Strona 2 z 5

Re: Szumiące hamulce i skrzypiące zawieszenie

: 16 mar 2024, 12:46
autor: Mishiee
Dokładnie, różne zakresy skrętu kół. Bardzo często skrzypi u mnie w momencie, kiedy "puszcza" auto hold.

Re: Szumiące hamulce i skrzypiące zawieszenie

: 18 mar 2024, 17:17
autor: Liener
To w końcu przy wolnej jezdzie, czy przy ruszaniu z auto hold?

Re: Szumiące hamulce i skrzypiące zawieszenie

: 23 mar 2024, 15:19
autor: Liener
ASO próbuje zrobić ze mnie idiotę twierdząc, że skrzypienie przy parkowaniu związane jest z klockami klockami hamulcowymi, które mam sobie wymienić sam jeżeli nie podoba mi się szuranie.

Re: Szumiące hamulce i skrzypiące zawieszenie

: 23 mar 2024, 20:38
autor: KiMCIO
Witamy w świecie jakości vw 😂

Re: Szumiące hamulce i skrzypiące zawieszenie

: 23 mar 2024, 22:49
autor: rsmiech
Potwierdzam, najpierw krótki pisk a później słyszalna głośna wibracja związana jest z układem hamulcowym.
Cóż Pan zrobisz?
Nie masz sprzęgła więc siłą rzeczy musisz trzymać delikatnie w hamulcu, siła naciska w powiązaniu z prędkością toczenia wprowadzają układ w drgania.
Skrzypienia nie słyszałem, może bez muzyki byłoby czyściej.

Masz dwa wyjścia aby pozbyć się wibracji:
1. zmienić stosunek siły nacisku/prędkość (mocniej hamować, prędzej cofać)
2. wymagać usunięcia usterki w ASO, niech założą jakieś dodatkowe wkładki antywibracyjne pomiędzy klocki jarzmo i tłoczek. albo niech to zrobi znajomy mechanik.

BTW. Producent klocków "Ate", które są znana z hałaśliwości, ostatnio marketingowo promuje wśród swoich inlfuencerów przekaz, że ich klocki mają cechy kierunkowości i należy je właściwie zamontować w zacisku hamulcowym.
Moim zdaniem jest to pic na wodę, ponieważ wykonanie klocków jest dokładnie symetryczne a w bajki o niby kierunkowości ziarna w materiale ściernym nie chce mi się wierzyć, zwłaszcza w klockach dla "mas".
Ot wymyślili w mojej opinii sobie argument, który skutecznie pozwala odrzucać roszczenia gwarancyjne, ponieważ niewielu mechaników zwróci uwagę na sugerowany kierunek działania. No ileż kosztuje domalowanie strzałki, najlepiej mało widocznej? :-)

Być może u Ciebie są klocki ale Ate a profesjonalny montażysta w zakładach Cupry wie jak się je zakłada, zgodnie z kierunkiem i dlatego piszczą Ci jak cofasz (bo w tej sytuacji są zamontowane niezgodnie z przeznaczeniem) :-)

A tak serio, zmiana miejscami okładzin może pomóc, przynajmniej tymczasowo.

Re: Szumiące hamulce i skrzypiące zawieszenie

: 24 mar 2024, 00:00
autor: Charls
Ja w przyszłym tygodniu wymieniam tylne klocki sam, zobaczę jaki będzie efekt.

Re: Szumiące hamulce i skrzypiące zawieszenie

: 28 mar 2024, 00:05
autor: Liener
rsmiech pisze: 23 mar 2024, 22:49 Potwierdzam, najpierw krótki pisk a później słyszalna głośna wibracja związana jest z układem hamulcowym.
Cóż Pan zrobisz?
Nie masz sprzęgła więc siłą rzeczy musisz trzymać delikatnie w hamulcu, siła naciska w powiązaniu z prędkością toczenia wprowadzają układ w drgania.
Skrzypienia nie słyszałem, może bez muzyki byłoby czyściej.

