Opcje przy zakupie
Re: Opcje przy zakupie
Mam pakiet XL i działa to dość sprawnie: auto trzyma się środka pasa ruchu nawet na łuku (nie musimy mieć rąk na kierownicy by auto jechało po łuku) dba o to kamera pod szybą która śledzi pas. Po około 1,5 minuty bez rąk na kierownicy system krzyczy by przejąć kierownicę ... trzymamy trochę mocniej nawet jedną ręką i wszystko działa - jedynie zimą trzeba na to uważać bo potrafi zgubić pasy ale to tak samo z radarem.
Cupra Formentor 2.0TSI 190KM DSG4Drive
Midnight Black | 19'' MACHINED SPORT | Pre-Crash Assis | Pakiet XL z Media System+ | BeatsAudioTM | Alarm | Ambientowe oświetlenie | Hak | Adaptacyjne zawieszenie | Kubełki
Midnight Black | 19'' MACHINED SPORT | Pre-Crash Assis | Pakiet XL z Media System+ | BeatsAudioTM | Alarm | Ambientowe oświetlenie | Hak | Adaptacyjne zawieszenie | Kubełki
-
- Forek
- Posty: 5
- Rejestracja: 31 sty 2023, 09:14
Re: Opcje przy zakupie
Ktoś się orientuję jak zweryfikować czy jest Pakiet Matrix LED przy odbiorze? Na lampach jest napis?
Re: Opcje przy zakupie
Matrix ma czarny wkład, a w standardowym led srebrny
- Załączniki
-
- KD6SonJFpTSqYCq6.131.jpg (44.11 KiB) Przejrzano 2190 razy
-
- Standard led
- 20221018_104531.jpg (156.57 KiB) Przejrzano 2190 razy
Re: Opcje przy zakupie
Z tego co się orientuję, to bez pakietu XL (który prowadzi auto środkiem pasa), posiadając wyłącznie pakiet L, po zbliżeniu się do linii/najechanie na nią skutkuje wibracjami na kierownicy i korektę toru jazdy (tak, by nie opuścić pasa). W praktyce wygląda to tak, że odbijasz się jak ping-pong od krawędzi i dostajesz komunikat z dźwiękiem "jedź środkiem pasa!". Poza tym, strach tak jechać, bo masz wrażenie do ostatniej chwili, że auto wyjedzie z pasa. Taki asystent służy raczej tylko uniknięciu sytuacji krytycznej w przypadku zagapienia się, czy przyśnięcia...perso pisze: ↑21 lut 2023, 20:15 Część wszystkim,
Czy pakiet L wspomagania jazdy trzyma pas na autostradzie? Tj. czy sam pojedzie np. po łuku ? Bo z opisu jako dostałem od dilera pakiet XL trzyma auto dokładnie w środku pasa a L zabezpiecza przed opuszczeniem pasa . Nie do końca widzę różnicę a myślę o pakiecie XL - raczej ze względu na utrzymanie pasa ruchu niż jazdę w korku.
Re: Opcje przy zakupie
Mozesz tez spojzec w fakture bo matrix kosztuje ok. 3800.Uzytkownik_cupry pisze: ↑28 lut 2023, 19:45 Ktoś się orientuję jak zweryfikować czy jest Pakiet Matrix LED przy odbiorze? Na lampach jest napis?
Re: Opcje przy zakupie
Dzięki za informacje - dołożyłem asystenta XL.
@mariusz - czyli na autostradzie przy zmianie pasa ruchu, po rozpoczęciu manewru tj. po wjechaniu na sąsiedni pas - asystent sam złapie nowy pas i wyprostuje auto ( a w połączeniu z ACC przyspieszy do zadanej prędkości? Fajny bajer - BTW chyba są takie obciążniki które udają trzymana rękę.
No ale wtedy to już jazda bez trzymanki - w każdym sensie
@mariusz - czyli na autostradzie przy zmianie pasa ruchu, po rozpoczęciu manewru tj. po wjechaniu na sąsiedni pas - asystent sam złapie nowy pas i wyprostuje auto ( a w połączeniu z ACC przyspieszy do zadanej prędkości? Fajny bajer - BTW chyba są takie obciążniki które udają trzymana rękę.
No ale wtedy to już jazda bez trzymanki - w każdym sensie
Re: Opcje przy zakupie
Gdzieś czytałem, że od tego roku mieli dokładać opcję asystenta zmiany pasa ruchu. Miałoby to działać tak, że jadąc przy włączonym ACC włączasz kierunkowskaz i auto samo zmienia pas ruchu upewniając się wcześniej, czy na pasie na który ma wjechać nie ma innych aut jadących lub zbliżających się. Nie wiem, czy to już jest w nowych autach czy nie...
Re: Opcje przy zakupie
Dokładnie tak to działa, dajesz kierunek zmieniasz pas i cupra sama wyśrodkuje tor jazdy.perso pisze: ↑04 mar 2023, 10:30 Dzięki za informacje - dołożyłem asystenta XL.
