Spalanie 1.5 TSI

KiMCIO
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 311
Rejestracja: 14 lip 2023, 13:21
Lokalizacja: FZ
Silnik: 1.5 TSI 150
Has thanked: 34 times
Been thanked: 29 times

Re: Spalanie 1.5 DSG

Post autor: KiMCIO »

Charls pisze: 27 lut 2024, 23:29 Nie wiem jak długo bo mam w planie zakupić lato 19" a 18 zostawić na zimę
Ja tak mam - zima 18, lato 19.
Awatar użytkownika
Matador
Formenciarz VZ5
Posty: 221
Rejestracja: 12 sie 2023, 15:52
Lokalizacja: PO
Silnik: 1.5 TSI 150
Has thanked: 100 times
Been thanked: 87 times

Re: Spalanie 1.5 DSG

Post autor: Matador »

Lato 19" zima 18"
A...po zmianie na zimowe spalanie wzrosło 😡
Cupra For 1.5 DSG Magnetic Tech Veloz 🇪🇸 2023
Awatar użytkownika
Charls
Moder
Posty: 1131
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Lokalizacja: GKA
Silnik: 1.5 TSI 150
Has thanked: 242 times
Been thanked: 197 times

Re: Spalanie 1.5 DSG

Post autor: Charls »

Matador pisze: 28 lut 2024, 10:26 Lato 19" zima 18"
A...po zmianie na zimowe spalanie wzrosło 😡
Wzrosło bo lato i zima masz pewnie taką samą szerokość opony 245 a zima ma większe opory. Zastanawiam się jakie opory mają moje wielosezonowe Pirelli Allseasons
alfiorz
Formenciarz VZ5
Posty: 287
Rejestracja: 30 kwie 2023, 11:39
Lokalizacja: DW
Silnik: 2.0 TSI VZ 310
Has thanked: 2 times
Been thanked: 33 times

Re: Spalanie 1.5 DSG

Post autor: alfiorz »

Charls pisze: 28 lut 2024, 10:36
Matador pisze: 28 lut 2024, 10:26 Lato 19" zima 18"
A...po zmianie na zimowe spalanie wzrosło 😡
Wzrosło bo lato i zima masz pewnie taką samą szerokość opony 245 a zima ma większe opory. Zastanawiam się jakie opory mają moje wielosezonowe Pirelli Allseasons
w innym aucie mam dokładnie takie założone, 215/17", względem letnich pirelli tego samego rozmiaru spalanie w trasie przy prędkościach ~130 wzrosło o ok. 0,5-0,7litra. To mój pierwszy kontakt z wielosezonem i chyba ostatni. Te opony takie ni w kij ni w oko. Niby premium, głośniejsze niż letnie, spalanie jak na zimówkach, trakcja na suchym do bani, po śniegu tyłka nie urywa.
Awatar użytkownika
Charls
Moder
Posty: 1131
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Lokalizacja: GKA
Silnik: 1.5 TSI 150
Has thanked: 242 times
Been thanked: 197 times

Re: Spalanie 1.5 DSG

Post autor: Charls »

alfiorz pisze: 28 lut 2024, 10:49
w innym aucie mam dokładnie takie założone, 215/17", względem letnich pirelli tego samego rozmiaru spalanie w trasie przy prędkościach ~130 wzrosło o ok. 0,5-0,7litra.
Dlatego mam wątpliwości co do ich "energooszczędności"
Awatar użytkownika
slawlik
Formenciarz VZ5
Posty: 228
Rejestracja: 04 lut 2023, 11:43
Lokalizacja: Maków podh
Silnik: 1.5 TSI 150
Been thanked: 4 times

Re: Spalanie 1.5 DSG

Post autor: slawlik »

Moja dzisiejszą trasa wszystko drogami lokalnymi wszystko zgodnie z przepisami.
Załączniki
Screenshot_20240228_151110_CUPRA CONNECT.jpg
Screenshot_20240228_151110_CUPRA CONNECT.jpg (218.92 KiB) Przejrzano 995 razy
alfiorz
Formenciarz VZ5
Posty: 287
Rejestracja: 30 kwie 2023, 11:39
Lokalizacja: DW
Silnik: 2.0 TSI VZ 310
Has thanked: 2 times
Been thanked: 33 times

