Strona 30 z 44

Re: Usterki waszych aut

: 26 lut 2024, 10:03
autor: Charls
Strasznie boisz się swojego samochodu hehe poza tym pleciesz bzdury, ASO ma w dupie błędy w Twoim samochodzie, siedzą jak teleankieterzy albo jak telematycy w F1 patrzą na monitory i czekają aż wszystkim zaświeci się jakaś kontrolka żeby szybciutko dzwonić :lol: zastanów się nad bzdurami którymi piszesz. To jest Twój problem, ja nie mam z tym problemu.

Re: Usterki waszych aut

: 26 lut 2024, 10:25
autor: alfiorz
Charls pisze: 23 lut 2024, 22:49
alfiorz pisze: 23 lut 2024, 20:12 jeśli zgasiłem silnik, wyszedłem z kluczykiem z auta i wyświetlacze się wygasiły - domyślam się że zapłon jest wyłączony. Jeśli jest inaczej wyprowadź mnie z błędu.
Poczekać dla bezpieczeństwa z nawiązką kilka minut aby BCM i wszystkie moduły weszły w tryb uśpienia.
Czyli wg ciebie warunkiem nie wywalenia błędów asystentów jest uśpienie komputera auta, a nie włączony zapłon. A to dwie różne rzeczy. Sprawdzę przy najbliższej okazji.

Re: Usterki waszych aut

: 26 lut 2024, 10:32
autor: Charls
alfiorz pisze: 26 lut 2024, 10:25 jest uśpienie komputera auta, a nie włączony zapłon.
Pisałem iż aby można bezpiecznie zdjąć klemę i aby nie wyrzuciło błędów z powodu zdjęcia klemy z akumulatora musi wpierw nastąpić uśpienie sterowników a to nie nastąpi na włączonym zapłonie tylko wyłączonym.

Re: Usterki waszych aut

: 26 lut 2024, 10:41
autor: alfiorz
fajfel_89 pisze: 25 lut 2024, 22:15 Czy Keyless daje coś więcej niż bezkluczykowe otwieranie, za te 1300zł czy ileś tam, które jak tu czytałem raz działa raz nie?
DSG strasznie szybko wrzuca biegi na normalu, 65km/h i 6,7 bieg. Czy strojenie skrzyni definitywnie jest do wykrycia i jest niedopuszczalne na gwarancji rozumiem?
Keyless w VZ chyba jest w standardzie. co do jego działania, czy tez nie mam pewne spostrzeżenia, może inni koledzy potwierdzą. Po pierwsze zamykanie działa praktycznie w 100%, sporadycznie złapie jakiegoś focha. co zaś do otwierania, trzeba wyrobić sobie nawyk, żeby łapać najpierw za wewnętrzną stronę klamki, bo jak dotkniesz zewnętrzną, to auto wykonuje sekwencję zamknięcia (pomimo, że drzwi zamknięte) i jak chwycisz wewnętrzną stroną, to albo otworzy albo i nie - krótko mówiąc głupieje jak szybko po sobie jest sekwencja zamknięcie-otwarcie.
Po drugie mam wrażenie, że pola dotykowe są bardzo czułe na brudne, a zwłaszcza natłuszczone ręce. skąd ten wniosek? Bo moja żona, która ciągle jakimiś kremami etc. smaruje dłonie (jak to kobieta) ma dużo częściej problemy z otwarciem auta. Czy to wada, czy cecha auta - nie mnie oceniać - u mnie działa dobrze :).
Co zaś do wrzucania biegów. Miałem takie same obawy po jeździe testowej, auto trzymało ok1200obr, aż dwumasę było słychać. Egzemplarz który dostałem trzyma zdecydowanie wyżej okolice 1400-1500obr, dziś rano specjalnie sprawdziłem, przy bardzo spokojnym przyspieszaniu 7 bieg wbiło przy 78km/h, zrzuciło na 6 po zdjęciu nogi z gazu bez hamowania przy 70km/h. Domyślam się, że międzyczasie zmienili mapę silnika.

