ASO - rekomendacje, opinie, ceny serwisu olejowego i przeglądu

MacGul
Formenciarz VZ
Posty: 138
Rejestracja: 11 sie 2021, 10:06
Lokalizacja: PY
Silnik: 2.0 TSI VZ 310
Been thanked: 11 times

Re: ASO

Post autor: MacGul »

Fajnie ze się udało i żeby był taki drobiazg :)
Chłopcy pewnie chętnie by wymienili mechatronikę a potem jakby nadal nie działała to by wymienili nowa wiązkę - bo przecież odłączyliby wiązkę dopiero jakby przyszło do wymiany ;)
VZ 310
Maciej
piotriix
Formenciarz VZ
Posty: 136
Rejestracja: 19 lip 2023, 10:38
Has thanked: 60 times
Been thanked: 12 times

Re: ASO

Post autor: piotriix »

rsmiech pisze: 03 sie 2022, 10:51 Nie, w ogóle nie ma nic odnotowane w systemie nt. usterki i naprawy, samochodu nie było. Dowiedziałem się o tym podczas "poważnej rozmowy" już po samodzielnej naprawie. Miny pracowników bezcenne.
Tłumaczenie serwisu mgliste ale za to "przekonywujące" i bez poczucia jakiejkolwiek winy, chyba są szkoleni w tym samym ośrodku, co nasi nieRządzący i ich nieRzecznicy.
Mniej więcej coś takiego, "nie odmówiliśmy Panu naprawy jako takiej, odmówiliśmy naprawy gwarancyjnej. Z pewnością doszlibyśmy również do tej usterki i zostałaby ona usunięta. Należy się cieszyć, że okazał się to drobiazg a nie kosztowna wymiana mechatroniki. Proszę nas zrozumieć, stwierdziliśmy nieautoryzowane urządzenie zamontowane w samochodzie. W związku z tym bez zapewnienia importera o zasadności naprawy gwarancyjnej mieliśmy związane ręce a importer ociągał się z odpowiedzią. Gdybyśmy przystąpili do naprawy, informacje o ów "nielegalnym" urządzeniu zostały by wprowadzone do systemu i miały by wpływ na Pana gwarancję..." Myślę, że to się samo komentuje.

Dla wszystkich tych którzy chcą coś zmodyfikować przypominam, że zapisy w warunkach gwarancji są następujące:
„… gwarancja nie obejmuje zabudów, elementów wbudowanych i elementów przebudowanych, na których montaż na/w samochodzie nie wyraził zgody SAEAT S.A.” – jest to zrozumiałe, nikt nie oczekuje gwarancji na wbudowane dodatkowe urządzenia, które jest sprawne, w przeciwieństwie do przedmiotu gwarancji.

„… oraz wad samochodu, spowodowanych montażem ww. elementów.” – w takiej sytuacji, należy poprosić w formie pisemnej uzasadnienia dowodzącego, że zamontowane urządzenie spowodowało wystąpienie wady będącej przyczyną awarii.

Tyle teorii, w praktyce najprawdopodobniej sąd przyzna Wam racje ale do tego czasu (liczyć w miesiącach lub latach) auto będzie stało w ASO a raty trzeba opłacać.
Dlatego, oddając do ASO do naprawy (podejrzewam, że podczas płatnego przeglądu nie będą robić problemów) należy wszystkie modyfikacje przywrócić do stanu fabrycznego.
Gdyby ktoś znalazł się w podobnej sytuacji, wówczas polecam niezwłocznie zabrać samochód z ASO i (albo samodzielnie naprawić :-) ) albo pozbyć się problematycznych urządzeń i oddać do innego ASO.
Szkoda czasu na przepychanki. Mnie zajęło to prawie miesiąc.

Odnośnie pedalboxów, montaż tego typu urządzeń nie pozostawia żadnych śladów w sterownikach systemu i jest ono niewykrywalne o ile zostanie zainstalowane przy wyłączonym zapłonie. W przeciwnym wypadku mogą zostać odnotowane błędy o rozwartej lini sygnałowej pedału przyspieszenia ale to i tak nie jest żaden dowód. Ot można uznać, że pedał przyspieszenia chwilowo przestał działać, zupełnie tak jak system Infotainment. :-)

PedalBoxy nie są podłączone do magistrali komunikacyjnej a tylko modyfikują charakterystykę dwóch sygnałów analogowych w zależności od położenia przepustnicy. W związku z powyższym od pedalboxa nie należy oczekiwać, zmiany mocy lub dynamiki a jedynie tego, że zamiast wciskać pedał przyspieszenia do 75% wystarczy tylko do 30% lub połowy aby uzyskać ten sam efekt. Jest kilka charakterystyk do wyboru. W żaden sposób pedalbox nie odmula trybu Drive jak pisał ktoś na forum oferujący te urządzenia. W cenie w okolicach 1000pln lub nieco ponad, zakup go w żaden sposób nie jest uzasadniony. Mnie udało się wyrwać sprawną używkę za 250pln.
A chip boxa też masz?
Gizmok
Forek
Posty: 4
Rejestracja: 03 lip 2023, 19:34

Re: ASO

Post autor: Gizmok »

Nie jest to dokładnie pytanie w tej kategorii (ASO) ale zapytam.