Re: Spalanie 1.5 DSG

Post autor: alfiorz »

Wczoraj ktoś na grupie fb pisał, że na Pb98 ma dużo niższe spalanie niż na Pb95. może tu tkwi problem niektórych z chorym spalaniem.
Awatar użytkownika
rsmiech
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 368
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Lokalizacja: Żywiec
Silnik: 2.0 TSI VZ 420KM custom
Has thanked: 8 times
Been thanked: 29 times

Re: Spalanie 1.5 DSG

Post autor: rsmiech »

To akurat mało możliwe. 98 ma niższą kaloryczność ze spalenia tej samej ilości paliwa niż 95, chociaż może być porównywalne z nową E10 zamiast E5. Nie sądzę aby stockowe mapy silników były w stanie wykorzystać paliwo o wyższych oktanach i z tego powodu ominąć ograniczenia związane ze spalaniem stukowym, opóźnić zapłon, i zyskać na sprawności.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 48000km 11.7l/100km
Awatar użytkownika
Charls
Moder
Posty: 1131
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Lokalizacja: GKA
Silnik: 1.5 TSI 150
Has thanked: 242 times
Been thanked: 197 times

Re: Spalanie 1.5 DSG

Post autor: Charls »

Ale można jeździć na Pb98, nawet w instrukcji jest napisane "minimum Pb95" a nie wyłącznie Pb95 co oznacza, że nie ma problemu z spalaniem Pb98. Bardziej sucha to raczej jest E10 Pb95 od E5 Pb98 że względu na większą ilość etanolu. Spalanie stukowe nie jest problemem we współczesnych autach, sterowniki sobie radzą. W każdym bądź razie ja od czasu wprowadzenia E10 jeżdżę na Pb98. Gdzieś też czytałem, że naszych realiach Pb95 to może być równie dobrze Pb90 z dodatkami uszlachetniającymi.
Zastanawiając się nad wyborem pomiędzy paliwem PB95 a PB98, musisz mieć na uwadze, że w przypadku pierwszego z nich istnieje większa szansa samozapłonu. W konsekwencji może dojść do chwilowego zaburzenia pracy silnika. W niektórych wypadkach może to nawet doprowadzić do pojawienia się dziurek w tłokach.

W nowszych samochodach stosowane są jednak czujniki spalania stukowego. Dzięki tej technologii komputer określa jakie paliwo – PB95 czy 98 – zostało zatankowane. Na tej podstawie koryguje on moment zapłonu, ograniczając ryzyko pojawienia się spalania stukowego.
Awatar użytkownika
rsmiech
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 368
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Lokalizacja: Żywiec
Silnik: 2.0 TSI VZ 420KM custom
Has thanked: 8 times
Been thanked: 29 times

Re: Spalanie 1.5 DSG

Post autor: rsmiech »

pewnie że można jeździć na 98, a nawet 98+. Niestety ilość oktan nie ma wpływu na spalanie. Tak jak pisałem, 98 ma niższą wartość kaloryczną więc nie można spalić tego paliwa mniej. Tak samo E10, do nawet wyczynowej E85, gdzie etyliny jest już tylko 15%, mają bardzo dobre właściwości antytuskowe, ale generują mniej energii z jednostki objętości, więc więcej takiej wahy potrzeba. Pomimo tego, że na E85 w danej jednostce można wygenerować wielokrotnie więcej mocy, to konieczna jest modyfikacja map silnika. Samo zalanie takim paliwem niczego nie zmieni, moc będzie podobna (a nie spektakularna) a zużycie z uwagi na mniejszą kaloryczność większe.
Sterownik nie rozpoznaje paliwa, ot ma zabezpieczanie, że w momencie wykrywania przez czujniki zwiększonego prawdopodobieństwa wystąpienia spalania stukowego, modyfikuje zapłon / skład mieszanki, tym samym ograniczając moc w celu ochrony silnika.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 48000km 11.7l/100km
ODPOWIEDZ