Strona 2 z 2

Re: Szarpanie przy ruszaniu do tyłu na podjeździe

: 15 mar 2024, 09:47
autor: alfiorz
skoro już o napędzie 4x4, jaka jest dopuszczalna różnica wysokości bieżnika między przodem a tyłem, czy tez co ile km należy rotować przód/tył, żeby mniej wiecej równo się zużywało?

U mnie stuknięcie występuje przy wbijaniu biegu jak auto stoi na dość wyraźnym pochyleniu, szarpnięcia nie ma. Może to kwestia kolejności na pochyleniu najpierw ręczny później Park na skrzyni, bo jak inaczej zrobisz, to faktycznie szarpnie przy zwolnieniu z pozycji Park.

Re: Szarpanie przy ruszaniu do tyłu na podjeździe

: 15 mar 2024, 10:05
autor: rsmiech
zużycie bieżnika takich samych opon nie powinno mieć wpływu na poprawność działania układu, który na bieżąco monitoruje prędkość każdego z kół, kąt kierownicy itp. oraz ma pewną możliwość adaptacji.
Problem pojawi się jak koło będzie kompletnie innej średnicy,
Co do równego zużycia, jak będziesz jeździł wykorzystując w pełni napęd 4Drive, tzn. dynamicznie przyspieszał i hamował (na accelometrze po 1G w obu kierunkach), to będą się zużywać równo. :-)
W jeździe eco zużyje się bardziej przód.
Rotować należy przynajmniej co sezon lub w zależności od przebiegu co 5-10kkm.

Re: Szarpanie przy ruszaniu do tyłu na podjeździe

: 15 mar 2024, 10:20
autor: rsmiech
stuk przy wrzucaniu biegu (musisz trzymać w hamulcu aby to zrobić więc naprężenia blokady parkingowej pozostają) związany jest ze zwolnieniem blokady parkingowej P i może być on dwojakiego rodzaju.
Pierwszy pochodzący z selektora biegów, gdzie uruchamia się silnik cięgna tej blokady, i lub fizycznie ze skrzyni podczas jej zwalniania.
Parkowanie na spadkach może nasilać hałas, z tego powodu, że przy automatycznym blokowaniu pojazdu, w momencie wyłączania silnika, kiedy zwalniamy hamulec, a zanim zaciągnie się ręczny, auto stoczy się odrobinę i fizycznie oprze się w zębach blokady napędu, co utrudnia nieco jej przyszłe zwolnienie i zwiększając hałaśliwość, dodatkowo jeśli wrzucony bieg jest przeciwny do spadku to zostanie skasowany luz w przekładni na przeciwny, co również można usłyszeć.

Re: Szarpanie przy ruszaniu do tyłu na podjeździe

: 15 mar 2024, 12:55
autor: Charls
rsmiech pisze: 15 mar 2024, 09:43 sitko się nie zapycha, ale trzeba wyczyścić ten szlam przed nim.
Szlam zatyka sitko co skutkuje brakiem przepływu oleju a w konsekwencji zatarciem pompy

Re: Szarpanie przy ruszaniu do tyłu na podjeździe

: 15 mar 2024, 13:25
autor: rsmiech
Sitko spełnia swoją funkcję zatrzymuje szlam. Oczyszczenie tego jest dosyć łatwe. Ty sugerujesz użycia filtra wymiennego, którego nie można oczyścić. Byłoby to gorsze rozwiązanie. Gęstszy filtr zapychałby się prędzej przyspieszając zacieranie pompy.
Zatarcie pompy to ostateczność, wcześniej doświadczamy braku działania napędu tylnej osi bądź jego ograniczenie. Sam filtr siatkowy można zdemontować i oczyścić w myjce

Re: Szarpanie przy ruszaniu do tyłu na podjeździe

: 15 mar 2024, 14:40
autor: Charls
rsmiech pisze: 15 mar 2024, 13:25 Ty sugerujesz użycia filtra wymiennego, którego nie można oczyścić.
Gdzie coś takiego zasugerowałem? Nie ma takiej opcji, Haldex 5 jest bez filtra wewnętrzego i zewnętrzego, jedynym elementem filtrującym jest to sitko na pompie, niestety.
Byłoby to gorsze rozwiązanie. Gęstszy filtr zapychałby się prędzej przyspieszając zacieranie pompy.
Filtr w Haldexie 4 spełnia swoją rolę i zatarcia pomp praktycznie nie występują w przeciwieństwie do Heldex 5 generacji

Re: Szarpanie przy ruszaniu do tyłu na podjeździe

: 16 mar 2024, 12:44
autor: Zibi71
Cześć, widzę, że temat trochę poszedł w inną stronę niż oczekiwałem 🙂. Napisałem trochę nieprecyzyjnie i stąd pewnie te rozbieżności. To szarpanie pojawia się, jak już auto się toczy do tyłu, a dokładniej podjeżdża pod podjazd. To jest szarpanie w części środkowej podwozia. Nic, 15k i już trzeba się mierzyć z serwisem. Masakra…

Re: Szarpanie przy ruszaniu do tyłu na podjeździe

: 16 mar 2024, 16:00
autor: KiMCIO
Szczęściarz, ja po 1k już z serwisem miałem „przyjemność”.

Re: Szarpanie przy ruszaniu do tyłu na podjeździe

: 05 lip 2024, 11:11
autor: shackyr
Ja też wyjeżdżam z garażu tylem pod górkę. Musisz wyczuć prędkość i gaz. Troche treningu i uda Ci sie wyjeżdżać tak zeby nic nie stukalo i nie szarpało. Wyjeżdżam z jednostajna prędkością lekko muskajac gaz.