Obieg auto jest kodowany gdy jest w aucie czujnik ,,zapachów,,
VCDS, OBDeleven i inne - różne pytania i odpowiedzi
- Charls
- Junior Admin
- Posty: 2786
- Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
- Cupra: Formentor
- Silnik: 1.5 TSI 175
- skrzynia: DSG-7
- Lokalizacja: GKA
- Has thanked: 587 times
- Been thanked: 509 times
Re: VCDS, OBDeleven i inne
Wiem o tym. Tylko dziwię się że Formentor mógł wychodzić w opcji bez czujnika.
- Charls
- Junior Admin
- Posty: 2786
- Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
- Cupra: Formentor
- Silnik: 1.5 TSI 175
- skrzynia: DSG-7
- Lokalizacja: GKA
- Has thanked: 587 times
- Been thanked: 509 times
Re: VCDS, OBDeleven i inne
Ja swego czasu byłem na SKP skorygować i okazało się że fabrycznie świeciły za nisko, zresztą od razu widać to było po linii odcięcia.piotriix pisze: 27 mar 2024, 08:50 Bez odpowiedniej planszy nie zrobisz adaptacji.
Jeżeli ustawiałeś je ręcznie / rozumiem , że śrubami na reflektorach / a auto było puste to nic nie musisz robić.
Ale to do matrixów, do zwykłych ledów i xenonów plansza nie jest potrzebna
-
- VIP
- Posty: 155
- Rejestracja: 19 lip 2023, 10:38
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 16 times
Re: VCDS, OBDeleven i inne
Regulacja ręczna to nie adaptacjaCharls pisze: 27 mar 2024, 09:15Ja swego czasu byłem na SKP skorygować i okazało się że fabrycznie świeciły za nisko, zresztą od razu widać to było po linii odcięcia.piotriix pisze: 27 mar 2024, 08:50 Bez odpowiedniej planszy nie zrobisz adaptacji.
Jeżeli ustawiałeś je ręcznie / rozumiem , że śrubami na reflektorach / a auto było puste to nic nie musisz robić.
Ale to do matrixów, do zwykłych ledów i xenonów plansza nie jest potrzebna
Do adaptacji z poziomu ECU jest potrzebna plansza
-
- Formenciarz
- Posty: 82
- Rejestracja: 18 maja 2023, 23:44
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 18 times
Re: VCDS, OBDeleven i inne
No dobrze, ale którym interfejsem wprowadzę światła w tryb adaptacji czy też zapisze nowe ustawienia? Podobno coś takiego trzeba zrobić
- Charls
- Junior Admin
- Posty: 2786
- Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
- Cupra: Formentor
- Silnik: 1.5 TSI 175
- skrzynia: DSG-7
- Lokalizacja: GKA
- Has thanked: 587 times
- Been thanked: 509 times
Re: VCDS, OBDeleven i inne
W zwykłych nieadaptacyjnych soczewkowych reflektorach LED procedura jest podobna jak przy xenonach tyle że nie w adresie 55-zasięg xenonów a o ile się nie mylę w nastawach podstawowych modułu 09-centralna elektryka. Procedura określa tylko położenie bazowe a dalej powinno się ustawić na SKP za pomocą tradycyjnego klucza imbusowego oraz testera do świateł z dalmierzem laserowym np. CAP2500 czy innym. Jutro postaram się podać dokładną ścieżkę procedury.
https://www.vag-com.pl/index.php?mod=site&id=7
https://www.vag-com.pl/index.php?mod=site&id=7
procedura sama w sobie nie ustawia świateł! Powoduje ona jedynie zatrzymanie się elektrycznych nastawników ustalających wysokość świateł w pozycji "wyśrodkowanej", w której powinno się przeprowadzić ręczną regulację reflektora za pomocą śrub znajdujących się w jego obudowie.
-
- Formenciarz
- Posty: 82
- Rejestracja: 18 maja 2023, 23:44
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 18 times
Re: VCDS, OBDeleven i inne
Czyli rozumiem, że tylko VCDSem to zrobię?
Mam matrixy, z tego co czytałem w internetach to jeżeli przestawimy światła z pozycji auto na pozycje mijania to wtedy można je regulować. Tak też robiłem, czyli auto na płaskim podłożu (parking podziemny), 10metrów od ściany (mierzone dalmierzem laserowym), żądana wysokość linii odcięcia wyznaczona za pomocą laserowej krzyżowej poziomicy. Także full profeska
Zgasiłem auto, odpaliłem, światła na włączone zamiast na AUTO i regulacja. Fabrycznie były widocznie niżej niż wynika to z obliczeń, że ma opadać o 1%.
Nikt mi nadjeżdżający z przeciwka mi nie miga, matrixy też działają dobrze. Pare dni po ustawieniu podjechałem na SKP i diagnosta powiedział, że ustawione są dobrze i nic nie poprawił. Natomiast troche z ciekawości zrobiłbym tą adaptacje.
Zakładam, że w przypadku matrixów jeżeli regulacja jest jedynie góra-dół na śrubach to tam nie sie co przestawić w samym algorytmie matrixów. Co innego jeśli matrixy wariują to wtedy bez planszy sie nie obejdzie.
Robiłem to samo w drugim swoim aucie, bez matrixów lecz LEDami. Jeżdżę już tak 2 lata, auto miało już 1 przegląd na SKP. Światła nie były przez nich poprawiane
Mam matrixy, z tego co czytałem w internetach to jeżeli przestawimy światła z pozycji auto na pozycje mijania to wtedy można je regulować. Tak też robiłem, czyli auto na płaskim podłożu (parking podziemny), 10metrów od ściany (mierzone dalmierzem laserowym), żądana wysokość linii odcięcia wyznaczona za pomocą laserowej krzyżowej poziomicy. Także full profeska

Nikt mi nadjeżdżający z przeciwka mi nie miga, matrixy też działają dobrze. Pare dni po ustawieniu podjechałem na SKP i diagnosta powiedział, że ustawione są dobrze i nic nie poprawił. Natomiast troche z ciekawości zrobiłbym tą adaptacje.
Zakładam, że w przypadku matrixów jeżeli regulacja jest jedynie góra-dół na śrubach to tam nie sie co przestawić w samym algorytmie matrixów. Co innego jeśli matrixy wariują to wtedy bez planszy sie nie obejdzie.
Robiłem to samo w drugim swoim aucie, bez matrixów lecz LEDami. Jeżdżę już tak 2 lata, auto miało już 1 przegląd na SKP. Światła nie były przez nich poprawiane

- Matador
- VIP
- Posty: 487
- Rejestracja: 12 sie 2023, 15:52
- Cupra: Formentor
- Silnik: 1.5 TSI 150
- skrzynia: DSG-7
- Lokalizacja: PY
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 206 times
Re: VCDS, OBDeleven i inne
Jak wejść w tryb serwisowy Cupra Formentor Seat Leon Cupra Leon
Cupra For 1.5 DSG Magnetic Tech Veloz
2023