Front Assist dostępny w ograniczonym zakresie - komunikat błędu przy 0 stopni
-
- Forek
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 kwie 2024, 20:23
- Lokalizacja: Lublin
Front Assist dostępny w ograniczonym zakresie - komunikat błędu przy 0 stopni
Dzień dobry,
Jestem "szczęśliwym" posiadaczem Formentora od miesiąca. Samochodzik 1,5 TSI z 2023 roku, kupiłem od pierwszego właściciela. Wyposażony w Media System + pakiet XL. Dziś rano przy temp. 0 stopni Celsjusz (ZERO) wywalił komunikat błędu: FRONT ASSIST JEST DOSTĘPNY W OGRANICZONYM ZAKRESIE. Czy komuś się zdarzyło coś podobnego ? Czy to wada fabryczna tych samochodów i "ten typ tak ma" ? Warto zgłaszać to do ASO ?
Może to wina zbyt nisko fabrycznie umieszczonego w zderzaku czujnika ? Miałem też Front Assist'a w poprzednim samochodzie - SEAT ATECA - ale podobny błąd zdarzył się tylko przy oblodzeniu i solidnych opadach śniegu, nawet przy -15 nie robił takich problemów...
Jakieś pomysły ?
Jestem "szczęśliwym" posiadaczem Formentora od miesiąca. Samochodzik 1,5 TSI z 2023 roku, kupiłem od pierwszego właściciela. Wyposażony w Media System + pakiet XL. Dziś rano przy temp. 0 stopni Celsjusz (ZERO) wywalił komunikat błędu: FRONT ASSIST JEST DOSTĘPNY W OGRANICZONYM ZAKRESIE. Czy komuś się zdarzyło coś podobnego ? Czy to wada fabryczna tych samochodów i "ten typ tak ma" ? Warto zgłaszać to do ASO ?
Może to wina zbyt nisko fabrycznie umieszczonego w zderzaku czujnika ? Miałem też Front Assist'a w poprzednim samochodzie - SEAT ATECA - ale podobny błąd zdarzył się tylko przy oblodzeniu i solidnych opadach śniegu, nawet przy -15 nie robił takich problemów...
Jakieś pomysły ?
- Załączniki
-
- 20240423_061102_resized.jpg (234.75 KiB) Przejrzano 191 razy
-
- 20240423_060819_resized.jpg (216.1 KiB) Przejrzano 191 razy
-
- Formenciarz VZ
- Posty: 107
- Rejestracja: 19 lip 2023, 10:38
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Re: Front Assist dostępny w ograniczonym zakresie - komunikat błędu przy 0 stopni
Przedni radar był czysty?
-
- Forek
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 kwie 2024, 20:23
- Lokalizacja: Lublin
Re: Front Assist dostępny w ograniczonym zakresie - komunikat błędu przy 0 stopni
Tak. Nawet nie zaszroniony....
Po ponownym uruchomieniu silnika komunikat już się nie pojawił.
Po ponownym uruchomieniu silnika komunikat już się nie pojawił.
- Dideq
- Formenciarz VZ
- Posty: 105
- Rejestracja: 14 gru 2023, 07:23
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 6 times
Re: Front Assist dostępny w ograniczonym zakresie - komunikat błędu przy 0 stopni
Czyli klasyka. Wysiądź i wsiądź ponownie. Najlepiej z 3 razy
- rsmiech
- Formenciarz VZ5 BAT
- Posty: 307
- Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
- Lokalizacja: Żywiec
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
Re: Front Assist dostępny w ograniczonym zakresie - komunikat błędu przy 0 stopni
lub zniknie samoistnie po kilku kilometrach.
Zazwyczaj.
To samo może się przydarzyć czujnikom parkowania ... TTTM.
nie tylko w Cuprze, to samo w 0000, WV, skoda
Zazwyczaj.
