Wpływ rozmiaru opon na komfort jazdy i spalanie

9krystian
Forek
Posty: 3
Rejestracja: 29 sie 2023, 10:29

Wpływ rozmiaru opon na komfort jazdy i spalanie

Post autor: 9krystian »

Czy ktos probowal zakladac opony o innym rozmiarze niz te zalecane 245/40//19 i 245/45/18? Jesli tak to jakie inne rozmiary beda pasowac?
Glownie chodzi mi np o opony o wiekszym profilu (zeby byl troche wiekszy komfort podczas jazdy).
Czy jesli opona nie ma homologacji to czy pozniej moga byc z tego tytulu jakeis problemy - np ubezpieczyciel bedzie mial jakies podstawne ALE przy szkodzie?
Kazda opinia bedzie dla mnie pomocna.
Dzieki!
KiMCIO
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 311
Rejestracja: 14 lip 2023, 13:21
Lokalizacja: FZ
Silnik: 1.5 TSI 150
Has thanked: 34 times
Been thanked: 27 times

Re: opony - komfort jazdy

Post autor: KiMCIO »

Według mnie, podkreślam, mnie, będą problemy z AC, oni wykorzystają wszystkie argumenty, żeby nie płacić, a opony inne niż w specyfikacji to dostarczenie im argumentu na złotej tacy. Później się będziesz 3 lata bujał z nimi w sądzie.

Oni maja czas i kasę na prawników, a ty?
Awatar użytkownika
rsmiech
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 368
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Lokalizacja: Żywiec
Silnik: 2.0 TSI VZ 420KM custom
Has thanked: 8 times
Been thanked: 29 times

Re: opony - komfort jazdy

Post autor: rsmiech »

Ale co chcesz uzyskać oponami o większym profilu? Jakim cudem podniesiesz komfort?
I co chcesz założyć? 215/55R17? Kupisz sobie nowe felgi?
Przeszkadza Ci sztywność zawieszenia czy hałas?
Jeśli to pierwsze, to zmień zawieszenie, jeśli drugie oddaj do profesjonalnego wyciszenia nadwozia.
W obu przypadkach możesz też zmienić samochód.

Opony które +/- pasują pod względem średnicy:
215/55R17
225/55R17
225/50R18
245/45R18
245/35R20
245/30R21
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 48000km 11.7l/100km
Carlitos
Formenciarz
Posty: 14
Rejestracja: 29 cze 2023, 01:32

Re: opony - komfort jazdy

Post autor: Carlitos »

No jak to co.... Lepsze tłumienie przy wyższej oponie. W większości aut na zimę miałem (nie to, że jakoś specjalnie tak wybierałem) wyższy profil i czuć, że jest bardziej miękko.
9krystian
Forek
Posty: 3
Rejestracja: 29 sie 2023, 10:29

Re: opony - komfort jazdy

Post autor: 9krystian »

Rozumiem ze np opony 245/50/R19 nie moge/nie powinienem zalozyc bo opona moze ocierac przy skrecie/czy jakis inny powod?
Chodzi mi o mozliwosci - zeby wiedziec jaka opone z wiekszym profilem moge zalozyc zeby wszystko bylo nadal ok, a odczucia jazdy byly bardziej komfortowe/miekkie.
Awatar użytkownika
rsmiech
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 368
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Lokalizacja: Żywiec
Silnik: 2.0 TSI VZ 420KM custom
Has thanked: 8 times
Been thanked: 29 times

Re: opony - komfort jazdy

Post autor: rsmiech »

powyższa opona ma średnicę większą o ok. 5cm.
Przy fabrycznym rozmiarze 245/40R19 do nadkola plastikowego w skręcie pozostaje tylko 2-3cm luzu.
Zatem profil 50 będzie ocierać przy pełnym skręcie, na pewno podczas skrętu i hamowania.
Ale czego się nie robi dla większego "komfortu" - proponuję zdemontować nadkola :-)
Autko będzie wyższe o 2.5cm, licznik będzie zaniżał prędkość o 6%.
Forek będzie szybszy ale mniej dynamiczny.

A tak serio to zwiększenie komfortu przez zmianę profilu, to efekt placebo.
Wiele zależy od producenta, technologii wykonania, jak sztywne są boki opony, czy jest wzmocniona czy nie, rodzaj mieszanki.

