Chiptuning 2,0 tsi 190KM

Szalo
Formenciarz
Posty: 10
Rejestracja: 24 lis 2021, 21:19

Chiptuning 2,0 tsi 190KM

Post autor: Szalo »

Czołem, mam pytanie odnośnie boxa DTE do wersji 190KM, czy ktoś z Was już montował? ja mam go wpiętego do 1,5TSI w Ibizie i lata jak pięknie, po przepięciu do VW Troc z 1,5TSI mam szarpnięcia powyżej 4000obr (paliwo 98, dodatki Millersa, filtr powietrza KN, różne programy, testowałem wszystko...) i pytanie brzmi czy (oczywiście po przeprogramowaniu softu i zmianie wiązki) ktoś z Was już testował to na takim pacjencie?
Od razu dodam że 3 razy oddawałem aso do serwisu z wpiętym Boxem i nikt nigdy ani słowa o gwarancji nie wspomniał.
GrzegorzG
Formenciarz
Posty: 19
Rejestracja: 17 sie 2021, 19:29
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM

Post autor: GrzegorzG »

Do formentora sprzedałem kilka urządzeń, jednego będę montował na przestrzeni tygodnia więc podzielę się wynikami. Ogólnie podobnie jak w kodiaqu z tym samym silnikiem przyrost na poziomie 240-250KM. Obowiązkowo pedalbox aby odmulić to auto i robi się całkiem przyjemne auto :)
Co do Twojego przepięcia z 1.5 do 1.5 to skrzynia nie widzi zewnętrznego sterownika dlatego nie może się dostosować. Polecam wbić program sport i osłabić 3 krotnie i wtedy sprawdzić jak się zachowuje.
DTE Systems Dealer
Powerboxy | Pedalboxy | BoostrPro
wielkimurad
Formenciarz
Posty: 15
Rejestracja: 06 wrz 2021, 18:16

Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM

Post autor: wielkimurad »

Hej,
A możesz podzielić się swoimi doświadczeniami na temat chipu do formentora 1.5 DSG?
Pozdrawiam
GrzegorzG
Formenciarz
Posty: 19
Rejestracja: 17 sie 2021, 19:29
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM

Post autor: GrzegorzG »

wielkimurad pisze: 30 lis 2021, 11:17 Hej,
A możesz podzielić się swoimi doświadczeniami na temat chipu do formentora 1.5 DSG?
Pozdrawiam
Zależnie od bonusu z fabryki wychodzą między 170 a 190KM. Bardzo żwawo się po całym zabiegu zachowują. Oczywiście mówię tu o wrzuceniu boxa DTE, standardowy chip raczej okolice 200 KM do zrobienia. Całość na paliwie 98
DTE Systems Dealer
Powerboxy | Pedalboxy | BoostrPro
Stadzior
Formenciarz
Posty: 11
Rejestracja: 06 lis 2021, 15:07

Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM

Post autor: Stadzior »

Cześć, zamówiłem parę tyg. temu wersję 2.0 TSI 190km więc to raczej pieśń przyszłości ale zapytam.
- Do nieruszanego silnika też lejecie 98? Czy lejecie 95 a po chipie przechodzicie na 98?
- Jak wygląda spalanie po chiptuningu? Jest duża różnica?
- Polecacie jakiś dobry warsztat w okolicach Kielc, Łodzi, Warszawy lub Krakowa, który zrobi to porządnie i tak żeby nie stracić gwarancji? :)
GrzegorzG
Formenciarz
Posty: 19
Rejestracja: 17 sie 2021, 19:29
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM

Post autor: GrzegorzG »

