Chiptuning to zmiana oprogramowania sterownika, flesh się zapisuje w sterowniku i go nie usuniesz niczym natomiast zwykłe kodowania nigdzie sie nie zapisują i nikt ich on-line nie widzi, serwisant musiałby bit po bicie w bajtach przeglądać żeby zauważyć że coś jest zmienione ale tam żadnej daty przy tym nie będzie. Tak samo z błędami, podepniesz choćby obd11 i kasujesz i błedów nie ma. I tu nie chodzi o to czy ktoś pierwszym czy drugim właścicielem. Mam znajomego co ma Forka w wersji 245hp kupiony u Plichty w Gdansku i też nikt nigdy z niczym do niego nie dzwonił. Twierdzę że jesteś przewrażliwiony i to Ty wprowadzasz ludzi w błąd. Na tym kończę i zdania nie zmienię chyba że mnie wyprowadzisz z błedu tak jak pisałem we wcześniejszym poście. Zrób to a powiem mea culpa.
Usterki występujące w Cupra Formentor
- Charls
- Moder
- Posty: 1131
- Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
- Lokalizacja: GKA
- Silnik: 1.5 TSI 150
- Has thanked: 242 times
- Been thanked: 197 times
Re: Usterki waszych aut
Ostatnio zmieniony 26 lut 2024, 11:14 przez Charls, łącznie zmieniany 1 raz.
- Charls
- Moder
- Posty: 1131
- Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
- Lokalizacja: GKA
- Silnik: 1.5 TSI 150
- Has thanked: 242 times
- Been thanked: 197 times
Re: Usterki waszych aut
Nie pisałem o tym z Tobą tylko z kolegą @Rybak, nie Ciebie prosiłem o ściągnięcie klemy tak więc nie rozumiem Twojego oburzenia, proponuję się uspokoić Fakt post był bezpośrednio pod Twoim postem więc mogłeś to tak odebrać, w trakcie odpisywania koledze @Rybak napisałeś posta.
Ostatnio zmieniony 26 lut 2024, 11:21 przez Charls, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Formenciarz VZ5
- Posty: 287
- Rejestracja: 30 kwie 2023, 11:39
- Lokalizacja: DW
- Silnik: 2.0 TSI VZ 310
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 33 times
Re: Usterki waszych aut
Po pierwsze to pomyliłem Cie z kolegą co pisał, ze ma forka z salonu na weekend . Ty jak już masz swojego to sam sobie zobaczysz . ale widzę że mamy spójne spostrzeżenia, też zauważyłem, ze przy 1200 dwumas aż jęczał, a reakcja na gaz była bardzo ospała. mój nawet jak w trybie indywidual ustawiłem testowo ECO nie schodzi w ogóle na 1200obr. tak w ogóle to nie zauważyłem żadnych różnic między silnikiem w trybie eco a comfort, może poza tym, że mam wrażenie, jakby pedał gazu stawiał większy opór.forkowicz pisze: ↑26 lut 2024, 11:011500 obrotów to przyzwoicie, na jeździe testowej forek zbierał się przy 1200-1300 co było porażką było słychac juz dwumas itd mega nie przyjemne. W moim forku odkad go mam od razu przelaczylem na sport, ale dzis sprawdze jak jest w Comfort z ciekawosci. Mimo to nie widze sensu takiej jazdy. Na sport przy spokojnym operowaniu gazu i tak pracuje kulturalnie i spokojnie a zawsze jak chce to jest zryw.alfiorz pisze: ↑26 lut 2024, 10:53Tak piszę o trybie komfort. Zupełnie da się tym normalnie jeździć. z 1500obr zupełnie przyzwoicie się zbiera. a jak trzeba szybciej przycisk na kierownicy w moment zmienia charakterystykę auta. Tak jak mówię, forek, którego miałem na jazdach testowych to zupełnie inne (gorsze) auto, ale też pamiętam, że on trzymał okolice 1200obr. jak chcesz, to po południu możemy się na jakimś WhatsApp połączyć i zobaczysz jak to jedzie przy spokojnym turlaniu się w trybie komfort.forkowicz pisze: ↑26 lut 2024, 10:44
Apropo przerzucania biegów to Ty piszesz o trybie komfort? Tym autem w trybie komfort w każdej wersji silnikowej nie da sie normalnie jezdzic i jak nie chcesz zajechac dwumasy i tej skrzyni proponuje skrzynie ustawic caly czas w trybie Sport, wtedy ponizej 2k obrotow raczej nie spada i jezdzi sie duzo plynniej... I przy spokojnej jezdzie spalanie jest takie samo lub mniejsze nawet. Dużo ludzi panicznie boi sie trybu "sport" myśląc, że nie wiem, auto wybuchnie im albo bedzie spalało niebotyczne ilości paliwa a wcale tak nie jest...
- Charls
- Moder
- Posty: 1131
- Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
- Lokalizacja: GKA
- Silnik: 1.5 TSI 150
- Has thanked: 242 times
- Been thanked: 197 times
Re: Usterki waszych aut
OK, myślę że każdy pozostanie przy swoim i czas zakończyć dyskusję bo schodzi na niewłaściwe tory.
