Strona 3 z 5

Re: Opcje przy zakupie

: 28 lut 2023, 18:25
autor: Mariusz
Mam pakiet XL i działa to dość sprawnie: auto trzyma się środka pasa ruchu nawet na łuku (nie musimy mieć rąk na kierownicy by auto jechało po łuku) dba o to kamera pod szybą która śledzi pas. Po około 1,5 minuty bez rąk na kierownicy system krzyczy by przejąć kierownicę ... trzymamy trochę mocniej nawet jedną ręką i wszystko działa - jedynie zimą trzeba na to uważać bo potrafi zgubić pasy ale to tak samo z radarem.

Re: Opcje przy zakupie

: 28 lut 2023, 19:45
autor: Uzytkownik_cupry
Ktoś się orientuję jak zweryfikować czy jest Pakiet Matrix LED przy odbiorze? Na lampach jest napis?

Re: Opcje przy zakupie

: 01 mar 2023, 05:45
autor: saint
Matrix ma czarny wkład, a w standardowym led srebrny

Re: Opcje przy zakupie

: 02 mar 2023, 21:35
autor: Coolbob
perso pisze: 21 lut 2023, 20:15 Część wszystkim,
Czy pakiet L wspomagania jazdy trzyma pas na autostradzie? Tj. czy sam pojedzie np. po łuku ? Bo z opisu jako dostałem od dilera pakiet XL trzyma auto dokładnie w środku pasa a L zabezpiecza przed opuszczeniem pasa . Nie do końca widzę różnicę a myślę o pakiecie XL - raczej ze względu na utrzymanie pasa ruchu niż jazdę w korku.
Z tego co się orientuję, to bez pakietu XL (który prowadzi auto środkiem pasa), posiadając wyłącznie pakiet L, po zbliżeniu się do linii/najechanie na nią skutkuje wibracjami na kierownicy i korektę toru jazdy (tak, by nie opuścić pasa). W praktyce wygląda to tak, że odbijasz się jak ping-pong od krawędzi i dostajesz komunikat z dźwiękiem "jedź środkiem pasa!". Poza tym, strach tak jechać, bo masz wrażenie do ostatniej chwili, że auto wyjedzie z pasa. Taki asystent służy raczej tylko uniknięciu sytuacji krytycznej w przypadku zagapienia się, czy przyśnięcia...

Re: Opcje przy zakupie

: 03 mar 2023, 08:54
autor: Iwanka
Uzytkownik_cupry pisze: 28 lut 2023, 19:45 Ktoś się orientuję jak zweryfikować czy jest Pakiet Matrix LED przy odbiorze? Na lampach jest napis?
Mozesz tez spojzec w fakture bo matrix kosztuje ok. 3800.

Re: Opcje przy zakupie

: 04 mar 2023, 10:30
autor: perso
Dzięki za informacje - dołożyłem asystenta XL.
@mariusz - czyli na autostradzie przy zmianie pasa ruchu, po rozpoczęciu manewru tj. po wjechaniu na sąsiedni pas - asystent sam złapie nowy pas i wyprostuje auto ( a w połączeniu z ACC przyspieszy do zadanej prędkości? Fajny bajer - BTW chyba są takie obciążniki które udają trzymana rękę.
No ale wtedy to już jazda bez trzymanki - w każdym sensie ;)

Re: Opcje przy zakupie

: 05 mar 2023, 22:21
autor: Coolbob
Gdzieś czytałem, że od tego roku mieli dokładać opcję asystenta zmiany pasa ruchu. Miałoby to działać tak, że jadąc przy włączonym ACC włączasz kierunkowskaz i auto samo zmienia pas ruchu upewniając się wcześniej, czy na pasie na który ma wjechać nie ma innych aut jadących lub zbliżających się. Nie wiem, czy to już jest w nowych autach czy nie...

