Usterki występujące w Cupra Formentor
Re: Usterki waszych aut
Raczej normalnie i nie chcę, żeby za szybko zmieniał...Charls pisze: ↑19 lut 2024, 22:15Jeździsz cały czas agresywnie że o to pytasz? Przy normalnej jeździe nie ma to większego znaczenia, skrzynia daje radę, DQ500 która jest mocniejszą skrzynią podobnie pracuje choć ma ma większe lagi. Poza tym jak depniesz na gaz jest kickdown i nie będzie sie męczyć od 1300 rpm
-
- Formenciarz VZ5
- Posty: 287
- Rejestracja: 30 kwie 2023, 11:39
- Lokalizacja: DW
- Silnik: 2.0 TSI VZ 310
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 33 times
Re: Usterki waszych aut
jeśli to będzie twój pierwszy automat, to podpowiem, że kluczem jest odpowiednie operowanie gazem. auto trzyma relatywnie niskie obroty (okolice 1500), i przy ok. 80 ma już zapięty ostatni bieg. do tego auto "uczy " się stylu jazdy kierowcy. zawsze w razie potrzeby możesz na chwile przestawić skrzynię na S lub zbić bieg czy dwa manetką jak potrzebujesz, po bodajże 20 czy 30 sekundach bez zmiany biegu manetką samo wraca do trybu automatycznego. więc nawet bez klikania po tablecie w poszukiwaniu zmiany trybu jazdy idzie auto szybko przestawić w dynamiczniejszy tryb.
Pamiętaj, kupujesz auto dla siebie i nie podejmuj decyzji na podstawie internetowych podpowiadaczy (takich jak ja ). Umów się na jazdę próbną automatem i zobacz czy ci pasuje.
Ostatnio zmieniony 22 lut 2024, 22:44 przez alfiorz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Formenciarz VZ
- Posty: 156
- Rejestracja: 08 lip 2022, 20:40
- Lokalizacja: Podkarpack
- Silnik: 1.5 TSI 150
- Been thanked: 9 times
Re: Usterki waszych aut
Automat ma wady i zalety , pali 2 litry więcej niż manuał.Passat 2 litrowy manuał pali tyle co 1.5 formentor automat.
- Charls
- Moder
- Posty: 1132
- Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
- Lokalizacja: GKA
- Silnik: 1.5 TSI 150
- Has thanked: 242 times
- Been thanked: 197 times
Re: Usterki waszych aut
DSG to nie klasyczny automat żeby palił 2 litry więcej, to zautomatyzowana skrzynia manualna, samochód spala podobnie jak manual i w tabelkach i w rzeczywistości
-
- Formenciarz VZ5
- Posty: 287
- Rejestracja: 30 kwie 2023, 11:39
- Lokalizacja: DW
- Silnik: 2.0 TSI VZ 310
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 33 times
Re: Usterki waszych aut
standardowa różnica w spalaniu między manualem a automatem to 0,5-1litra w takim samym aucie. Przy czym wartości bliżej litra to dla skrzyń hydrokinetycznych.
to, że 2-litrowy passat w manualu pali tyle co 1,5litrowy forek to podziękuj eko-świrom i walce o każdy gram CO2 na teście WLTP.
-
- Formenciarz VZ
- Posty: 156
- Rejestracja: 08 lip 2022, 20:40
- Lokalizacja: Podkarpack
- Silnik: 1.5 TSI 150
- Been thanked: 9 times
Re: Usterki waszych aut
W dieslu jest mała różnica,ale w benzynie jest kolosalna ,nie mówię tu o jeździe emeryckiej tylko normalnej, przecież te mechatroniki coś musi napędzać.
-
- Formenciarz VZ5
- Posty: 287
- Rejestracja: 30 kwie 2023, 11:39
- Lokalizacja: DW
- Silnik: 2.0 TSI VZ 310
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 33 times
Re: Usterki waszych aut
To nie jest kwestia mechatroniki. klima ma większy wpływ na spalanie. to kwestia innych przełożeń, w skrzyniach klasycznych (hydrokinetycznych) przy małych prędkościach jest uślig i w mieście może więcej palić, stare skrzynie miały mało biegów więc też to się przekładało na spalanie. teraz masz nawet 10-biegowe, żeby trzymać cały czas optymalne obroty. przy skrzyni DSG masz tak naprawdę 2-sprzęgłową skrzynię manualną z automatem zmieniającym biegi. więc różnica w spalaniu to kwestia różnicy przełożeń i umiejętności w operowaniu gazem.
- Charls
- Moder
- Posty: 1132
- Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
- Lokalizacja: GKA
- Silnik: 1.5 TSI 150
- Has thanked: 242 times
- Been thanked: 197 times
Re: Usterki waszych aut
To jest moja trzecia skrzynia DSG po DQ250 i DQ500 oraz dwie hydrokinetyczne więc też wiem co piszę, DSG nie podwyższa spalania tylko budowa crossovera czy też SUV-a , wyższy prześwit, mniej opływowa sylwetka niż w passacie. Mechatronika nie powoduje oporów jak konwerter w hydrokinetyku. Mechatronika tylko zmienia biegi i nie bierze udziału w przeniesieniu napędu jak w hydrokinetyku konwerter olejowy, turbina olejowa, tarczki itd... DSG to taka zautomatyzowana skrzynia manualna