VCDS, OBDeleven i inne - różne pytania i odpowiedzi

piotriix
VIP
Posty: 155
Rejestracja: 19 lip 2023, 10:38
Has thanked: 81 times
Been thanked: 16 times

Re: VCDS, OBDeleven i inne

Post autor: piotriix »

Charls pisze: 21 mar 2024, 11:29
Matador pisze: 21 mar 2024, 11:07 Oprogramowanie:1940 może ma znaczenie
Nie ma znaczenia, ja mam 1940 i mam obieg auto. Prędzej kwestia kodowania modułu klimatyzacji i 5F infotainment
Obieg auto jest kodowany gdy jest w aucie czujnik ,,zapachów,,
Awatar użytkownika
Charls
Junior Admin
Posty: 2786
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Cupra: Formentor
Silnik: 1.5 TSI 175
skrzynia: DSG-7
Lokalizacja: GKA
Has thanked: 587 times
Been thanked: 509 times

Re: VCDS, OBDeleven i inne

Post autor: Charls »

Wiem o tym. Tylko dziwię się że Formentor mógł wychodzić w opcji bez czujnika.
Awatar użytkownika
Charls
Junior Admin
Posty: 2786
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Cupra: Formentor
Silnik: 1.5 TSI 175
skrzynia: DSG-7
Lokalizacja: GKA
Has thanked: 587 times
Been thanked: 509 times

Re: VCDS, OBDeleven i inne

Post autor: Charls »

piotriix pisze: 27 mar 2024, 08:50 Bez odpowiedniej planszy nie zrobisz adaptacji.
Jeżeli ustawiałeś je ręcznie / rozumiem , że śrubami na reflektorach / a auto było puste to nic nie musisz robić.
Ja swego czasu byłem na SKP skorygować i okazało się że fabrycznie świeciły za nisko, zresztą od razu widać to było po linii odcięcia.
piotriix pisze: 27 mar 2024, 08:50 Bez odpowiedniej planszy nie zrobisz adaptacji.
Ale to do matrixów, do zwykłych ledów i xenonów plansza nie jest potrzebna
piotriix
VIP
Posty: 155
Rejestracja: 19 lip 2023, 10:38
Has thanked: 81 times
Been thanked: 16 times

Re: VCDS, OBDeleven i inne

Post autor: piotriix »

Charls pisze: 27 mar 2024, 09:15
piotriix pisze: 27 mar 2024, 08:50 Bez odpowiedniej planszy nie zrobisz adaptacji.
Jeżeli ustawiałeś je ręcznie / rozumiem , że śrubami na reflektorach / a auto było puste to nic nie musisz robić.
Ja swego czasu byłem na SKP skorygować i okazało się że fabrycznie świeciły za nisko, zresztą od razu widać to było po linii odcięcia.
piotriix pisze: 27 mar 2024, 08:50 Bez odpowiedniej planszy nie zrobisz adaptacji.
Ale to do matrixów, do zwykłych ledów i xenonów plansza nie jest potrzebna
Regulacja ręczna to nie adaptacja
Do adaptacji z poziomu ECU jest potrzebna plansza
Awatar użytkownika
Charls
Junior Admin
Posty: 2786
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Cupra: Formentor
Silnik: 1.5 TSI 175
skrzynia: DSG-7
Lokalizacja: GKA
Has thanked: 587 times
Been thanked: 509 times

Re: VCDS, OBDeleven i inne

Post autor: Charls »

Do matrixów i świateł adaptacyjnych
Rybak
Formenciarz
Posty: 82
Rejestracja: 18 maja 2023, 23:44
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Re: VCDS, OBDeleven i inne

Post autor: Rybak »

No dobrze, ale którym interfejsem wprowadzę światła w tryb adaptacji czy też zapisze nowe ustawienia? Podobno coś takiego trzeba zrobić
Awatar użytkownika
Charls
Junior Admin
Posty: 2786
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Cupra: Formentor
Silnik: 1.5 TSI 175
skrzynia: DSG-7
Lokalizacja: GKA
Has thanked: 587 times
Been thanked: 509 times

