Chiptuning 2,0 tsi 190KM
Chiptuning 2,0 tsi 190KM
Czołem, mam pytanie odnośnie boxa DTE do wersji 190KM, czy ktoś z Was już montował? ja mam go wpiętego do 1,5TSI w Ibizie i lata jak pięknie, po przepięciu do VW Troc z 1,5TSI mam szarpnięcia powyżej 4000obr (paliwo 98, dodatki Millersa, filtr powietrza KN, różne programy, testowałem wszystko...) i pytanie brzmi czy (oczywiście po przeprogramowaniu softu i zmianie wiązki) ktoś z Was już testował to na takim pacjencie?
Od razu dodam że 3 razy oddawałem aso do serwisu z wpiętym Boxem i nikt nigdy ani słowa o gwarancji nie wspomniał.
Od razu dodam że 3 razy oddawałem aso do serwisu z wpiętym Boxem i nikt nigdy ani słowa o gwarancji nie wspomniał.
Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM
Do formentora sprzedałem kilka urządzeń, jednego będę montował na przestrzeni tygodnia więc podzielę się wynikami. Ogólnie podobnie jak w kodiaqu z tym samym silnikiem przyrost na poziomie 240-250KM. Obowiązkowo pedalbox aby odmulić to auto i robi się całkiem przyjemne auto
Co do Twojego przepięcia z 1.5 do 1.5 to skrzynia nie widzi zewnętrznego sterownika dlatego nie może się dostosować. Polecam wbić program sport i osłabić 3 krotnie i wtedy sprawdzić jak się zachowuje.
Co do Twojego przepięcia z 1.5 do 1.5 to skrzynia nie widzi zewnętrznego sterownika dlatego nie może się dostosować. Polecam wbić program sport i osłabić 3 krotnie i wtedy sprawdzić jak się zachowuje.
DTE Systems Dealer
Powerboxy | Pedalboxy | BoostrPro
Powerboxy | Pedalboxy | BoostrPro
-
- Formenciarz
- Posty: 15
- Rejestracja: 06 wrz 2021, 18:16
Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM
Hej,
A możesz podzielić się swoimi doświadczeniami na temat chipu do formentora 1.5 DSG?
Pozdrawiam
A możesz podzielić się swoimi doświadczeniami na temat chipu do formentora 1.5 DSG?
Pozdrawiam
Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM
Zależnie od bonusu z fabryki wychodzą między 170 a 190KM. Bardzo żwawo się po całym zabiegu zachowują. Oczywiście mówię tu o wrzuceniu boxa DTE, standardowy chip raczej okolice 200 KM do zrobienia. Całość na paliwie 98wielkimurad pisze: ↑30 lis 2021, 11:17 Hej,
A możesz podzielić się swoimi doświadczeniami na temat chipu do formentora 1.5 DSG?
Pozdrawiam
DTE Systems Dealer
Powerboxy | Pedalboxy | BoostrPro
Powerboxy | Pedalboxy | BoostrPro
Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM
Cześć, zamówiłem parę tyg. temu wersję 2.0 TSI 190km więc to raczej pieśń przyszłości ale zapytam.
- Do nieruszanego silnika też lejecie 98? Czy lejecie 95 a po chipie przechodzicie na 98?
- Jak wygląda spalanie po chiptuningu? Jest duża różnica?
- Polecacie jakiś dobry warsztat w okolicach Kielc, Łodzi, Warszawy lub Krakowa, który zrobi to porządnie i tak żeby nie stracić gwarancji?
- Do nieruszanego silnika też lejecie 98? Czy lejecie 95 a po chipie przechodzicie na 98?
- Jak wygląda spalanie po chiptuningu? Jest duża różnica?
- Polecacie jakiś dobry warsztat w okolicach Kielc, Łodzi, Warszawy lub Krakowa, który zrobi to porządnie i tak żeby nie stracić gwarancji?
Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM
Możesz lać 95 i 98 zaś z Boxem zalecam 98 bo pod taki jest zrobiony maksymalny program.Stadzior pisze: ↑01 gru 2021, 16:01 Cześć, zamówiłem parę tyg. temu wersję 2.0 TSI 190km więc to raczej pieśń przyszłości ale zapytam.
- Do nieruszanego silnika też lejecie 98? Czy lejecie 95 a po chipie przechodzicie na 98?
- Jak wygląda spalanie po chiptuningu? Jest duża różnica?
- Polecacie jakiś dobry warsztat w okolicach Kielc, Łodzi, Warszawy lub Krakowa, który zrobi to porządnie i tak żeby nie stracić gwarancji?
