Prawdziwe końcówki wydechu zamiast atrap w 2.0 TSI 190 KM
-
- VIP
- Posty: 351
- Rejestracja: 23 paź 2023, 10:37
- Silnik: 2.0 TSI 190
- Lokalizacja: Centrum se
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 34 times
Re: Prawdziwe końcówki wydechu zamiast atrap w 2.0 TSI 190 KM
Czy taki komplet występuje z pojedynczymi rurami? Bo po dwie to dla mnie zbyt dużo jak na ten silnik. I o ile mniej wyszłoby bez tego spojlera nad szybą?
Ostatnio zmieniony 23 cze 2025, 11:08 przez Slavek, łącznie zmieniany 1 raz.
2.0 190 koni
Silikonowa obudowa kluczyka
Silikonowa obudowa kluczyka
- Charls
- Junior Admin
- Posty: 2798
- Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
- Cupra: Formentor
- Silnik: 1.5 TSI 175
- skrzynia: DSG-7
- Lokalizacja: GKA
- Has thanked: 597 times
- Been thanked: 510 times
Re: Prawdziwe końcówki wydechu zamiast atrap w 2.0 TSI 190 KM
No to musisz założyć dyfuzor od VZ 245KM i przerobić końcówki które masz aktualnie skierowane do podłoża 

- payong
- VIP
- Posty: 385
- Rejestracja: 16 lip 2024, 17:24
- Cupra: Formentor
- Silnik: 2.0 TSI 190
- skrzynia: DSG-7
- Lokalizacja: 3miasto
- Has thanked: 246 times
- Been thanked: 53 times
Re: Prawdziwe końcówki wydechu zamiast atrap w 2.0 TSI 190 KM
Czy mogę przez to rozumieć, że te poczwórne końcówki nie wymagają ingerencji w te oryginalne ze 190KM skierowane do dołu? Nic nie trzeba piłowaćCharls pisze: 23 cze 2025, 11:07 No to musisz założyć dyfuzor od VZ 245KM i przerobić końcówki które masz aktualnie skierowane do podłoża![]()

- Charls
- Junior Admin
- Posty: 2798
- Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
- Cupra: Formentor
- Silnik: 1.5 TSI 175
- skrzynia: DSG-7
- Lokalizacja: GKA
- Has thanked: 597 times
- Been thanked: 510 times
Re: Prawdziwe końcówki wydechu zamiast atrap w 2.0 TSI 190 KM
Trzeba je odciąć przynajmniej to końcowe kolanko, które kieruje w dół i dospawać lub zamontować na obejmę nowe końcówki
- Usarz
- Formenciarz
- Posty: 61
- Rejestracja: 26 sie 2024, 12:27
- Cupra: Formentor
- Silnik: 2.0 TSI 190
- skrzynia: DSG-7
- Lokalizacja: Polska
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 23 times
Re: Prawdziwe końcówki wydechu zamiast atrap w 2.0 TSI 190 KM
Dokładnie, trzeba skrócić te oryginalne "fajki" skierowane w dół i założyć nowe.
- payong
- VIP
- Posty: 385
- Rejestracja: 16 lip 2024, 17:24
- Cupra: Formentor
- Silnik: 2.0 TSI 190
- skrzynia: DSG-7
- Lokalizacja: 3miasto
- Has thanked: 246 times
- Been thanked: 53 times
Re: Prawdziwe końcówki wydechu zamiast atrap w 2.0 TSI 190 KM
Wymieniałem wczoraj olej w swoim forku (190KM) i miałem okazję obejrzeć od dolu jak to jest z tumikiem. Wiedziałem, że trzeba wymienić dyfuzor ale tam jest także gródź plastikowa, która chyba go zasłania i nie można przez nią przeprowadzić nowych końcówek bez jej pocięcia lub demontażu. Czy tak gródź dostosowana do VZ istnieje czy w VZ jej nie ma?
Drugie pytanie: przeglądałem zdjęcia tłumików używanych do VZ i porównałem do mojego, różnią się brakiem jednego tłumika, czy końcowy z VZ pełni rolę dwóch ze 190KM?
Trzecie pytanie: używane tłumiki najczęściej mają porysowane końcówki (te czarnr osłony). Czy to można ponownie pomalować w sposób "fabryczny"?
Drugie pytanie: przeglądałem zdjęcia tłumików używanych do VZ i porównałem do mojego, różnią się brakiem jednego tłumika, czy końcowy z VZ pełni rolę dwóch ze 190KM?
Trzecie pytanie: używane tłumiki najczęściej mają porysowane końcówki (te czarnr osłony). Czy to można ponownie pomalować w sposób "fabryczny"?
-
- VIP
- Posty: 203
- Rejestracja: 06 lis 2024, 16:49
- Cupra: Formentor
- Silnik: 2.0 TSI 190
- skrzynia: DSG-7
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 34 times
Re: Prawdziwe końcówki wydechu zamiast atrap w 2.0 TSI 190 KM
Mam i ja 

Czas montażu dyfuzora oraz końcówek około 1:45
Podziękowania za dobre rady dla @marcin90.10 i @Usarz.


Czas montażu dyfuzora oraz końcówek około 1:45
Podziękowania za dobre rady dla @marcin90.10 i @Usarz.
-
- VIP
- Posty: 265
- Rejestracja: 17 mar 2024, 12:42
- Cupra: Formentor
- Silnik: 2.0 TSI 190
- skrzynia: DSG-7
- Lokalizacja: KRA
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 43 times
Re: Prawdziwe końcówki wydechu zamiast atrap w 2.0 TSI 190 KM
1. Pomiędzy wersja 190 a VZ różnica jest w dyfuzorze. 190 ma inny i zaślepione otwory ale da się to ściągnąć i na upartego dorobić coś do tych wylotow-czego nie polecam bo otwór jest na tyle mały że stopi plastik bo po mocnej jeździe czasami nawet końcówek nie da się dotknąć.payong pisze: 27 sie 2025, 11:00 Wymieniałem wczoraj olej w swoim forku (190KM) i miałem okazję obejrzeć od dolu jak to jest z tumikiem. Wiedziałem, że trzeba wymienić dyfuzor ale tam jest także gródź plastikowa, która chyba go zasłania i nie można przez nią przeprowadzić nowych końcówek bez jej pocięcia lub demontażu. Czy tak gródź dostosowana do VZ istnieje czy w VZ jej nie ma?
Drugie pytanie: przeglądałem zdjęcia tłumików używanych do VZ i porównałem do mojego, różnią się brakiem jednego tłumika, czy końcowy z VZ pełni rolę dwóch ze 190KM?
Trzecie pytanie: używane tłumiki najczęściej mają porysowane końcówki (te czarnr osłony). Czy to można ponownie pomalować w sposób "fabryczny"?
2. Tłumik z 190 taki i VZ jest identyczny (środek), różni się ilością wyjść.
3. Na upartego się da- ściągasz cały tłumik, oklejasz niepotrzebne i malujesz na nowo albo na mokro albo proszkowo. Te czarne końcówki są przymocowane do właściwego tłumika za pomocą takich klipsów (nacięć) i osmarkane jednym spawem. Da się to rozpiłować i ściągnąć. Mam gdzieś jeszcze stare to podeślę fotke.
Niestety ale nawet do spawania połączeń nie użyli drutu przynajmniej Gat. 304 tylko mieszankę przez co rdzewieje. Ja jak zmieniałem to pasywowałem te miejsca chemicznie ale niewiele to dało...