Użytkuję Formentora wersja 2.0 190 km w najmie długoterminowym. Samochód mam od niedawna i ma przejechane niespełna 2000 km
(jest to dla mnie po leasingach i problemach z obecną kwestią podatkową i wykupem aut optymalna forma korzystania i finansowania auta)
samochodu nie chcę po upływie czasu umowy zachować, tylko wezmę sobie coś nowego.

Mam w ramach rat umownych wliczony m.in. serwis (przeglądy serwisowe) i teraz moje pytanie, z tego co sie orientuję to przeglądy dla (zachowania gwarancji) trzeba wykonać dla tego auta nie rzadziej co 30 tys km. lub co dwa lata.

A jak z olejem i jego wymianą, bo to spory okres, czy muszę wymieniać go cześciej, by zachować gwarancję?

Pytam bo rozsądek sugeruje by olej wymieniać gdzieś co 10.000 no max 15.000, ale skoro producent i gwarant nie wymaga serwisu cześciej niż 30 tyś, a mnie średnio interesuje co się z autem stanie kiedy go oddam za to mocno intereseuje mnie czy konieczne jest wydanie 1.300 zł za wymianę oleju.

Pytam tych co tak jak ja mają umowy najmu, albo podobnie skonstruowane umowy leasingu bez obowiązku wykupu auta, co robicie w kwestii oleju?

(dziś w ASO właśnie tyle tj. 1300 PLN zaproponowali za wymianę oleju :shock: )
alfiorz
Formenciarz VZ5
Posty: 287
Rejestracja: 30 kwie 2023, 11:39
Lokalizacja: DW
Silnik: 2.0 TSI VZ 310
Has thanked: 2 times
Been thanked: 33 times

Re: ASO

Post autor: alfiorz »

jak bierzesz w najem - to wymiany oleju wg zaleceń producenta. jedyne co - pilnuj stanu, bo przy dłuższych interwałach silnik pewnie zacznie brać olej. Jak już chcesz wymieniać - w serwisie nieautoryzowanym, na ori częściach koszt w granicach 600zł. bez kasowania inspekcji, ASO nawet się nie zorientuje.
Gizmok
Forek
Posty: 4
Rejestracja: 03 lip 2023, 19:34

Re: ASO

Post autor: Gizmok »

ok, dzięki za podpowiedz
Awatar użytkownika
Charls
Moder
Posty: 1131
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Lokalizacja: GKA
Silnik: 1.5 TSI 150
Has thanked: 242 times
Been thanked: 197 times

Re: ASO

Post autor: Charls »

Seat Plichta (Gdańsk, Gdynia) - przegląd co roku lub co 30.000km bez wymiany oleju + dezynfekcja Klimatyzacji - 1230 zł
Makurat Serwis Gdańsk ul. Zawodników 2 - przegląd co roku lub co 30.000km bez wymiany oleju + dezynfekcja Klimatyzacji (w tym 10% rabatu w ramach gestu) - 629 zł

Jak widać warto popytać w różnych serwisach o ceny usług, 600 zł "piechotą nie chodzi"
Awatar użytkownika
Charls
Moder
Posty: 1131
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Lokalizacja: GKA
Silnik: 1.5 TSI 150
Has thanked: 242 times
Been thanked: 197 times

Re: ASO - rekomendacje, opinie, ceny

Post autor: Charls »

Przegląd serwisowy po 2 latach bez wymiany oleju, łączny koszt około 530 zł w tym filtr kabinowy za bagatela prawie 200 zł :P co ciekawe nie ma opcji wyboru przeglądu bez tego filtra :lol: wówczas przegląd kosztowałby jedynie 289 zł :D ot taki zabieg marketingowy


Obrazek
KiMCIO
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 311
Rejestracja: 14 lip 2023, 13:21
Lokalizacja: FZ
Silnik: 1.5 TSI 150
Has thanked: 34 times
Been thanked: 29 times

Re: ASO - rekomendacje, opinie, ceny

Post autor: KiMCIO »

Dlatego warto rozważyć przegląd z własnymi częściami.
Awatar użytkownika
Charls
Moder
Posty: 1131
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Lokalizacja: GKA
Silnik: 1.5 TSI 150
Has thanked: 242 times
Been thanked: 197 times

Re: ASO - rekomendacje, opinie, ceny

Post autor: Charls »

KiMCIO pisze: 06 maja 2024, 19:55 Dlatego warto rozważyć przegląd z własnymi częściami.
Nie było takiej opcji, z filtrem czy bez cena 530 zł
KiMCIO
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 311
Rejestracja: 14 lip 2023, 13:21
Lokalizacja: FZ
Silnik: 1.5 TSI 150
Has thanked: 34 times
Been thanked: 29 times

Re: ASO - rekomendacje, opinie, ceny

Post autor: KiMCIO »

Czyli łamią prawo… jakoś mnie to nie dziwi.
ODPOWIEDZ