Spalanie zazwyczaj spada o około 1l lecz z opinii moich klientów wiem że raczej zostaje na tym samym poziomie bo troszeczkę mocniej deptają w podłogę
Jeżeli Wołomin pod Warszawa Ci odpowiada to zapraszam do Siebie, mam baardzo korzystną ofertę dla formenciarzy
DTE Systems Dealer
Powerboxy | Pedalboxy | BoostrPro
Powerboxy | Pedalboxy | BoostrPro
-
- Forek
- Posty: 6
- Rejestracja: 25 paź 2021, 14:08
Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM
To wszystko bardzo ciekawe...ale jakoś zbyt piękne aby było prawdziwe. Kompletnie się na tym nie znam więc może stąd moja dociekliwość. Wychodzi na to, że ten POWER Control x daje przy 1.5
- wzrost o 44 KM
- przyspieszenie do 100 spada z deklarowanych 8.9s na 5,5s co jest jakąś niebotyczną zmianą
Nawet osiągnięcie poniżej 7s byłoby już spore, a tu mowa o 5,5s..
I to bez wpływu na gwarancję, zawsze można to wymontować przed udaniem się do serwisu i niby śladu w komputerze to nie zostawia. I jeszcze bezpłatne przeprogramowanie przy zmianie auta...
I do tego obniżenie spalania nawet do 1l/100...z tego co wyczytałem są tam 3 tryby pracy, każdy ma dodatkowo jeszcze 3 poziomy mocy. Czy to nie tak, że spalanie teoretycznie spada tylko przy trybie Eco, a przy pozostałych wzrasta wg standardowego?
I czy ten tryb Eco faktycznie daje dodatkową moc? Ktoś możne wie jak poszczególne tryby przekładają się na wzrost mocy/zużycie paliwa?
A może ktoś już w tej wersji silnikowej korzysta i może potwierdzić, że te zmiany są aż tak znaczące in plus?
To że mam manualna skrzynię jakoś wpływa na osiągi?
Ponizej link do serwisów w Pl w Polsce które to oferują, wraz z cennikiem. Na śląsku też jest
https://hpfactory.pl/produkt/powercontrol-x-1991/
- wzrost o 44 KM
- przyspieszenie do 100 spada z deklarowanych 8.9s na 5,5s co jest jakąś niebotyczną zmianą
Nawet osiągnięcie poniżej 7s byłoby już spore, a tu mowa o 5,5s..
I to bez wpływu na gwarancję, zawsze można to wymontować przed udaniem się do serwisu i niby śladu w komputerze to nie zostawia. I jeszcze bezpłatne przeprogramowanie przy zmianie auta...
I do tego obniżenie spalania nawet do 1l/100...z tego co wyczytałem są tam 3 tryby pracy, każdy ma dodatkowo jeszcze 3 poziomy mocy. Czy to nie tak, że spalanie teoretycznie spada tylko przy trybie Eco, a przy pozostałych wzrasta wg standardowego?
I czy ten tryb Eco faktycznie daje dodatkową moc? Ktoś możne wie jak poszczególne tryby przekładają się na wzrost mocy/zużycie paliwa?
A może ktoś już w tej wersji silnikowej korzysta i może potwierdzić, że te zmiany są aż tak znaczące in plus?
To że mam manualna skrzynię jakoś wpływa na osiągi?
Ponizej link do serwisów w Pl w Polsce które to oferują, wraz z cennikiem. Na śląsku też jest
https://hpfactory.pl/produkt/powercontrol-x-1991/
Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM
Łukasz, odpowiadając od początku:
Wzrost na PowerControl X, paliwo 98 i najwyższe nastawy są w stanie wykrzesać 194KM oraz 314NM i ten przyrost jest podawany od seryjnych parametrów tj. 150KM ( wymogi Niemieckiego TUV )
Acceleration na stronie nie jest realnym 0-100, tutaj chodzi o postawienie auta na rolkach, pod obciążeniem, zmierzeniem go w elastycznym pomiarze 80-160.
Wtedy ta różnica względem serii to właśnie 3.4 sekundy
PowerControl nie ingeruje w oprogramowanie sterownika silnika dlatego też nic w komputerze nie zostaje, gdyby było inaczej po podłączeniu wyświetliłby się check engine z wartościami poza zakresem.
Obniżenie spalania o około 10% w cyklu mieszanym jest wynikiem do osiągnięcia jednakże klienci zgłaszają że zostaje ono na tym samym poziomie no ale też ich noga robi się cięższa
Tryb Eco zrzuca spalanie o około 20%, powoduje większą ospałość samochodu, można powiedzieć że ucina moc seryjną.
Poszczególne tryby tj ECO, SPORT i DYNAMIC mają inną charakterystykę mocową skomponowaną głównie pod paliwo ( D i S ) przykładowo na paliwie 98 i nastawach najwyższych osiągamy 190KM zaś nastawy sport i obniżenie 3x da nam już 180KM.
Manualna skrzynia ma taki wpływa że wolniej będziesz wbijał biegi niż DSG czyli przyspieszenie będzie minimalnie słabsze ale nikt Sobie tym głowy nie zawraca
Jeżeli nie odpisałem na jakieś pytanie lub coś nie jest zrozumiałe to śmiało pytaj !
Wzrost na PowerControl X, paliwo 98 i najwyższe nastawy są w stanie wykrzesać 194KM oraz 314NM i ten przyrost jest podawany od seryjnych parametrów tj. 150KM ( wymogi Niemieckiego TUV )
Acceleration na stronie nie jest realnym 0-100, tutaj chodzi o postawienie auta na rolkach, pod obciążeniem, zmierzeniem go w elastycznym pomiarze 80-160.
