Chiptuning 2,0 tsi 190KM

Bastek333
Formenciarz
Posty: 24
Rejestracja: 10 lis 2021, 12:55

Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM

Post autor: Bastek333 »

No wyglada to przyzwoicie :)

Chetnie zobacze wynik z tego co bedziesz mial na warsztacie :)
Stadzior
Formenciarz
Posty: 11
Rejestracja: 06 lis 2021, 15:07

Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM

Post autor: Stadzior »

@GrzegorzG Wawa to ode mnie 1.5h drogi więc w sumie jakby się uprzeć to samo co z jednego końca Wawy na drugi w godzinach szczytu ;)
No ale tak jak mówiłem, temat dopiero najwcześniej na 3 kwartał 2022. Narazie nadstawiam uszu na wszystkie newsy dotyczące wersji 2.0 190km :)
GrzegorzG
Formenciarz
Posty: 19
Rejestracja: 17 sie 2021, 19:29
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM

Post autor: GrzegorzG »

Panowie mam już wynik, liczyłem na 5-10KM więcej ale z uwagi na to że warunki nie pozwoliły na pomiar drogowy, a na hamowni stacjonarnej ciężko się hamuje auta z 4drive to rezultat mamy taki:



Obrazek
DTE Systems Dealer
Powerboxy | Pedalboxy | BoostrPro
Bastek333
Formenciarz
Posty: 24
Rejestracja: 10 lis 2021, 12:55

Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM

Post autor: Bastek333 »

GrzegorzG pisze: 14 gru 2021, 23:10 Panowie mam już wynik, liczyłem na 5-10KM więcej ale z uwagi na to że warunki nie pozwoliły na pomiar drogowy, a na hamowni stacjonarnej ciężko się hamuje auta z 4drive to rezultat mamy taki:
No przyrost jest - choc troche malo czytelny wykres - niepotrzebnie naniesione sa linie mocy i momentu na kolach - wystarczylaby linia mocy i momentu znormalizowana - a dla porownania moc i moment przed boxem - wtedy moznaby faktycznie porownac :)
Tez mnie dziwia dlaczego sa 2 zielone linie strat ?
GrzegorzG
Formenciarz
Posty: 19
Rejestracja: 17 sie 2021, 19:29
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM

Post autor: GrzegorzG »

Wszystko na wykresie jest klarowne, cienka linia seria, pogrubiona zaś to moc po modyfikacji. Po nowym roku zrobimy jeszcze jeden pomiar tym razem na drodze z użyciem DynoPro bo jednak lepiej się zachowuje to auto na ulicy. Dwie linie strat ponieważ 2 pomiary na wykresie :)
DTE Systems Dealer
Powerboxy | Pedalboxy | BoostrPro
Bastek333
Formenciarz
Posty: 24
Rejestracja: 10 lis 2021, 12:55

Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM

Post autor: Bastek333 »

GrzegorzG pisze: 15 gru 2021, 10:33 Wszystko na wykresie jest klarowne, cienka linia seria, pogrubiona zaś to moc po modyfikacji. Po nowym roku zrobimy jeszcze jeden pomiar tym razem na drodze z użyciem DynoPro bo jednak lepiej się zachowuje to auto na ulicy. Dwie linie strat ponieważ 2 pomiary na wykresie :)
No tak - ta niebieska na kolach zaburzyla wyglad....

Tylko wlasnie te linie oporow dziwnie sa rozbiezne :roll: - wiekszy opor po zrobieniu boxa


A ten dolek przy 3000 nie da sie 'przestroic' na boxie zeby chociaz serie mial ?
GrzegorzG
Formenciarz
Posty: 19
Rejestracja: 17 sie 2021, 19:29
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM

Post autor: GrzegorzG »

Wykres jest okej, jedyna rzecz to napęd który nie chce współpracować (podobnie zresztą w nowym A45S) i lepiej te auta się hamuje na drodze. Zerknij do tematu z VZ 310 jak wygląda pomiar na ulicy, wykres momentu pięknie wstaje i idzie płasko, tutaj podobnie da się zrobić. Kolejne realizacje będą tak robione lub będziemy odpinać tył napęd i zmierzymy ośkę :)
Na boxie pomiar jest wcześniej zaczęty, jakbyśmy zaczęli w tym samym momencie to dołka prawie nie ma a przyrost od 3400 fajnie pikuje
DTE Systems Dealer
Powerboxy | Pedalboxy | BoostrPro
Michal
Formenciarz
Posty: 87
Rejestracja: 11 sie 2021, 08:47
Been thanked: 1 time

Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM

Post autor: Michal »

Czyli seria wypluła ~205KM ~330nm
Mi się wzrosty podobają. Dodatkowe 50nm skrzyni krzywdy nie zrobi

190 to jest EVO4 z turbo raax od continentala?
ktoś wie jakie są mechaniczne różnice względem 245?
Szalo
Formenciarz
Posty: 10
Rejestracja: 24 lis 2021, 21:19

Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM

Post autor: Szalo »

Panowie to ja podzielę się wiedzą po zamontowaniu DTE do 190KM, mianowicie silnik ma teraz 229KM i 408NM i idzie ładnie tylko bez zmiany oprogramowania skrzyni DSG te zmiany są trochę o kant d... bo przerzuca biegi trochę mniej komfortowo ale znośnie. Zdecydowanie Pedal Box nie jest potrzebny na trybie S chodzi lepiej i jest moc. Przy włączeniu Launch control wcina asfalt jak zły.
Niemniej DTE to nie jest lekarstwo na ominięcie gwarancji, maxymalne parametry potrafią czasem wywalić takie liczby że komputer zapisuje dane maxymalne w pamięci i w razie weryfikacji serwisu niestety jest to do wykrycia i znam przypadki że gwarancja na silnik przepada.
Co do 98 oktanów to kupujcie Millersa podnoszącego ilość oktanów bo te ceny na stacji powodują że jazda tym sprzętem będzie dość kosztowna. Odnośnie mniejszego spalania to może i tak ale jazda tym autem dążąc do spalania poniżej 10l/100km to jak lizanie cukierka przez papierek... ;)
szoki
Formenciarz
Posty: 11
Rejestracja: 25 cze 2022, 09:05

Re: Chiptuning 2,0 tsi 190KM

Post autor: szoki »

Szalo pisze: 24 cze 2022, 22:36 Niemniej DTE to nie jest lekarstwo na ominięcie gwarancji, maxymalne parametry potrafią czasem wywalić takie liczby że komputer zapisuje dane maxymalne w pamięci i w razie weryfikacji serwisu niestety jest to do wykrycia i znam przypadki że gwarancja na silnik przepada.
Trochę mnie zmartwiłeś :? . Czekam na wersję 190KM, stwierdziłem, że nie ma sensu dokładać 40 tys. do wersji 310KM dla kilkudziesięciu minut frajdy na weekend. Na co dzień (praca) jeżdżę Superbem 190KM 2.0 TDI z napedem na 1 oś, a Formentor przede wszystkim podoba mi się z wyglądu :D. Liczyłem, że podrasuję go trochę aby odczuć różnicę względem "kury"...teraz będę się zastanawiał. Choć może jeśli gwarancja leci tylko na silnik to może przez czas gwarancji to przetrwa... :?:
ODPOWIEDZ