Re: Opcje przy zakupie

: 07 mar 2023, 13:27
autor: Mariusz
perso pisze: 04 mar 2023, 10:30 Dzięki za informacje - dołożyłem asystenta XL.
@mariusz - czyli na autostradzie przy zmianie pasa ruchu, po rozpoczęciu manewru tj. po wjechaniu na sąsiedni pas - asystent sam złapie nowy pas i wyprostuje auto ( a w połączeniu z ACC przyspieszy do zadanej prędkości? Fajny bajer - BTW chyba są takie obciążniki które udają trzymana rękę.
No ale wtedy to już jazda bez trzymanki - w każdym sensie ;)
Dokładnie tak to działa, dajesz kierunek zmieniasz pas i cupra sama wyśrodkuje tor jazdy.
Jest to świetna sprawa kiedy jedziesz eska lub autostradą, zapodajesz prędkość odległość od auta przed tobą i tyle, odchodzi ci trzymanie nogi na gazie itp.
Trzymasz tylko kierownicę, możesz ją puścić na jakieś 1,5 min ale potem będziesz miał ostrzeżenia na wyświetlaczu aż do czerwonego i wtedy auto może się zatrzymać, więc nie lekceważ tego.

Re: Opcje przy zakupie

: 30 maja 2023, 19:35
autor: lol19pl
Coolbob pisze: 05 mar 2023, 22:21 Gdzieś czytałem, że od tego roku mieli dokładać opcję asystenta zmiany pasa ruchu. Miałoby to działać tak, że jadąc przy włączonym ACC włączasz kierunkowskaz i auto samo zmienia pas ruchu upewniając się wcześniej, czy na pasie na który ma wjechać nie ma innych aut jadących lub zbliżających się. Nie wiem, czy to już jest w nowych autach czy nie...
Jakby ktoś się zastanawiał, to już jest takie coś, przynajmniej w Leonie.
Działa to na tej zasadzie, że gdy jesteśmy na autostradzie (działa tylko na autostradzie, nie działa na drogach szybkiego ruchu!) w trybie wyświetlacza travel assist, pojawiają się sąsiednie pasy i gdy któryś z sąsiednich pasów będzie wolny (to znaczy kamera widzi auto na tamtym pasie w odpowiedniej odległości, oraz czujnik pola martwego nie wykrywa auta będącego zbyt blisko z tyłu) to pas pojawia się jako dostępny dla asystenta zmiany. Wtedy możemy dać kierunek i tu największy problem - pojawia się informacja na cały ekran "zmiana pasa ruchu, obserwuj otoczenie". W każdym razie, jeśli trzymamy kierownicę, to auto samo delikatnie wjedzie na środek sąsiedniego pasa - puszczenie kierownicy automatycznie anuluje manewr.
Działa fajnie, tylko gdyby nie ten komunikat, który rozprasza i przy okazji zasłania podgląd, chociaż jak ktoś jeździ na trybie z obrotomierzem ten komunikat jest mniejszy, ale wtedy mniej widać travel assist.

Re: Opcje przy zakupie

: 28 cze 2023, 11:09
autor: witek
cześć, podepnę się pod temat. Dotychczas jeżdziłem starą mazdą 3 i w miarę nowym oplem astrą. Mam zamiar kupić Cupre 190KM i nie za bardzo wiem które funkcjonalności wziąć. Przy takiej kasie różnica kilku tys nie ma znaczenia, ale nie chcę brać czegoś z czego nie będę korzystał. Takim językiem opisowym, to najbardziej zależy mi na kontroli martwego pola po bokach i z tyłu na drodze poprzecznej przy cofaniu, kontroli odległości od samochodu poprzedzającego (aby w niego nie uderzyć) i podgrzewanej kierownicy. Mam też w oplu takie światła led które same dostosowują strumień, aby nie oślepiać kierowców i to również bym chciał, podobnie jak doświtelanie zakrętów. Nie zależy mi na mapach, bo chciałbym korzystać z googlemaps w telefonie (czytałem że da się sparować przez full link, chociaż dokladnie nie wiem jak to wygląda). I teraz pytania:
1. Czy są gdzieś bardziej szczegłówe opisy/testy tych wszystkich funkcjonalności wymienianych w konfiguratorze?
2. Wg mojego opisu który pakiet powiniem wybrać, wygląda na to że któryś Media System z pakietem matrix led? Jest szansa że nie wiem o czymś co by mi się bardzo przydało więc chętnie poznam sugestie.
3. Czy adaptacyjne zawieszenie się przydaje? Zakładam że w 70 proc jeżdzę po mieście.