Wtedy ta różnica względem serii to właśnie 3.4 sekundy
PowerControl nie ingeruje w oprogramowanie sterownika silnika dlatego też nic w komputerze nie zostaje, gdyby było inaczej po podłączeniu wyświetliłby się check engine z wartościami poza zakresem.
Obniżenie spalania o około 10% w cyklu mieszanym jest wynikiem do osiągnięcia jednakże klienci zgłaszają że zostaje ono na tym samym poziomie no ale też ich noga robi się cięższa
Tryb Eco zrzuca spalanie o około 20%, powoduje większą ospałość samochodu, można powiedzieć że ucina moc seryjną.
Poszczególne tryby tj ECO, SPORT i DYNAMIC mają inną charakterystykę mocową skomponowaną głównie pod paliwo ( D i S ) przykładowo na paliwie 98 i nastawach najwyższych osiągamy 190KM zaś nastawy sport i obniżenie 3x da nam już 180KM.
Manualna skrzynia ma taki wpływa że wolniej będziesz wbijał biegi niż DSG czyli przyspieszenie będzie minimalnie słabsze ale nikt Sobie tym głowy nie zawraca
Jeżeli nie odpisałem na jakieś pytanie lub coś nie jest zrozumiałe to śmiało pytaj !
DTE Systems Dealer
Powerboxy | Pedalboxy | BoostrPro
Powerboxy | Pedalboxy | BoostrPro
Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM
A masz moze jakies wykresy z hamowni 190 z takim boxem ? Ogladajac ostatnio tak popularny na YT film z porownania boxow V-techu i Duda garge - coprawda tam TDI maja do testow - takich spektakularnych przyrostow mocy nie ma. W sumie to nawet szukalem na YT jakis filmow z 'tuningiem' 2.0 190KM boxami i nic konkretnego nie znalazlemGrzegorzG pisze: ↑01 gru 2021, 19:45 Łukasz, odpowiadając od początku:
Wzrost na PowerControl X, paliwo 98 i najwyższe nastawy są w stanie wykrzesać 194KM oraz 314NM i ten przyrost jest podawany od seryjnych parametrów tj. 150KM ( wymogi Niemieckiego TUV )
Acceleration na stronie nie jest realnym 0-100, tutaj chodzi o postawienie auta na rolkach, pod obciążeniem, zmierzeniem go w elastycznym pomiarze 80-160.
Wtedy ta różnica względem serii to właśnie 3.4 sekundy
PowerControl nie ingeruje w oprogramowanie sterownika silnika dlatego też nic w komputerze nie zostaje, gdyby było inaczej po podłączeniu wyświetliłby się check engine z wartościami poza zakresem.
Obniżenie spalania o około 10% w cyklu mieszanym jest wynikiem do osiągnięcia jednakże klienci zgłaszają że zostaje ono na tym samym poziomie no ale też ich noga robi się cięższa
Tryb Eco zrzuca spalanie o około 20%, powoduje większą ospałość samochodu, można powiedzieć że ucina moc seryjną.
Poszczególne tryby tj ECO, SPORT i DYNAMIC mają inną charakterystykę mocową skomponowaną głównie pod paliwo ( D i S ) przykładowo na paliwie 98 i nastawach najwyższych osiągamy 190KM zaś nastawy sport i obniżenie 3x da nam już 180KM.
Manualna skrzynia ma taki wpływa że wolniej będziesz wbijał biegi niż DSG czyli przyspieszenie będzie minimalnie słabsze ale nikt Sobie tym głowy nie zawraca
Jeżeli nie odpisałem na jakieś pytanie lub coś nie jest zrozumiałe to śmiało pytaj !
Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM
@Bastek333
190 nie gościłem u Siebie jedynie wysyłkowo wszystko, a klienci niechętnie się dzielą lub wcale nie robią pomiarów, natomiast będę miał taki egzemplarz za tydzień u Siebie więc się podzielę wynikiem.
W załączniku wrzucam zaś pomiar z fabryki gdzie tworzyliśmy program pod 190KM, standardowo dla tych silników bonus w postaci 10-20KM.
W dieslach jeździ się momentem wiec jeżeli masz przyrost na poziomie 25KM i 60NM to już czuć trochę różnice na lędźwiach.
190 nie gościłem u Siebie jedynie wysyłkowo wszystko, a klienci niechętnie się dzielą lub wcale nie robią pomiarów, natomiast będę miał taki egzemplarz za tydzień u Siebie więc się podzielę wynikiem.
W załączniku wrzucam zaś pomiar z fabryki gdzie tworzyliśmy program pod 190KM, standardowo dla tych silników bonus w postaci 10-20KM.
W dieslach jeździ się momentem wiec jeżeli masz przyrost na poziomie 25KM i 60NM to już czuć trochę różnice na lędźwiach.
DTE Systems Dealer
Powerboxy | Pedalboxy | BoostrPro
Powerboxy | Pedalboxy | BoostrPro