Wpływ rozmiaru opon na komfort jazdy i spalanie
Wpływ rozmiaru opon na komfort jazdy i spalanie
Czy ktos probowal zakladac opony o innym rozmiarze niz te zalecane 245/40//19 i 245/45/18? Jesli tak to jakie inne rozmiary beda pasowac?
Glownie chodzi mi np o opony o wiekszym profilu (zeby byl troche wiekszy komfort podczas jazdy).
Czy jesli opona nie ma homologacji to czy pozniej moga byc z tego tytulu jakeis problemy - np ubezpieczyciel bedzie mial jakies podstawne ALE przy szkodzie?
Kazda opinia bedzie dla mnie pomocna.
Dzieki!
Glownie chodzi mi np o opony o wiekszym profilu (zeby byl troche wiekszy komfort podczas jazdy).
Czy jesli opona nie ma homologacji to czy pozniej moga byc z tego tytulu jakeis problemy - np ubezpieczyciel bedzie mial jakies podstawne ALE przy szkodzie?
Kazda opinia bedzie dla mnie pomocna.
Dzieki!
-
- Formenciarz VZ5 BAT
- Posty: 311
- Rejestracja: 14 lip 2023, 13:21
- Lokalizacja: FZ
- Silnik: 1.5 TSI 150
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 27 times
Re: opony - komfort jazdy
Według mnie, podkreślam, mnie, będą problemy z AC, oni wykorzystają wszystkie argumenty, żeby nie płacić, a opony inne niż w specyfikacji to dostarczenie im argumentu na złotej tacy. Później się będziesz 3 lata bujał z nimi w sądzie.
Oni maja czas i kasę na prawników, a ty?
Oni maja czas i kasę na prawników, a ty?
- rsmiech
- Formenciarz VZ5 BAT
- Posty: 368
- Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
- Lokalizacja: Żywiec
- Silnik: 2.0 TSI VZ 420KM custom
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 29 times
Re: opony - komfort jazdy
Ale co chcesz uzyskać oponami o większym profilu? Jakim cudem podniesiesz komfort?
I co chcesz założyć? 215/55R17? Kupisz sobie nowe felgi?
Przeszkadza Ci sztywność zawieszenia czy hałas?
Jeśli to pierwsze, to zmień zawieszenie, jeśli drugie oddaj do profesjonalnego wyciszenia nadwozia.
W obu przypadkach możesz też zmienić samochód.
Opony które +/- pasują pod względem średnicy:
215/55R17
225/55R17
225/50R18
245/45R18
245/35R20
245/30R21
I co chcesz założyć? 215/55R17? Kupisz sobie nowe felgi?
Przeszkadza Ci sztywność zawieszenia czy hałas?
Jeśli to pierwsze, to zmień zawieszenie, jeśli drugie oddaj do profesjonalnego wyciszenia nadwozia.
W obu przypadkach możesz też zmienić samochód.
Opony które +/- pasują pod względem średnicy:
215/55R17
225/55R17
225/50R18
245/45R18
245/35R20
245/30R21
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 48000km 11.7l/100km
Re: opony - komfort jazdy
No jak to co.... Lepsze tłumienie przy wyższej oponie. W większości aut na zimę miałem (nie to, że jakoś specjalnie tak wybierałem) wyższy profil i czuć, że jest bardziej miękko.
Re: opony - komfort jazdy
Rozumiem ze np opony 245/50/R19 nie moge/nie powinienem zalozyc bo opona moze ocierac przy skrecie/czy jakis inny powod?
Chodzi mi o mozliwosci - zeby wiedziec jaka opone z wiekszym profilem moge zalozyc zeby wszystko bylo nadal ok, a odczucia jazdy byly bardziej komfortowe/miekkie.
Chodzi mi o mozliwosci - zeby wiedziec jaka opone z wiekszym profilem moge zalozyc zeby wszystko bylo nadal ok, a odczucia jazdy byly bardziej komfortowe/miekkie.
- rsmiech
- Formenciarz VZ5 BAT
- Posty: 368
- Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
- Lokalizacja: Żywiec
- Silnik: 2.0 TSI VZ 420KM custom
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 29 times
Re: opony - komfort jazdy
powyższa opona ma średnicę większą o ok. 5cm.
Przy fabrycznym rozmiarze 245/40R19 do nadkola plastikowego w skręcie pozostaje tylko 2-3cm luzu.
Zatem profil 50 będzie ocierać przy pełnym skręcie, na pewno podczas skrętu i hamowania.
Ale czego się nie robi dla większego "komfortu" - proponuję zdemontować nadkola
Autko będzie wyższe o 2.5cm, licznik będzie zaniżał prędkość o 6%.
Forek będzie szybszy ale mniej dynamiczny.
A tak serio to zwiększenie komfortu przez zmianę profilu, to efekt placebo.
Wiele zależy od producenta, technologii wykonania, jak sztywne są boki opony, czy jest wzmocniona czy nie, rodzaj mieszanki.
Łatwiejszym i tańszym sposobem zmiany komfortu jest zmiana ciśnienia, zamiast 2.8bara można napompować mniej np. 2.2, po co zmieniać opony.
Przy fabrycznym rozmiarze 245/40R19 do nadkola plastikowego w skręcie pozostaje tylko 2-3cm luzu.