Re: VCDS, OBDeleven i inne

Post autor: Charls »

W zwykłych nieadaptacyjnych soczewkowych reflektorach LED procedura jest podobna jak przy xenonach tyle że nie w adresie 55-zasięg xenonów a o ile się nie mylę w nastawach podstawowych modułu 09-centralna elektryka. Procedura określa tylko położenie bazowe a dalej powinno się ustawić na SKP za pomocą tradycyjnego klucza imbusowego oraz testera do świateł z dalmierzem laserowym np. CAP2500 czy innym. Jutro postaram się podać dokładną ścieżkę procedury.
https://www.vag-com.pl/index.php?mod=site&id=7
procedura sama w sobie nie ustawia świateł! Powoduje ona jedynie zatrzymanie się elektrycznych nastawników ustalających wysokość świateł w pozycji "wyśrodkowanej", w której powinno się przeprowadzić ręczną regulację reflektora za pomocą śrub znajdujących się w jego obudowie.
Rybak
Formenciarz
Posty: 82
Rejestracja: 18 maja 2023, 23:44
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Re: VCDS, OBDeleven i inne

Post autor: Rybak »

Czyli rozumiem, że tylko VCDSem to zrobię?
Mam matrixy, z tego co czytałem w internetach to jeżeli przestawimy światła z pozycji auto na pozycje mijania to wtedy można je regulować. Tak też robiłem, czyli auto na płaskim podłożu (parking podziemny), 10metrów od ściany (mierzone dalmierzem laserowym), żądana wysokość linii odcięcia wyznaczona za pomocą laserowej krzyżowej poziomicy. Także full profeska :D Zgasiłem auto, odpaliłem, światła na włączone zamiast na AUTO i regulacja. Fabrycznie były widocznie niżej niż wynika to z obliczeń, że ma opadać o 1%.
Nikt mi nadjeżdżający z przeciwka mi nie miga, matrixy też działają dobrze. Pare dni po ustawieniu podjechałem na SKP i diagnosta powiedział, że ustawione są dobrze i nic nie poprawił. Natomiast troche z ciekawości zrobiłbym tą adaptacje.
Zakładam, że w przypadku matrixów jeżeli regulacja jest jedynie góra-dół na śrubach to tam nie sie co przestawić w samym algorytmie matrixów. Co innego jeśli matrixy wariują to wtedy bez planszy sie nie obejdzie.

Robiłem to samo w drugim swoim aucie, bez matrixów lecz LEDami. Jeżdżę już tak 2 lata, auto miało już 1 przegląd na SKP. Światła nie były przez nich poprawiane :D
Awatar użytkownika
Matador
VIP
Posty: 487
Rejestracja: 12 sie 2023, 15:52
Cupra: Formentor
Silnik: 1.5 TSI 150
skrzynia: DSG-7
Lokalizacja: PY
Has thanked: 189 times
Been thanked: 206 times

Re: VCDS, OBDeleven i inne

Post autor: Matador »

Jak wejść w tryb serwisowy Cupra Formentor Seat Leon Cupra Leon

Cupra For 1.5 DSG Magnetic Tech Veloz 🇪🇸 2023
Awatar użytkownika
Gregk
Formenciarz
Posty: 34
Rejestracja: 09 cze 2023, 07:48
Lokalizacja: Słupsk
Been thanked: 11 times

Re: VCDS, OBDeleven i inne

Post autor: Gregk »

Charls pisze: 22 lut 2024, 09:52 Dziś ustawiłem sobie OBD Eleven na tablecie korektor dźwięku, wcześniej tego nie miałem

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Odpalał ktoś tą opcję vcp.odis?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Techniczny - diagnostyka komputerowa”