Stadzior pisze: 01 gru 2021, 16:01 Cześć, zamówiłem parę tyg. temu wersję 2.0 TSI 190km więc to raczej pieśń przyszłości ale zapytam.
- Do nieruszanego silnika też lejecie 98? Czy lejecie 95 a po chipie przechodzicie na 98?
- Jak wygląda spalanie po chiptuningu? Jest duża różnica?
- Polecacie jakiś dobry warsztat w okolicach Kielc, Łodzi, Warszawy lub Krakowa, który zrobi to porządnie i tak żeby nie stracić gwarancji? :)
Możesz lać 95 i 98 zaś z Boxem zalecam 98 bo pod taki jest zrobiony maksymalny program.
Spalanie zazwyczaj spada o około 1l lecz z opinii moich klientów wiem że raczej zostaje na tym samym poziomie bo troszeczkę mocniej deptają w podłogę :D
Jeżeli Wołomin pod Warszawa Ci odpowiada to zapraszam do Siebie, mam baardzo korzystną ofertę dla formenciarzy :)
DTE Systems Dealer
Powerboxy | Pedalboxy | BoostrPro
Lukaszziolek
Forek
Posty: 6
Rejestracja: 25 paź 2021, 14:08

Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM

Post autor: Lukaszziolek »

To wszystko bardzo ciekawe...ale jakoś zbyt piękne aby było prawdziwe. Kompletnie się na tym nie znam więc może stąd moja dociekliwość. Wychodzi na to, że ten POWER Control x daje przy 1.5
- wzrost o 44 KM
- przyspieszenie do 100 spada z deklarowanych 8.9s na 5,5s co jest jakąś niebotyczną zmianą 😳
Nawet osiągnięcie poniżej 7s byłoby już spore, a tu mowa o 5,5s..
I to bez wpływu na gwarancję, zawsze można to wymontować przed udaniem się do serwisu i niby śladu w komputerze to nie zostawia. I jeszcze bezpłatne przeprogramowanie przy zmianie auta...

I do tego obniżenie spalania nawet do 1l/100...z tego co wyczytałem są tam 3 tryby pracy, każdy ma dodatkowo jeszcze 3 poziomy mocy. Czy to nie tak, że spalanie teoretycznie spada tylko przy trybie Eco, a przy pozostałych wzrasta wg standardowego?
I czy ten tryb Eco faktycznie daje dodatkową moc? Ktoś możne wie jak poszczególne tryby przekładają się na wzrost mocy/zużycie paliwa?
A może ktoś już w tej wersji silnikowej korzysta i może potwierdzić, że te zmiany są aż tak znaczące in plus?

To że mam manualna skrzynię jakoś wpływa na osiągi?

Ponizej link do serwisów w Pl w Polsce które to oferują, wraz z cennikiem. Na śląsku też jest
https://hpfactory.pl/produkt/powercontrol-x-1991/
GrzegorzG
Formenciarz
Posty: 19
Rejestracja: 17 sie 2021, 19:29
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM

Post autor: GrzegorzG »

Łukasz, odpowiadając od początku:

Wzrost na PowerControl X, paliwo 98 i najwyższe nastawy są w stanie wykrzesać 194KM oraz 314NM i ten przyrost jest podawany od seryjnych parametrów tj. 150KM ( wymogi Niemieckiego TUV )
Acceleration na stronie nie jest realnym 0-100, tutaj chodzi o postawienie auta na rolkach, pod obciążeniem, zmierzeniem go w elastycznym pomiarze 80-160.
Wtedy ta różnica względem serii to właśnie 3.4 sekundy

PowerControl nie ingeruje w oprogramowanie sterownika silnika dlatego też nic w komputerze nie zostaje, gdyby było inaczej po podłączeniu wyświetliłby się check engine z wartościami poza zakresem.
Obniżenie spalania o około 10% w cyklu mieszanym jest wynikiem do osiągnięcia jednakże klienci zgłaszają że zostaje ono na tym samym poziomie no ale też ich noga robi się cięższa :D

