Cupra Formentor TDI
-
- Formenciarz VZ5 BAT
- Posty: 329
- Rejestracja: 14 lip 2023, 13:21
- Silnik: 1.5 TSI 150
- Lokalizacja: FZ
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 33 times
Re: Diesel
Wadą jest taka, że niedługo nigdzie nim nie będzie można wjechać, bo wirus lewactwa i ekologiczny trawi Europę w tym Polskę.
- Charls
- Moder
- Posty: 2241
- Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
- Cupra: Formentor
- Silnik: 1.5 TSI 175
- skrzynia: DSG-7
- Lokalizacja: GKA
- Has thanked: 469 times
- Been thanked: 380 times
Re: Cupra Formentor TDI
Jak na razie to TDI niczym nie odbiega w normach Euro względem obecnych benzyn więc nie ma powodów do paniki.
- Endrju
- VIP
- Posty: 481
- Rejestracja: 31 maja 2024, 00:38
- Cupra: Formentor
- Silnik: FL 1.5 eTSI mHEV 150
- skrzynia: DSG-7
- Lokalizacja: ZSD
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 91 times
-
- Formenciarz
- Posty: 21
- Rejestracja: 30 lis 2024, 11:04
- Cupra: Formentor
- Silnik: FL 2.0 TDI
- skrzynia: DSG-7
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Cupra Formentor TDI
Mam FL w dieslu i jest przyjemnie.
Na jeździe testowej miałem 1.5 benzynę i tak:
W dieslu silnik tak nie wyje przy wyzszych predkosciach jak w benzynie bo wiadomo że diesle niżej się kręcą i mają dostępny maks moment przy niższych obrotach.
Czuć te 100Nm różnicy na korzyść diesla. Cztery osoby na pokładzie plus bagaż nie robi żadnego wrażenia.
Mimo że na papierze benzyna ma lepsze przyspieszenie to różnicy w ogóle nie czuć, a z pasażerami i bagażem diesel radzi sobie lepiej jak benzyna (z racji momentu).
Spalanie trasa 6,5l przy dynamicznej jeździe i przelotach 150-160 km/h.
Cena zakupu taka sama jak benzyniaka (w moim przypadku).
Wcześniej miałem Opla Vectrę 2.0t dłubnietego na 306KM i 449Nm i myślałem że będzie lipa ale o dziwo DSG7 robi robotę, a moment 360Nm nie jest taki mały i daje radę. Jedyna różnica jaką odczuwam to przyspieszenia w zakresie powyżej 100km/h - cupra nie przyspiesza
co najwyżej powoli rozpędza się. Wiedziałem co brałem więc jest jak chciałem
All in all jestem zadowolony póki co
Na jeździe testowej miałem 1.5 benzynę i tak:
W dieslu silnik tak nie wyje przy wyzszych predkosciach jak w benzynie bo wiadomo że diesle niżej się kręcą i mają dostępny maks moment przy niższych obrotach.
Czuć te 100Nm różnicy na korzyść diesla. Cztery osoby na pokładzie plus bagaż nie robi żadnego wrażenia.
Mimo że na papierze benzyna ma lepsze przyspieszenie to różnicy w ogóle nie czuć, a z pasażerami i bagażem diesel radzi sobie lepiej jak benzyna (z racji momentu).
Spalanie trasa 6,5l przy dynamicznej jeździe i przelotach 150-160 km/h.
Cena zakupu taka sama jak benzyniaka (w moim przypadku).
Wcześniej miałem Opla Vectrę 2.0t dłubnietego na 306KM i 449Nm i myślałem że będzie lipa ale o dziwo DSG7 robi robotę, a moment 360Nm nie jest taki mały i daje radę. Jedyna różnica jaką odczuwam to przyspieszenia w zakresie powyżej 100km/h - cupra nie przyspiesza


All in all jestem zadowolony póki co