To samo może się przydarzyć czujnikom parkowania ... TTTM.
nie tylko w Cuprze, to samo w 0000, WV, skoda
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 30000km 12.3l/100km
-
- Forek
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 kwie 2024, 20:23
- Lokalizacja: Lublin
Re: Front Assist dostępny w ograniczonym zakresie - komunikat błędu przy 0 stopni
Nie jest to pocieszkające jak na samochód za ponad 130K
-
- Formenciarz VZ5
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 lip 2023, 13:21
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 9 times
Re: Front Assist dostępny w ograniczonym zakresie - komunikat błędu przy 0 stopni
Ciesz się, że wydałeś tylko tyle
Ja umoczyłem więcej.
-
- Formenciarz VZ
- Posty: 180
- Rejestracja: 30 kwie 2023, 11:39
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 9 times
Re: Front Assist dostępny w ograniczonym zakresie - komunikat błędu przy 0 stopni
Normalne przy temperaturach w okolicach zera, ale też powinno samo ustąpić po krótkim czasie. To nie jest tylko problem występujący w grupie VAG, aczkolwiek tutaj występuje to z większą intensywnością (w zasadzie zawsze przy zero i niżej).
Z tego co piszą w internetach problemem jest niczym nie zabezpieczona elektronika radaru. niektórzy we własnym zakresie zalewają to żywicą elektroizolacyjną, ale jak ci się radar zepsuje w czasie gwarancji, to pewnie gwarant odrzuci z powodu samowolnej ingerencji, a ta zabawka kosztuje dużo tysięcy.
Mechanizm problemu jest następujący: włączasz auto, radar zaczyna pracować i wydziela ciepło. Na zimnej płytce pcb radaru pojawia się wilgoć co generuje "zwarcia" na płytce, po krótkim czasie woda odparowuje i radar ponownie zaczyna pracowac poprawnie. do tego z czasem dochodzą różne zanieczyszczenia (sól drogowa) jak na filmiku poniżej.
Z tego co piszą w internetach problemem jest niczym nie zabezpieczona elektronika radaru. niektórzy we własnym zakresie zalewają to żywicą elektroizolacyjną, ale jak ci się radar zepsuje w czasie gwarancji, to pewnie gwarant odrzuci z powodu samowolnej ingerencji, a ta zabawka kosztuje dużo tysięcy.
Mechanizm problemu jest następujący: włączasz auto, radar zaczyna pracować i wydziela ciepło. Na zimnej płytce pcb radaru pojawia się wilgoć co generuje "zwarcia" na płytce, po krótkim czasie woda odparowuje i radar ponownie zaczyna pracowac poprawnie. do tego z czasem dochodzą różne zanieczyszczenia (sól drogowa) jak na filmiku poniżej.
-
- Forek
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 kwie 2024, 20:23
- Lokalizacja: Lublin
Re: Front Assist dostępny w ograniczonym zakresie - komunikat błędu przy 0 stopni
W głowie się nie mieści.... Wystarczy zalać żywicą poliuretanową jak piszesz. Przecież koszty z napraw gwarancyjnych napewno są wyższe niż te parę ml żywicy do zalania podczas produkcji... Rozumiem,że dochodzą do tego koszty pracy i dłuższy czas cyklu ze względu na schnięcie, ale bez przesady. To zasilacze LED za 50 zł zalewa się żywicą.....
-
- Formenciarz VZ
- Posty: 180
- Rejestracja: 30 kwie 2023, 11:39
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 9 times
Re: Front Assist dostępny w ograniczonym zakresie - komunikat błędu przy 0 stopni
Dokładnie. To jest moim zdaniem hodowanie usterki. Taka płytka pcb nawet okres 5-letniej gwarancji wytrzyma zanim zaczną się poważne problemy. Pewnie policzyli sobie, ze koszty napraw w czasie gwarancji są dużo niższe niż potencjalne zyski z napraw pogwarancyjnych. Do tego nie mam pojęcia ile jest takich sterowników w forku, bo to nie tylko radar. Zalewając to żywicą teoretycznie robisz płytce dobrze, ale zawsze może ona się ona po prostu popsuć i wtedy będzie problem z gwarancją, a te płytki są w ciul drogie. Radar jest o tyle newralgiczny, że jest w miejscu najszybciej łapiącym wilgoć i inne zanieczyszczenia do tego bardzo łatwo o jakieś drobne rozszczelnienie obudowy. wystarczy gdzieś dotknąć mocniej zderzakiem krawężnika.