Szumiące hamulce i skrzypiące zawieszenie

Mishiee
Forek
Posty: 3
Rejestracja: 12 mar 2024, 22:12

Re: Szumiące hamulce i skrzypiące zawieszenie

Post autor: Mishiee »

Dokładnie, różne zakresy skrętu kół. Bardzo często skrzypi u mnie w momencie, kiedy "puszcza" auto hold.
Liener
Formenciarz
Posty: 45
Rejestracja: 17 mar 2023, 23:52
Lokalizacja: WA
Silnik: 1.5 TSI 150
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Szumiące hamulce i skrzypiące zawieszenie

Post autor: Liener »

To w końcu przy wolnej jezdzie, czy przy ruszaniu z auto hold?
Liener
Formenciarz
Posty: 45
Rejestracja: 17 mar 2023, 23:52
Lokalizacja: WA
Silnik: 1.5 TSI 150
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Szumiące hamulce i skrzypiące zawieszenie

Post autor: Liener »

ASO próbuje zrobić ze mnie idiotę twierdząc, że skrzypienie przy parkowaniu związane jest z klockami klockami hamulcowymi, które mam sobie wymienić sam jeżeli nie podoba mi się szuranie.
Ostatnio zmieniony 27 mar 2024, 14:20 przez Liener, łącznie zmieniany 1 raz.
KiMCIO
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 311
Rejestracja: 14 lip 2023, 13:21
Lokalizacja: FZ
Silnik: 1.5 TSI 150
Has thanked: 34 times
Been thanked: 29 times

Re: Szumiące hamulce i skrzypiące zawieszenie

Post autor: KiMCIO »

Witamy w świecie jakości vw 😂
Awatar użytkownika
rsmiech
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 368
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Lokalizacja: Żywiec
Silnik: 2.0 TSI VZ 420KM custom
Has thanked: 8 times
Been thanked: 29 times

Re: Szumiące hamulce i skrzypiące zawieszenie

Post autor: rsmiech »

Potwierdzam, najpierw krótki pisk a później słyszalna głośna wibracja związana jest z układem hamulcowym.
Cóż Pan zrobisz?
Nie masz sprzęgła więc siłą rzeczy musisz trzymać delikatnie w hamulcu, siła naciska w powiązaniu z prędkością toczenia wprowadzają układ w drgania.
Skrzypienia nie słyszałem, może bez muzyki byłoby czyściej.

Masz dwa wyjścia aby pozbyć się wibracji:
1. zmienić stosunek siły nacisku/prędkość (mocniej hamować, prędzej cofać)
2. wymagać usunięcia usterki w ASO, niech założą jakieś dodatkowe wkładki antywibracyjne pomiędzy klocki jarzmo i tłoczek. albo niech to zrobi znajomy mechanik.

BTW. Producent klocków "Ate", które są znana z hałaśliwości, ostatnio marketingowo promuje wśród swoich inlfuencerów przekaz, że ich klocki mają cechy kierunkowości i należy je właściwie zamontować w zacisku hamulcowym.
Moim zdaniem jest to pic na wodę, ponieważ wykonanie klocków jest dokładnie symetryczne a w bajki o niby kierunkowości ziarna w materiale ściernym nie chce mi się wierzyć, zwłaszcza w klockach dla "mas".
Ot wymyślili w mojej opinii sobie argument, który skutecznie pozwala odrzucać roszczenia gwarancyjne, ponieważ niewielu mechaników zwróci uwagę na sugerowany kierunek działania. No ileż kosztuje domalowanie strzałki, najlepiej mało widocznej? :-)

Być może u Ciebie są klocki ale Ate a profesjonalny montażysta w zakładach Cupry wie jak się je zakłada, zgodnie z kierunkiem i dlatego piszczą Ci jak cofasz (bo w tej sytuacji są zamontowane niezgodnie z przeznaczeniem) :-)

A tak serio, zmiana miejscami okładzin może pomóc, przynajmniej tymczasowo.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 48000km 11.7l/100km
Awatar użytkownika
Charls
Moder
Posty: 1131
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Lokalizacja: GKA
Silnik: 1.5 TSI 150
Has thanked: 242 times
Been thanked: 197 times

Re: Szumiące hamulce i skrzypiące zawieszenie

Post autor: Charls »

Ja w przyszłym tygodniu wymieniam tylne klocki sam, zobaczę jaki będzie efekt.
Liener
Formenciarz
Posty: 45
Rejestracja: 17 mar 2023, 23:52
Lokalizacja: WA
Silnik: 1.5 TSI 150
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Szumiące hamulce i skrzypiące zawieszenie

Post autor: Liener »

rsmiech pisze: 23 mar 2024, 22:49 Potwierdzam, najpierw krótki pisk a później słyszalna głośna wibracja związana jest z układem hamulcowym.
Cóż Pan zrobisz?
Nie masz sprzęgła więc siłą rzeczy musisz trzymać delikatnie w hamulcu, siła naciska w powiązaniu z prędkością toczenia wprowadzają układ w drgania.
Skrzypienia nie słyszałem, może bez muzyki byłoby czyściej.

