Ciąg dalszy wirusowania Cupry. Temperatury trochę spadły więc można było umówić się na korektę softu. Poprzednie wykresy z przed i po modyfikacji zamieściłem wcześniej w tym wątku. W międzyczasie w skrzyni został wymieniony sterownik mechatroniki. To na dzień dzisiejszy jedyny sposób aby dokonać modyfikacji TCU w nowych rocznikach. Odblokowanie skrzyni pozwoliło wykrzesać jeszcze trochę powera z silnika. Auto obecnie legitymuje się mocą prawie 460KM i 562Nm.
To raczej max możliwości seryjnej turbiny Continental, dalej jest już STAGE3 i np. PowerMax.
Zakres przeprowadzonych zmian:
- Oprogramowanie sterownika silnika i skrzyni biegów
- Downpipe z katalizatorem
- Wydajniejszy intercooler
- Optymalizacja działania układu chłodniczego silnika
- Optymalizacja działania dwupoziomowej pompy oleju silnika
- Umożliwienie hamowania lewą nogą
- Pamięć ostatniej pozycji start/stop
- Usunięty limiter prędkości
- Odblokowany „soft limiter” obrotów na postoju
- Kalibracja ciśnienia w koszu sprzęgłowym skrzyni DSG do 650Nm
- Optymalizacja funkcji Launch Control z dwoma poziomami obrotów do startu
- Uruchomienie wyświetlania aktualnego biegu w trybie D i S
- Optymalizacja charakterystyki zmian biegów w trybie D i S
- Skrócony czas zmiany biegów
- Wyłączona funkcja „żeglowania”
- Wyłączony kickdown w trybie manualnym
Na moją prośbę został usunięty tryb podgrzewania katalizatora polegający na utrzymywaniu silnika na wysokich obrotach po każdym uruchomieniu.
Poza oczywistym polepszeniem osiągów samochód jest nieporównywalnie bardziej responsywny, zbiera się w każdym zakresie obrotów w razie potrzeby błyskawicznie redukując biegi. Każde - nawet lekkie - naciśniecie gazu powoduje reakcję, nie ma zamulania i czekania na mocne wciśnięcie pedału przyśpieszenia. Odczucia z jazdy są adekwatne do posiadanej mocy co w seryjnym oprogramowaniu było nieosiągalne. Spalanie w trasie przy 120 km/h to 7,1 l. Po mieście nie ma dolnej i górnej granicy - potrafi spalić mniej niż "seria" ale i znacznie więcej. To naprawdę niepojęte jak seryjna ekologia zamula DSG i jaki potencjał ma EVO4.
Nie jest to moje pierwsze zmodyfikowane auto ale zdecydowanie jest ono najlepiej zestrojone. Niezdecydowanym gorąco polecam.