Powerbox w 1.5 TSI

Awatar użytkownika
Asus1986
Formenciarz
Posty: 68
Rejestracja: 04 gru 2023, 17:54
Been thanked: 1 time

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: Asus1986 »

Ja mam ten problem, że albo BOX albo wcale, bo auto mam firmowe więc to jedyna opcja. Biorąc pod uwagę, że RaceChip w wersji RS kosztuje 1229zł, to nie wiem czy takie nieopłacalne, o ile rzeczywiście działa. Spoko zostaje mi kontakt ze Sportmile chyba jedynie, bo pisałem do TC-Performance (są dystrybutorem RaceChip) z Łodzi, bo mam najbliżej, ale nic nie odp.
1.5 TSI DSG
Awatar użytkownika
Charls
Moder
Posty: 1131
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Lokalizacja: GKA
Silnik: 1.5 TSI 150
Has thanked: 242 times
Been thanked: 197 times

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: Charls »

Byłem dziś u swojego tunera u którego robiłem wszystkie swoje auta na stage1 https://powerchip.pl/ który jest oficjalnym dystrybutorem boxów ReceChip i prawdopodobnie będę u niego zamawiał opcję za 1299 zł łącznie z hamowaniem przed i po https://race-chip.pl/ , W autach które robił są ładne przyrosty, lepsze niż w powerboxach v-techa, biorą sygnał z 6 czujników, więc jest trochę przepinania i w przypadku jakieś awarii i lawety do ASO mam trochę obawy bo trzeba wszystko przepiąć
Awatar użytkownika
Lafey
Formenciarz VZ
Posty: 167
Rejestracja: 23 gru 2023, 19:29
Been thanked: 71 times

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: Lafey »

Asus1986 pisze: 19 lut 2024, 15:01 Ja mam ten problem, że albo BOX albo wcale, bo auto mam firmowe więc to jedyna opcja. Biorąc pod uwagę, że RaceChip w wersji RS kosztuje 1229zł, to nie wiem czy takie nieopłacalne, o ile rzeczywiście działa. Spoko zostaje mi kontakt ze Sportmile chyba jedynie, bo pisałem do TC-Performance (są dystrybutorem RaceChip) z Łodzi, bo mam najbliżej, ale nic nie odp.
Jak auto służbowe to reguły obowiązują trochę inne. Zrób na razie modyfikację pedału przyśpieszenia, koszt żaden. Jak nie wystarczy to kombinuj dalej. Niewykluczone, że następne auto mojej żony będzie z silnikiem 1.5TSI i po pierwszej zmianie oleju pójdzie na program. W formentorze wielkim plusem jest to, że do tego silnika dają DQ381. Jak tylko bootloader będzie odblokowany to będzie można zmienić czasy i limity obrotów i poszaleć z momentem obrotowym. W DQ200 tak różowo nie jest a soft skrzyni naprawdę dużo daje. Z własnego doświadczenia polecam.
Jak ja się orientowałem w 2018r to STAGE1 można było zrobić już za 1500PLN, sensowny BOX (ponoć programowalny) z CompSportu to już było 3500PLN. Widać coś się zmieniło, pytanie tylko w którą stronę bo soft od tego czasu nie potaniał.
BOX to takie oszukiwanie programu silnika, soft po pomiarze na hamowni to indywidualne strojenie i samo dobro. Syn po mnie dojeżdża 1.9TDI, soft zrobiony przy 60.000km na 136KM. Teraz auto ma prawie 500.000km i silnik ma oryginalną nieruszaną turbinę, dwumasę, sprzęgło, wtryski, pompę itd. Nie wiem czy na serii i boxie jest to do osiągnięcia.
Lafey
Cupra Leon VZ ST 4x4 460KM 562Nm Stage2
Awatar użytkownika
Asus1986
Formenciarz
Posty: 68
Rejestracja: 04 gru 2023, 17:54
Been thanked: 1 time

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: Asus1986 »