Masz dwa wyjścia aby pozbyć się wibracji:
1. zmienić stosunek siły nacisku/prędkość (mocniej hamować, prędzej cofać)
2. wymagać usunięcia usterki w ASO, niech założą jakieś dodatkowe wkładki antywibracyjne pomiędzy klocki jarzmo i tłoczek. albo niech to zrobi znajomy mechanik.

BTW. Producent klocków "Ate", które są znana z hałaśliwości, ostatnio marketingowo promuje wśród swoich inlfuencerów przekaz, że ich klocki mają cechy kierunkowości i należy je właściwie zamontować w zacisku hamulcowym.
Moim zdaniem jest to pic na wodę, ponieważ wykonanie klocków jest dokładnie symetryczne a w bajki o niby kierunkowości ziarna w materiale ściernym nie chce mi się wierzyć, zwłaszcza w klockach dla "mas".
Ot wymyślili w mojej opinii sobie argument, który skutecznie pozwala odrzucać roszczenia gwarancyjne, ponieważ niewielu mechaników zwróci uwagę na sugerowany kierunek działania. No ileż kosztuje domalowanie strzałki, najlepiej mało widocznej? :-)

Być może u Ciebie są klocki ale Ate a profesjonalny montażysta w zakładach Cupry wie jak się je zakłada, zgodnie z kierunkiem i dlatego piszczą Ci jak cofasz (bo w tej sytuacji są zamontowane niezgodnie z przeznaczeniem) :-)

A tak serio, zmiana miejscami okładzin może pomóc, przynajmniej tymczasowo.
Eksperta to zawsze miło posłuchać. Faktycznie masz rację, od 3 dni hamuję mocniej i skrzypienia nie ma. Dzięki za odpowiedź.

Tak czy siak, walczę dalej z gwarantem.
Mishiee
Forek
Posty: 3
Rejestracja: 12 mar 2024, 22:12

Re: Szumiące hamulce i skrzypiące zawieszenie

Post autor: Mishiee »

Liener pisze: 18 mar 2024, 17:17 To w końcu przy wolnej jezdzie, czy przy ruszaniu z auto hold?
Przy wolnej jeździe jest szum hamulca... przy ruszaniu z auto hold pojawia się skrzypienie zawieszenia.

Co do innej porady - rozumiem ze można hamować energiczniej lub mniej, ale nowy samochód nie powinien tego "wymagać" od kierowcy
"
Awatar użytkownika
Dideq
Formenciarz VZ
Posty: 144
Rejestracja: 14 gru 2023, 07:23
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 14 times
Been thanked: 15 times

Re: Szumiące hamulce i skrzypiące zawieszenie

Post autor: Dideq »

Co do hamowania krótko, ale zdecydowanie, to też jestem takiego zdania. Tak jest lepiej dla układu. Hamuję dojeżdżając do przeszkody i stoję, a nie się toczę 200 metrów z wciśniętym hamulcem gdzie często ja hamuję tak samo sprawnie silnikiem jak niektórzy hamując. :mrgreen: Ale niestety w mieście jest pełno głąbów co Ci nie dadzą zwolnić szybko, wtedy ja hamuję mocniejszymi impulsami robiąc dyskotekę stopem. :lol:

Hamowanie silnikiem też coraz ciężej jak się nie chce mieć pół miasta przed sobą w korku. :evil:
alfiorz
Formenciarz VZ5
Posty: 287
Rejestracja: 30 kwie 2023, 11:39
Lokalizacja: DW
Silnik: 2.0 TSI VZ 310
Has thanked: 2 times
Been thanked: 33 times

Re: Szumiące hamulce i skrzypiące zawieszenie

Post autor: alfiorz »

Mishiee pisze: 28 mar 2024, 00:38
Liener pisze: 18 mar 2024, 17:17 To w końcu przy wolnej jezdzie, czy przy ruszaniu z auto hold?
Przy wolnej jeździe jest szum hamulca... przy ruszaniu z auto hold pojawia się skrzypienie zawieszenia.

Co do innej porady - rozumiem ze można hamować energiczniej lub mniej, ale nowy samochód nie powinien tego "wymagać" od kierowcy
"
tu nie chodzi o to czy nowy, czy stary. okładziny i tarcze dokładnie tak samo wymagają przetarcia co jakiś czas. Nie chodzi o to, żebyś cały czas hamował ostro, tylko raz na jakiś czas trzeba dać układowi popracować. w autach elektrycznych producenci wdrażają specjalne procedury w sofcie auta, bo tam robi się już problem z bezpieczeństwem jak ktoś używa rekuperacji zamiast hamulca, bo jak trzeba awaryjnie zahamować, to okazuje się, że nie ma czym.
ODPOWIEDZ