Re: Szumiące hamulce i skrzypiące zawieszenie
: 16 mar 2024, 12:46
Dokładnie, różne zakresy skrętu kół. Bardzo często skrzypi u mnie w momencie, kiedy "puszcza" auto hold.
Pierwsze w Polsce forum dyskusyjne zrzeszające fanów Cupry Formentor
https://formentor-klub.pl/
Eksperta to zawsze miło posłuchać. Faktycznie masz rację, od 3 dni hamuję mocniej i skrzypienia nie ma. Dzięki za odpowiedź.rsmiech pisze: ↑23 mar 2024, 22:49 Potwierdzam, najpierw krótki pisk a później słyszalna głośna wibracja związana jest z układem hamulcowym.
Cóż Pan zrobisz?
Nie masz sprzęgła więc siłą rzeczy musisz trzymać delikatnie w hamulcu, siła naciska w powiązaniu z prędkością toczenia wprowadzają układ w drgania.
Skrzypienia nie słyszałem, może bez muzyki byłoby czyściej.
Masz dwa wyjścia aby pozbyć się wibracji:
1. zmienić stosunek siły nacisku/prędkość (mocniej hamować, prędzej cofać)
2. wymagać usunięcia usterki w ASO, niech założą jakieś dodatkowe wkładki antywibracyjne pomiędzy klocki jarzmo i tłoczek. albo niech to zrobi znajomy mechanik.
BTW. Producent klocków "Ate", które są znana z hałaśliwości, ostatnio marketingowo promuje wśród swoich inlfuencerów przekaz, że ich klocki mają cechy kierunkowości i należy je właściwie zamontować w zacisku hamulcowym.
Moim zdaniem jest to pic na wodę, ponieważ wykonanie klocków jest dokładnie symetryczne a w bajki o niby kierunkowości ziarna w materiale ściernym nie chce mi się wierzyć, zwłaszcza w klockach dla "mas".
Ot wymyślili w mojej opinii sobie argument, który skutecznie pozwala odrzucać roszczenia gwarancyjne, ponieważ niewielu mechaników zwróci uwagę na sugerowany kierunek działania. No ileż kosztuje domalowanie strzałki, najlepiej mało widocznej?
Być może u Ciebie są klocki ale Ate a profesjonalny montażysta w zakładach Cupry wie jak się je zakłada, zgodnie z kierunkiem i dlatego piszczą Ci jak cofasz (bo w tej sytuacji są zamontowane niezgodnie z przeznaczeniem)
A tak serio, zmiana miejscami okładzin może pomóc, przynajmniej tymczasowo.
Przy wolnej jeździe jest szum hamulca... przy ruszaniu z auto hold pojawia się skrzypienie zawieszenia.
tu nie chodzi o to czy nowy, czy stary. okładziny i tarcze dokładnie tak samo wymagają przetarcia co jakiś czas. Nie chodzi o to, żebyś cały czas hamował ostro, tylko raz na jakiś czas trzeba dać układowi popracować. w autach elektrycznych producenci wdrażają specjalne procedury w sofcie auta, bo tam robi się już problem z bezpieczeństwem jak ktoś używa rekuperacji zamiast hamulca, bo jak trzeba awaryjnie zahamować, to okazuje się, że nie ma czym.