@mariusz - czyli na autostradzie przy zmianie pasa ruchu, po rozpoczęciu manewru tj. po wjechaniu na sąsiedni pas - asystent sam złapie nowy pas i wyprostuje auto ( a w połączeniu z ACC przyspieszy do zadanej prędkości? Fajny bajer - BTW chyba są takie obciążniki które udają trzymana rękę.
No ale wtedy to już jazda bez trzymanki - w każdym sensie
Jest to świetna sprawa kiedy jedziesz eska lub autostradą, zapodajesz prędkość odległość od auta przed tobą i tyle, odchodzi ci trzymanie nogi na gazie itp.
Trzymasz tylko kierownicę, możesz ją puścić na jakieś 1,5 min ale potem będziesz miał ostrzeżenia na wyświetlaczu aż do czerwonego i wtedy auto może się zatrzymać, więc nie lekceważ tego.
Cupra Formentor 2.0TSI 190KM DSG4Drive
Midnight Black | 19'' MACHINED SPORT | Pre-Crash Assis | Pakiet XL z Media System+ | BeatsAudioTM | Alarm | Ambientowe oświetlenie | Hak | Adaptacyjne zawieszenie | Kubełki
Midnight Black | 19'' MACHINED SPORT | Pre-Crash Assis | Pakiet XL z Media System+ | BeatsAudioTM | Alarm | Ambientowe oświetlenie | Hak | Adaptacyjne zawieszenie | Kubełki
Re: Opcje przy zakupie
Jakby ktoś się zastanawiał, to już jest takie coś, przynajmniej w Leonie.Coolbob pisze: ↑05 mar 2023, 22:21 Gdzieś czytałem, że od tego roku mieli dokładać opcję asystenta zmiany pasa ruchu. Miałoby to działać tak, że jadąc przy włączonym ACC włączasz kierunkowskaz i auto samo zmienia pas ruchu upewniając się wcześniej, czy na pasie na który ma wjechać nie ma innych aut jadących lub zbliżających się. Nie wiem, czy to już jest w nowych autach czy nie...
Działa to na tej zasadzie, że gdy jesteśmy na autostradzie (działa tylko na autostradzie, nie działa na drogach szybkiego ruchu!) w trybie wyświetlacza travel assist, pojawiają się sąsiednie pasy i gdy któryś z sąsiednich pasów będzie wolny (to znaczy kamera widzi auto na tamtym pasie w odpowiedniej odległości, oraz czujnik pola martwego nie wykrywa auta będącego zbyt blisko z tyłu) to pas pojawia się jako dostępny dla asystenta zmiany. Wtedy możemy dać kierunek i tu największy problem - pojawia się informacja na cały ekran "zmiana pasa ruchu, obserwuj otoczenie". W każdym razie, jeśli trzymamy kierownicę, to auto samo delikatnie wjedzie na środek sąsiedniego pasa - puszczenie kierownicy automatycznie anuluje manewr.
Działa fajnie, tylko gdyby nie ten komunikat, który rozprasza i przy okazji zasłania podgląd, chociaż jak ktoś jeździ na trybie z obrotomierzem ten komunikat jest mniejszy, ale wtedy mniej widać travel assist.
Leon Sportstourer 1.5 eTSI DSG
Re: Opcje przy zakupie
cześć, podepnę się pod temat. Dotychczas jeżdziłem starą mazdą 3 i w miarę nowym oplem astrą. Mam zamiar kupić Cupre 190KM i nie za bardzo wiem które funkcjonalności wziąć. Przy takiej kasie różnica kilku tys nie ma znaczenia, ale nie chcę brać czegoś z czego nie będę korzystał. Takim językiem opisowym, to najbardziej zależy mi na kontroli martwego pola po bokach i z tyłu na drodze poprzecznej przy cofaniu, kontroli odległości od samochodu poprzedzającego (aby w niego nie uderzyć) i podgrzewanej kierownicy. Mam też w oplu takie światła led które same dostosowują strumień, aby nie oślepiać kierowców i to również bym chciał, podobnie jak doświtelanie zakrętów. Nie zależy mi na mapach, bo chciałbym korzystać z googlemaps w telefonie (czytałem że da się sparować przez full link, chociaż dokladnie nie wiem jak to wygląda). I teraz pytania:
1. Czy są gdzieś bardziej szczegłówe opisy/testy tych wszystkich funkcjonalności wymienianych w konfiguratorze?
2. Wg mojego opisu który pakiet powiniem wybrać, wygląda na to że któryś Media System z pakietem matrix led? Jest szansa że nie wiem o czymś co by mi się bardzo przydało więc chętnie poznam sugestie.
3. Czy adaptacyjne zawieszenie się przydaje? Zakładam że w 70 proc jeżdzę po mieście.
1. Czy są gdzieś bardziej szczegłówe opisy/testy tych wszystkich funkcjonalności wymienianych w konfiguratorze?
2. Wg mojego opisu który pakiet powiniem wybrać, wygląda na to że któryś Media System z pakietem matrix led? Jest szansa że nie wiem o czymś co by mi się bardzo przydało więc chętnie poznam sugestie.
3. Czy adaptacyjne zawieszenie się przydaje? Zakładam że w 70 proc jeżdzę po mieście.