Tryb Eco zrzuca spalanie o około 20%, powoduje większą ospałość samochodu, można powiedzieć że ucina moc seryjną.
Poszczególne tryby tj ECO, SPORT i DYNAMIC mają inną charakterystykę mocową skomponowaną głównie pod paliwo ( D i S ) przykładowo na paliwie 98 i nastawach najwyższych osiągamy 190KM zaś nastawy sport i obniżenie 3x da nam już 180KM.
Manualna skrzynia ma taki wpływa że wolniej będziesz wbijał biegi niż DSG czyli przyspieszenie będzie minimalnie słabsze ale nikt Sobie tym głowy nie zawraca :)

Jeżeli nie odpisałem na jakieś pytanie lub coś nie jest zrozumiałe to śmiało pytaj !
DTE Systems Dealer
Powerboxy | Pedalboxy | BoostrPro
Bastek333
Formenciarz
Posty: 24
Rejestracja: 10 lis 2021, 12:55

Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM

Post autor: Bastek333 »

GrzegorzG pisze: 01 gru 2021, 19:45 Łukasz, odpowiadając od początku:

Wzrost na PowerControl X, paliwo 98 i najwyższe nastawy są w stanie wykrzesać 194KM oraz 314NM i ten przyrost jest podawany od seryjnych parametrów tj. 150KM ( wymogi Niemieckiego TUV )
Acceleration na stronie nie jest realnym 0-100, tutaj chodzi o postawienie auta na rolkach, pod obciążeniem, zmierzeniem go w elastycznym pomiarze 80-160.
Wtedy ta różnica względem serii to właśnie 3.4 sekundy

PowerControl nie ingeruje w oprogramowanie sterownika silnika dlatego też nic w komputerze nie zostaje, gdyby było inaczej po podłączeniu wyświetliłby się check engine z wartościami poza zakresem.
Obniżenie spalania o około 10% w cyklu mieszanym jest wynikiem do osiągnięcia jednakże klienci zgłaszają że zostaje ono na tym samym poziomie no ale też ich noga robi się cięższa :D

Tryb Eco zrzuca spalanie o około 20%, powoduje większą ospałość samochodu, można powiedzieć że ucina moc seryjną.
Poszczególne tryby tj ECO, SPORT i DYNAMIC mają inną charakterystykę mocową skomponowaną głównie pod paliwo ( D i S ) przykładowo na paliwie 98 i nastawach najwyższych osiągamy 190KM zaś nastawy sport i obniżenie 3x da nam już 180KM.
Manualna skrzynia ma taki wpływa że wolniej będziesz wbijał biegi niż DSG czyli przyspieszenie będzie minimalnie słabsze ale nikt Sobie tym głowy nie zawraca :)

Jeżeli nie odpisałem na jakieś pytanie lub coś nie jest zrozumiałe to śmiało pytaj !
A masz moze jakies wykresy z hamowni 190 z takim boxem ? Ogladajac ostatnio tak popularny na YT film z porownania boxow V-techu i Duda garge - coprawda tam TDI maja do testow - takich spektakularnych przyrostow mocy nie ma. W sumie to nawet szukalem na YT jakis filmow z 'tuningiem' 2.0 190KM boxami i nic konkretnego nie znalazlem :(
GrzegorzG
Formenciarz
Posty: 19
Rejestracja: 17 sie 2021, 19:29
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM

Post autor: GrzegorzG »

@Bastek333

190 nie gościłem u Siebie jedynie wysyłkowo wszystko, a klienci niechętnie się dzielą lub wcale nie robią pomiarów, natomiast będę miał taki egzemplarz za tydzień u Siebie więc się podzielę wynikiem.
W załączniku wrzucam zaś pomiar z fabryki gdzie tworzyliśmy program pod 190KM, standardowo dla tych silników bonus w postaci 10-20KM.

W dieslach jeździ się momentem wiec jeżeli masz przyrost na poziomie 25KM i 60NM to już czuć trochę różnice na lędźwiach.
190HP.PNG
190HP.PNG (75.19 KiB) Przejrzano 3259 razy
DTE Systems Dealer
Powerboxy | Pedalboxy | BoostrPro
ODPOWIEDZ