Masz dwa wyjścia aby pozbyć się wibracji:
1. zmienić stosunek siły nacisku/prędkość (mocniej hamować, prędzej cofać)
2. wymagać usunięcia usterki w ASO, niech założą jakieś dodatkowe wkładki antywibracyjne pomiędzy klocki jarzmo i tłoczek. albo niech to zrobi znajomy mechanik.

BTW. Producent klocków "Ate", które są znana z hałaśliwości, ostatnio marketingowo promuje wśród swoich inlfuencerów przekaz, że ich klocki mają cechy kierunkowości i należy je właściwie zamontować w zacisku hamulcowym.
Moim zdaniem jest to pic na wodę, ponieważ wykonanie klocków jest dokładnie symetryczne a w bajki o niby kierunkowości ziarna w materiale ściernym nie chce mi się wierzyć, zwłaszcza w klockach dla "mas".
Ot wymyślili w mojej opinii sobie argument, który skutecznie pozwala odrzucać roszczenia gwarancyjne, ponieważ niewielu mechaników zwróci uwagę na sugerowany kierunek działania. No ileż kosztuje domalowanie strzałki, najlepiej mało widocznej? :-)

Być może u Ciebie są klocki ale Ate a profesjonalny montażysta w zakładach Cupry wie jak się je zakłada, zgodnie z kierunkiem i dlatego piszczą Ci jak cofasz (bo w tej sytuacji są zamontowane niezgodnie z przeznaczeniem) :-)

A tak serio, zmiana miejscami okładzin może pomóc, przynajmniej tymczasowo.
Eksperta to zawsze miło posłuchać. Faktycznie masz rację, od 3 dni hamuję mocniej i skrzypienia nie ma. Dzięki za odpowiedź.

Tak czy siak, walczę dalej z gwarantem.

Re: Szumiące hamulce i skrzypiące zawieszenie

: 28 mar 2024, 00:38
autor: Mishiee
Liener pisze: 18 mar 2024, 17:17 To w końcu przy wolnej jezdzie, czy przy ruszaniu z auto hold?
Przy wolnej jeździe jest szum hamulca... przy ruszaniu z auto hold pojawia się skrzypienie zawieszenia.

Co do innej porady - rozumiem ze można hamować energiczniej lub mniej, ale nowy samochód nie powinien tego "wymagać" od kierowcy
"

Re: Szumiące hamulce i skrzypiące zawieszenie

: 28 mar 2024, 07:58
autor: Dideq
Co do hamowania krótko, ale zdecydowanie, to też jestem takiego zdania. Tak jest lepiej dla układu. Hamuję dojeżdżając do przeszkody i stoję, a nie się toczę 200 metrów z wciśniętym hamulcem gdzie często ja hamuję tak samo sprawnie silnikiem jak niektórzy hamując. :mrgreen: Ale niestety w mieście jest pełno głąbów co Ci nie dadzą zwolnić szybko, wtedy ja hamuję mocniejszymi impulsami robiąc dyskotekę stopem. :lol:

Hamowanie silnikiem też coraz ciężej jak się nie chce mieć pół miasta przed sobą w korku. :evil:

Re: Szumiące hamulce i skrzypiące zawieszenie

: 28 mar 2024, 10:30
autor: alfiorz
Mishiee pisze: 28 mar 2024, 00:38
Liener pisze: 18 mar 2024, 17:17 To w końcu przy wolnej jezdzie, czy przy ruszaniu z auto hold?
Przy wolnej jeździe jest szum hamulca... przy ruszaniu z auto hold pojawia się skrzypienie zawieszenia.

Co do innej porady - rozumiem ze można hamować energiczniej lub mniej, ale nowy samochód nie powinien tego "wymagać" od kierowcy
"
tu nie chodzi o to czy nowy, czy stary. okładziny i tarcze dokładnie tak samo wymagają przetarcia co jakiś czas. Nie chodzi o to, żebyś cały czas hamował ostro, tylko raz na jakiś czas trzeba dać układowi popracować. w autach elektrycznych producenci wdrażają specjalne procedury w sofcie auta, bo tam robi się już problem z bezpieczeństwem jak ktoś używa rekuperacji zamiast hamulca, bo jak trzeba awaryjnie zahamować, to okazuje się, że nie ma czym.