-
- Formenciarz
- Posty: 72
- Rejestracja: 09 sie 2021, 11:47
- Lokalizacja: Myślenice
- Silnik: 2.0 TSI VZ 310
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 13 times
Re: Usterki waszych aut
Do mnie ASO nie dzwoniło co prawda ale często dostawałem wiadomości mail od nich takie jak poniżej :
Cupra Formentor VZ STAGE1 + ic do88 431KM 546NM
-
- Formenciarz
- Posty: 31
- Rejestracja: 25 lut 2024, 20:25
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Usterki waszych aut
Spoko, no problemoalfiorz pisze: ↑26 lut 2024, 11:19Po pierwsze to pomyliłem Cie z kolegą co pisał, ze ma forka z salonu na weekend . Ty jak już masz swojego to sam sobie zobaczysz . ale widzę że mamy spójne spostrzeżenia, też zauważyłem, ze przy 1200 dwumas aż jęczał, a reakcja na gaz była bardzo ospała. mój nawet jak w trybie indywidual ustawiłem testowo ECO nie schodzi w ogóle na 1200obr. tak w ogóle to nie zauważyłem żadnych różnic między silnikiem w trybie eco a comfort, może poza tym, że mam wrażenie, jakby pedał gazu stawiał większy opór.forkowicz pisze: ↑26 lut 2024, 11:011500 obrotów to przyzwoicie, na jeździe testowej forek zbierał się przy 1200-1300 co było porażką było słychac juz dwumas itd mega nie przyjemne. W moim forku odkad go mam od razu przelaczylem na sport, ale dzis sprawdze jak jest w Comfort z ciekawosci. Mimo to nie widze sensu takiej jazdy. Na sport przy spokojnym operowaniu gazu i tak pracuje kulturalnie i spokojnie a zawsze jak chce to jest zryw.alfiorz pisze: ↑26 lut 2024, 10:53
Tak piszę o trybie komfort. Zupełnie da się tym normalnie jeździć. z 1500obr zupełnie przyzwoicie się zbiera. a jak trzeba szybciej przycisk na kierownicy w moment zmienia charakterystykę auta. Tak jak mówię, forek, którego miałem na jazdach testowych to zupełnie inne (gorsze) auto, ale też pamiętam, że on trzymał okolice 1200obr. jak chcesz, to po południu możemy się na jakimś WhatsApp połączyć i zobaczysz jak to jedzie przy spokojnym turlaniu się w trybie komfort.
Wlasnie jechalem forkiem do sklepu i sprawdzilem tryb skrzyni "Comfort" i rzeczywiscie 1450-1500 zmienial przy spokojnej bardzo jezdzie i dwumas już nie odzywał sie, bylo to niby plynnie ale u mnie w terenie górzystym to i tak jest męczarnia tego silnika uwazam... I oczywiscie nie odnotowałem żadnego niższego spalania dzieki temu na tym samym odcinku wzgledem trybu sport... Ale dobrze wiedziec ze wzgledem egzemplarza demo jest to poprawione / lepiej zestrojone. Moze na jakies mega spokojne trasy po rownych drogach lub wiekszosc z górki wlacze sobie ten tryb od czasu do czasu, ale poki co zostaje przy Sport wokół komina.
-
- Formenciarz
- Posty: 49
- Rejestracja: 26 sie 2023, 11:34
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Usterki waszych aut
Jeśli już jest dyskusja.
To jeździcie w trybie comfort ze skrzynią ustawioną na sport.
Czy całkowicie w trybie sport?
To jeździcie w trybie comfort ze skrzynią ustawioną na sport.
Czy całkowicie w trybie sport?
Black vz 2.0 310KM
-
- Formenciarz
- Posty: 31
- Rejestracja: 25 lut 2024, 20:25
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Usterki waszych aut
Ja jeszcze w trybie individual tak, że wszystko ustawione na sport (w tym skrzynia), a zawieszenie na full komfort (najbardziej miekkie jakie sie da maks w lewo wokół komina po slabych jakosci drogach). Amortyzuje wtedy fajnie miekko a drogi i tak na zakretach sie wystarczajaco trzyma.
EDIT -> Oczywiscie dzwiek silnika z glosnikow tez jest wylaczony.
Ostatnio zmieniony 26 lut 2024, 14:22 przez forkowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Formenciarz VZ5
- Posty: 287
- Rejestracja: 30 kwie 2023, 11:39
- Lokalizacja: DW
- Silnik: 2.0 TSI VZ 310
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 33 times
Re: Usterki waszych aut
to ja mam indywidual dokładnie odwrotnie . ustawienia jak w komfort, zawieszenie pomiędzy sport a cupra i wyłączone podbicie dźwięku. jeżdżę głównie w komfort, a jak jest się gdzie pobawić - jakieś zakręty, czy wyprzedzić coś trzeba to przyciskiem na kierownicy w sport lub manetki.forkowicz pisze: ↑26 lut 2024, 14:10Ja jeszcze w trybie individual tak, że wszystko ustawione na sport (w tym skrzynia), a zawieszenie na full komfort (najbardziej miekkie jakie sie da maks w lewo wokół komina po slabych jakosci drogach). Amortyzuje wtedy fajnie miekko a drogi i tak na zakretach sie wystarczajaco trzyma.