Łatwiejszym i tańszym sposobem zmiany komfortu jest zmiana ciśnienia, zamiast 2.8bara można napompować mniej np. 2.2, po co zmieniać opony.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 48000km 11.7l/100km
9krystian
Forek
Posty: 3
Rejestracja: 29 sie 2023, 10:29

Re: opony - komfort jazdy

Post autor: 9krystian »

rsmiech pisze: 30 sie 2023, 11:51 powyższa opona ma średnicę większą o ok. 5cm.
Przy fabrycznym rozmiarze 245/40R19 do nadkola plastikowego w skręcie pozostaje tylko 2-3cm luzu.
Zatem profil 50 będzie ocierać przy pełnym skręcie, na pewno podczas skrętu i hamowania.
Ale czego się nie robi dla większego "komfortu" - proponuję zdemontować nadkola :-)
Autko będzie wyższe o 2.5cm, licznik będzie zaniżał prędkość o 6%.
Forek będzie szybszy ale mniej dynamiczny.

A tak serio to zwiększenie komfortu przez zmianę profilu, to efekt placebo.
Wiele zależy od producenta, technologii wykonania, jak sztywne są boki opony, czy jest wzmocniona czy nie, rodzaj mieszanki.

Łatwiejszym i tańszym sposobem zmiany komfortu jest zmiana ciśnienia, zamiast 2.8bara można napompować mniej np. 2.2, po co zmieniać opony.
Wlasnie ogladalem troche testow opon. Wszedzie z reguly jest po prostu podana subiektywna ocena komfortu. Ciezko doszukac sie konkretnie opony ktora faktycznie bedzie powiedzmy bardziej miekka czy da wieksze odczucia komfortu od drugiej :/
Awatar użytkownika
slawlik
Formenciarz VZ5
Posty: 227
Rejestracja: 04 lut 2023, 11:43
Lokalizacja: Maków podh
Silnik: 1.5 TSI 150
Been thanked: 4 times

Re: opony - komfort jazdy

Post autor: slawlik »

Ja do siebie już kupiłem Kleber HP3 245 /45R18 myślę że nie są złe mam w drugim samochodzie tylko hp2 i nie narzekam ja mieszkam w górach A co do komfortu to w zimie zawsze jest jakiś dyskomfort na drodze.
alfiorz
Formenciarz VZ5
Posty: 287
Rejestracja: 30 kwie 2023, 11:39
Lokalizacja: DW
Silnik: 2.0 TSI VZ 310
Has thanked: 2 times
Been thanked: 33 times

Re: opony - komfort jazdy

Post autor: alfiorz »

9krystian pisze: 30 sie 2023, 14:48
rsmiech pisze: 30 sie 2023, 11:51 powyższa opona ma średnicę większą o ok. 5cm.
Przy fabrycznym rozmiarze 245/40R19 do nadkola plastikowego w skręcie pozostaje tylko 2-3cm luzu.
Zatem profil 50 będzie ocierać przy pełnym skręcie, na pewno podczas skrętu i hamowania.
Ale czego się nie robi dla większego "komfortu" - proponuję zdemontować nadkola :-)
Autko będzie wyższe o 2.5cm, licznik będzie zaniżał prędkość o 6%.
Forek będzie szybszy ale mniej dynamiczny.

A tak serio to zwiększenie komfortu przez zmianę profilu, to efekt placebo.
Wiele zależy od producenta, technologii wykonania, jak sztywne są boki opony, czy jest wzmocniona czy nie, rodzaj mieszanki.

Łatwiejszym i tańszym sposobem zmiany komfortu jest zmiana ciśnienia, zamiast 2.8bara można napompować mniej np. 2.2, po co zmieniać opony.
Wlasnie ogladalem troche testow opon. Wszedzie z reguly jest po prostu podana subiektywna ocena komfortu. Ciezko doszukac sie konkretnie opony ktora faktycznie bedzie powiedzmy bardziej miekka czy da wieksze odczucia komfortu od drugiej :/
Z doświadczeń w poprzednim aucie - uniroyal, kumho (nie pamietam modelu)i Imerial Ecosoprt były z tych miękkich (w sensie .ujowe, bo się kładły w zakrętach i szybko wpierniczało krawędzie opon przy negatywie w zawieszeniu).
I popieram to co kolega powyżej pisze - odpuść ciśnienie w oponie o 0,2-0,3 bara i może ci wystarczy.
Awatar użytkownika
Charls
Moder
Posty: 1131
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Lokalizacja: GKA
Silnik: 1.5 TSI 150
Has thanked: 242 times
Been thanked: 197 times

opony - komfort jazdy

Post autor: Charls »

Matador pisze: 30 sie 2023, 15:07...
@Matador Załóż opony 205 to dopiero wówczas będzie realne Eco bez żadnych kodowań :lol:

Francuzi do 3008 II GT 2.0 HDi 180hp wkładali opony 205/55/19 :)
ODPOWIEDZ