Lafey pisze: 19 lut 2024, 16:09 Jak auto służbowe to reguły obowiązują trochę inne. Zrób na razie modyfikację pedału przyśpieszenia, koszt żaden. Jak nie wystarczy to kombinuj dalej. Niewykluczone, że następne auto mojej żony będzie z silnikiem 1.5TSI i po pierwszej zmianie oleju pójdzie na program. W formentorze wielkim plusem jest to, że do tego silnika dają DQ381. Jak tylko bootloader będzie odblokowany to będzie można zmienić czasy i limity obrotów i poszaleć z momentem obrotowym. W DQ200 tak różowo nie jest a soft skrzyni naprawdę dużo daje. Z własnego doświadczenia polecam.
Jak ja się orientowałem w 2018r to STAGE1 można było zrobić już za 1500PLN, sensowny BOX (ponoć programowalny) z CompSportu to już było 3500PLN. Widać coś się zmieniło, pytanie tylko w którą stronę bo soft od tego czasu nie potaniał.
BOX to takie oszukiwanie programu silnika, soft po pomiarze na hamowni to indywidualne strojenie i samo dobro. Syn po mnie dojeżdża 1.9TDI, soft zrobiony przy 60.000km na 136KM. Teraz auto ma prawie 500.000km i silnik ma oryginalną nieruszaną turbinę, dwumasę, sprzęgło, wtryski, pompę itd. Nie wiem czy na serii i boxie jest to do osiągnięcia.

Reguły są takie przy aucie służbowym, że nie można, ale ja nie zamierzam się tym nikomu chwalić, przed serwisem będę demontował BOXa i tyle. Skoro wcześniejsza Scala 1.5TSI DSG z DQ200 przejeździła dzielnie 60tys. km z moją ciężką nogą i się nie rozsypała, to mniemam, że jeśli tu jest DQ381 to problemów przy BOXie nie będzie, bo w sumie tylko to mnie wstrzymywało przed BOXem do Scali. Niemniej Scala z tym silnikiem dawała radę, a tutaj jest trochę bieda w Forku, szczególnie powyżej 100km/h na autostradzie. Scala była naprawdę żwawa, a moje najlepsze czasy to 0-100 7,64s (a Scala nie miała LC) i 100-200 27,1s mierzone Dragy, żeby nie było. Auto ma przejeździć 3 lata czyli okres leasingu, reszta mnie nie obchodzi, bo i tak potem idzie w świat.
Charls pisze: 19 lut 2024, 16:01 Byłem dziś u swojego tunera u którego robiłem wszystkie swoje auta na stage1 https://powerchip.pl/ który jest oficjalnym dystrybutorem boxów ReceChip i prawdopodobnie będę u niego zamawiał opcję za 1299 zł łącznie z hamowaniem przed i po https://race-chip.pl/ , W autach które robił są ładne przyrosty, lepsze niż w powerboxach v-techa, biorą sygnał z 6 czujników, więc jest trochę przepinania i w przypadku jakieś awarii i lawety do ASO mam trochę obawy bo trzeba wszystko przepiąć
O to widzę, że będzie jakaś opinia użytkownika w końcu.
1.5 TSI DSG
Awatar użytkownika
rsmiech
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 368
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Lokalizacja: Żywiec
Silnik: 2.0 TSI VZ 420KM custom
Has thanked: 8 times
Been thanked: 29 times

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: rsmiech »

...
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2024, 09:20 przez rsmiech, łącznie zmieniany 1 raz.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 48000km 11.7l/100km
Kriss
Formenciarz VZ
Posty: 156
Rejestracja: 08 lip 2022, 20:40
Lokalizacja: Podkarpack
Silnik: 1.5 TSI 150
Been thanked: 9 times

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: Kriss »

Można tym obd eleven mieć podgląd np.po montażu boxa na temperaturę spalin ?
Awatar użytkownika
Lafey
Formenciarz VZ
Posty: 167
Rejestracja: 23 gru 2023, 19:29
Been thanked: 71 times