Zatem profil 50 będzie ocierać przy pełnym skręcie, na pewno podczas skrętu i hamowania.
Ale czego się nie robi dla większego "komfortu" - proponuję zdemontować nadkola
Autko będzie wyższe o 2.5cm, licznik będzie zaniżał prędkość o 6%.
Forek będzie szybszy ale mniej dynamiczny.
A tak serio to zwiększenie komfortu przez zmianę profilu, to efekt placebo.
Wiele zależy od producenta, technologii wykonania, jak sztywne są boki opony, czy jest wzmocniona czy nie, rodzaj mieszanki.
Łatwiejszym i tańszym sposobem zmiany komfortu jest zmiana ciśnienia, zamiast 2.8bara można napompować mniej np. 2.2, po co zmieniać opony.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 48000km 11.7l/100km
Re: opony - komfort jazdy
Wlasnie ogladalem troche testow opon. Wszedzie z reguly jest po prostu podana subiektywna ocena komfortu. Ciezko doszukac sie konkretnie opony ktora faktycznie bedzie powiedzmy bardziej miekka czy da wieksze odczucia komfortu od drugiej :/rsmiech pisze: ↑30 sie 2023, 11:51 powyższa opona ma średnicę większą o ok. 5cm.
Przy fabrycznym rozmiarze 245/40R19 do nadkola plastikowego w skręcie pozostaje tylko 2-3cm luzu.
Zatem profil 50 będzie ocierać przy pełnym skręcie, na pewno podczas skrętu i hamowania.
Ale czego się nie robi dla większego "komfortu" - proponuję zdemontować nadkola
Autko będzie wyższe o 2.5cm, licznik będzie zaniżał prędkość o 6%.
Forek będzie szybszy ale mniej dynamiczny.
A tak serio to zwiększenie komfortu przez zmianę profilu, to efekt placebo.
Wiele zależy od producenta, technologii wykonania, jak sztywne są boki opony, czy jest wzmocniona czy nie, rodzaj mieszanki.
Łatwiejszym i tańszym sposobem zmiany komfortu jest zmiana ciśnienia, zamiast 2.8bara można napompować mniej np. 2.2, po co zmieniać opony.
- slawlik
- Formenciarz VZ5
- Posty: 227
- Rejestracja: 04 lut 2023, 11:43
- Lokalizacja: Maków podh
- Silnik: 1.5 TSI 150
- Been thanked: 4 times
Re: opony - komfort jazdy
Ja do siebie już kupiłem Kleber HP3 245 /45R18 myślę że nie są złe mam w drugim samochodzie tylko hp2 i nie narzekam ja mieszkam w górach A co do komfortu to w zimie zawsze jest jakiś dyskomfort na drodze.
-
- Formenciarz VZ5
- Posty: 287
- Rejestracja: 30 kwie 2023, 11:39
- Lokalizacja: DW
- Silnik: 2.0 TSI VZ 310
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 33 times
Re: opony - komfort jazdy
Z doświadczeń w poprzednim aucie - uniroyal, kumho (nie pamietam modelu)i Imerial Ecosoprt były z tych miękkich (w sensie .ujowe, bo się kładły w zakrętach i szybko wpierniczało krawędzie opon przy negatywie w zawieszeniu).9krystian pisze: ↑30 sie 2023, 14:48Wlasnie ogladalem troche testow opon. Wszedzie z reguly jest po prostu podana subiektywna ocena komfortu. Ciezko doszukac sie konkretnie opony ktora faktycznie bedzie powiedzmy bardziej miekka czy da wieksze odczucia komfortu od drugiej :/rsmiech pisze: ↑30 sie 2023, 11:51 powyższa opona ma średnicę większą o ok. 5cm.
Przy fabrycznym rozmiarze 245/40R19 do nadkola plastikowego w skręcie pozostaje tylko 2-3cm luzu.
Zatem profil 50 będzie ocierać przy pełnym skręcie, na pewno podczas skrętu i hamowania.
Ale czego się nie robi dla większego "komfortu" - proponuję zdemontować nadkola
Autko będzie wyższe o 2.5cm, licznik będzie zaniżał prędkość o 6%.
Forek będzie szybszy ale mniej dynamiczny.
A tak serio to zwiększenie komfortu przez zmianę profilu, to efekt placebo.
Wiele zależy od producenta, technologii wykonania, jak sztywne są boki opony, czy jest wzmocniona czy nie, rodzaj mieszanki.
Łatwiejszym i tańszym sposobem zmiany komfortu jest zmiana ciśnienia, zamiast 2.8bara można napompować mniej np. 2.2, po co zmieniać opony.
I popieram to co kolega powyżej pisze - odpuść ciśnienie w oponie o 0,2-0,3 bara i może ci wystarczy.
- Charls
- Moder
- Posty: 1131
- Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
- Lokalizacja: GKA
- Silnik: 1.5 TSI 150
- Has thanked: 242 times
- Been thanked: 197 times
opony - komfort jazdy
@Matador Załóż opony 205 to dopiero wówczas będzie realne Eco bez żadnych kodowań
Francuzi do 3008 II GT 2.0 HDi 180hp wkładali opony 205/55/19