 203
Rejestracja: 06 lis 2024, 16:49
Cupra: Formentor
Silnik: 2.0 TSI 190
skrzynia: DSG-7
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 49 times
Been thanked: 34 times

Re: Prawdziwe końcówki wydechu zamiast atrap w 2.0 TSI 190 KM

Post autor: Akino »

Mam i ja :)

Obrazek

Czas montażu dyfuzora oraz końcówek około 1:45

Podziękowania za dobre rady dla @marcin90.10 i @Usarz.
marcin90.10
VIP
Posty: 265
Rejestracja: 17 mar 2024, 12:42
Cupra: Formentor
Silnik: 2.0 TSI 190
skrzynia: DSG-7
Lokalizacja: KRA
Has thanked: 10 times
Been thanked: 43 times

Re: Prawdziwe końcówki wydechu zamiast atrap w 2.0 TSI 190 KM

Post autor: marcin90.10 »

payong pisze: 27 sie 2025, 11:00 Wymieniałem wczoraj olej w swoim forku (190KM) i miałem okazję obejrzeć od dolu jak to jest z tumikiem. Wiedziałem, że trzeba wymienić dyfuzor ale tam jest także gródź plastikowa, która chyba go zasłania i nie można przez nią przeprowadzić nowych końcówek bez jej pocięcia lub demontażu. Czy tak gródź dostosowana do VZ istnieje czy w VZ jej nie ma?
Drugie pytanie: przeglądałem zdjęcia tłumików używanych do VZ i porównałem do mojego, różnią się brakiem jednego tłumika, czy końcowy z VZ pełni rolę dwóch ze 190KM?

Trzecie pytanie: używane tłumiki najczęściej mają porysowane końcówki (te czarnr osłony). Czy to można ponownie pomalować w sposób "fabryczny"?
1. Pomiędzy wersja 190 a VZ różnica jest w dyfuzorze. 190 ma inny i zaślepione otwory ale da się to ściągnąć i na upartego dorobić coś do tych wylotow-czego nie polecam bo otwór jest na tyle mały że stopi plastik bo po mocnej jeździe czasami nawet końcówek nie da się dotknąć.
2. Tłumik z 190 taki i VZ jest identyczny (środek), różni się ilością wyjść.
3. Na upartego się da- ściągasz cały tłumik, oklejasz niepotrzebne i malujesz na nowo albo na mokro albo proszkowo. Te czarne końcówki są przymocowane do właściwego tłumika za pomocą takich klipsów (nacięć) i osmarkane jednym spawem. Da się to rozpiłować i ściągnąć. Mam gdzieś jeszcze stare to podeślę fotke.
Niestety ale nawet do spawania połączeń nie użyli drutu przynajmniej Gat. 304 tylko mieszankę przez co rdzewieje. Ja jak zmieniałem to pasywowałem te miejsca chemicznie ale niewiele to dało...
ODPOWIEDZ