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: Lafey »

rsmiech pisze: 19 lut 2024, 18:14
Z drugiej strony, cóż to jest za hipokryzja, po cichu zrobić moda, dołożyć boxa, a jak coś pójdzie nie tak, to niewiniątka, ASO ratuj zepsuło się. Szanujmy się
Bądźcie facetami, jak korba wyjedzie bokiem, to nie płakać tylko potraktować to jako powód, żeby zrobić to lepiej, kute tłoki, korby itp... :-) Szkoda autka, żeby na złom poszło, trzeba odbudować. :-)
O to, to. Sam to miałem napisać.
Lafey
Cupra Leon VZ ST 4x4 460KM 562Nm Stage2
Awatar użytkownika
Charls
Moder
Posty: 1131
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Lokalizacja: GKA
Silnik: 1.5 TSI 150
Has thanked: 242 times
Been thanked: 197 times

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: Charls »

Bez przesady, każdy ma prawo do własnej opinii, jeśli mam gwarancję to mam prawo mieć obawy i wyjmować przed wizytą, nigdy nie wiadomo na jakiego gościa się trafi w ASO a po co wywoływać wilka z lasu.
Awatar użytkownika
Asus1986
Formenciarz
Posty: 68
Rejestracja: 04 gru 2023, 17:54
Been thanked: 1 time

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: Asus1986 »

rsmiech pisze: 19 lut 2024, 18:14
Asus1986 pisze: 19 lut 2024, 16:26

"... Reguły są takie przy aucie służbowym, że nie można, ale ja nie zamierzam się tym nikomu chwalić, przed serwisem będę demontował BOXa i tyle..."
skończcie z tym demontażem tych boxów przed serwisem. Myślicie, że oni nie mają co robić tylko szukać boxów czy chiptuningu w Wszych formentorach.
Jedziecie tam zazwyczaj na płatny przegląd, wymianę olejów filtrów i tym się tam zajmują. Myślicie, że odmówią Wam bo macie boxa i nasmarują w papierach?

Boxy ewentualnie chowajcie wtedy gdy padnie silnik, skrzynia,
a nie wtedy gdy reklamujecie, że asystenci nie działają, multimedia się zawieszają, zaś zawieszenie skrzypi, a DCC stuka, panel sam dzwoni do serwisu, nie działa oświetlenie wewnętrzne a airbag zgłasza błąd.
Ja oddając swojego, na przegląd (gwarancyjny), czy reklamując panel sufitowy, albo kiedy zwrócono mi osłonę silnika, mówię pracownikowi serwisu "hej jest tam teraz 420KM, nie mam nic przeciwko żeby wykonać jazdę próbną, jedź jak swoim i porównaj z VZ5".

Z drugiej strony, cóż to jest za hipokryzja, po cichu zrobić moda, dołożyć boxa, a jak coś pójdzie nie tak, to niewiniątka, ASO ratuj zepsuło się. Szanujmy się
Bądźcie facetami, jak korba wyjedzie bokiem, to nie płakać tylko potraktować to jako powód, żeby zrobić to lepiej, kute tłoki, korby itp... :-) Szkoda autka, żeby na złom poszło, trzeba odbudować. :-)
No akurat ja mam pakiet serwisowy wraz z oponami w leasingu więc tutaj reguły są trochę inne i każda wizyta w serwisie wymaga autoryzacji z leasingu. A czy ja mówię, że zamierzać głupka udawać jak coś się stanie z motorem czy skrzynią. Chcę uniknąć tylko problemów przy zwykłym serwisie ewentualnie. Poza tym, że padnie motor czy skrzynia od Boxa, to mało prawdopodobne i raczej jeśli już to jakaś wada fabryczna by musiała być. Jeździłem Scalą i dostawała regularnie wpier…, bo do pracy mam 40km i jadę s8 i a1. Przetrwała 60tys takiej jazdy z wymianami oleju co 30tys więc wiem na co te silniki stać.
1.5 TSI DSG
Awatar użytkownika
rsmiech
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 368
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Lokalizacja: Żywiec
Silnik: 2.0 TSI VZ 420KM custom
Has thanked: 8 times
Been thanked: 29 times

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: rsmiech »

...
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2024, 09:20 przez rsmiech, łącznie zmieniany 1 raz.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 48000km 11.7l/100km
ODPOWIEDZ