Re: Usterki waszych aut

: 26 lut 2024, 10:44
autor: forkowicz
alfiorz pisze: 26 lut 2024, 10:41
fajfel_89 pisze: 25 lut 2024, 22:15 Czy Keyless daje coś więcej niż bezkluczykowe otwieranie, za te 1300zł czy ileś tam, które jak tu czytałem raz działa raz nie?
DSG strasznie szybko wrzuca biegi na normalu, 65km/h i 6,7 bieg. Czy strojenie skrzyni definitywnie jest do wykrycia i jest niedopuszczalne na gwarancji rozumiem?
Keyless w VZ chyba jest w standardzie. co do jego działania, czy tez nie mam pewne spostrzeżenia, może inni koledzy potwierdzą. Po pierwsze zamykanie działa praktycznie w 100%, sporadycznie złapie jakiegoś focha. co zaś do otwierania, trzeba wyrobić sobie nawyk, żeby łapać najpierw za wewnętrzną stronę klamki, bo jak dotkniesz zewnętrzną, to auto wykonuje sekwencję zamknięcia (pomimo, że drzwi zamknięte) i jak chwycisz wewnętrzną stroną, to albo otworzy albo i nie - krótko mówiąc głupieje jak szybko po sobie jest sekwencja zamknięcie-otwarcie.
Po drugie mam wrażenie, że pola dotykowe są bardzo czułe na brudne, a zwłaszcza natłuszczone ręce. skąd ten wniosek? Bo moja żona, która ciągle jakimiś kremami etc. smaruje dłonie (jak to kobieta) ma dużo częściej problemy z otwarciem auta. Czy to wada, czy cecha auta - nie mnie oceniać - u mnie działa dobrze :).
Co zaś do wrzucania biegów. Miałem takie same obawy po jeździe testowej, auto trzymało ok1200obr, aż dwumasę było słychać. Egzemplarz który dostałem trzyma zdecydowanie wyżej okolice 1400-1500obr, dziś rano specjalnie sprawdziłem, przy bardzo spokojnym przyspieszaniu 7 bieg wbiło przy 78km/h, zrzuciło na 6 po zdjęciu nogi z gazu bez hamowania przy 70km/h. Domyślam się, że międzyczasie zmienili mapę silnika.
Apropo przerzucania biegów to Ty piszesz o trybie komfort? Tym autem w trybie komfort w każdej wersji silnikowej nie da sie normalnie jezdzic i jak nie chcesz zajechac dwumasy i tej skrzyni proponuje skrzynie ustawic caly czas w trybie Sport, wtedy ponizej 2k obrotow raczej nie spada i jezdzi sie duzo plynniej... I przy spokojnej jezdzie spalanie jest takie samo lub mniejsze nawet. Dużo ludzi panicznie boi sie trybu "sport" myśląc, że nie wiem, auto wybuchnie im albo bedzie spalało niebotyczne ilości paliwa a wcale tak nie jest...

Re: Usterki waszych aut

: 26 lut 2024, 10:47
autor: alfiorz
Charls pisze: 26 lut 2024, 10:32
alfiorz pisze: 26 lut 2024, 10:25 jest uśpienie komputera auta, a nie włączony zapłon.
Pisałem iż aby można bezpiecznie zdjąć klemę i aby nie wyrzuciło błędów z powodu zdjęcia klemy z akumulatora musi wpierw nastąpić uśpienie sterowników a to nie nastąpi na włączonym zapłonie tylko wyłączonym.
Więc uśpienie nie nastąpi również jak się kręcisz z kluczykiem czy telefonem koło auta. W każdym razie wcześniej pisałeś o zapłonie, teraz o uśpieniu komputera. EOT.

Re: Usterki waszych aut

: 26 lut 2024, 10:48
autor: Charls
Zdejmij klemę z akumulatora albo wypnij na pracującym silniku wtyczkę od przepływomierza lub zdejmij wtyczkę z czujnika temperatury cieczy chłodzącej bo to generuje błędy, powinni do ciebie zadzwonić tylko wpierw nastaw kamerkę aby nagrała jak do ciebie dzwonią i nam zaprezentuj w celu wyprowadzenia mnie z mylnego błedu. Możesz też zakleić taśmą czujniki parkowania w celu wywołania błędów np. side assist, też powinni do ciebie zadzwonić. Do mnie wczoraj nie zadzwonili, choć wyświetlił się bład side assist, może dlatego że była niedziela :)

Re: Usterki waszych aut

: 26 lut 2024, 10:50
autor: Charls
alfiorz pisze: 26 lut 2024, 10:47
Więc uśpienie nie nastąpi również jak się kręcisz z kluczykiem czy telefonem koło auta.
Nastąpi, to mnie nic do rzeczy o ile nie będziesz łapał za keyless w klamce

Re: Usterki waszych aut

: 26 lut 2024, 10:53
autor: alfiorz
forkowicz pisze: 26 lut 2024, 10:44
alfiorz pisze: 26 lut 2024, 10:41
fajfel_89 pisze: 25 lut 2024, 22:15 Czy Keyless daje coś więcej niż bezkluczykowe otwieranie, za te 1300zł czy ileś tam, które jak tu czytałem raz działa raz nie?
DSG strasznie szybko wrzuca biegi na normalu, 65km/h i 6,7 bieg. Czy strojenie skrzyni definitywnie jest do wykrycia i jest niedopuszczalne na gwarancji rozumiem?
Keyless w VZ chyba jest w standardzie. co do jego działania, czy tez nie mam pewne spostrzeżenia, może inni koledzy potwierdzą. Po pierwsze zamykanie działa praktycznie w 100%, sporadycznie złapie jakiegoś focha. co zaś do otwierania, trzeba wyrobić sobie nawyk, żeby łapać najpierw za wewnętrzną stronę klamki, bo jak dotkniesz zewnętrzną, to auto wykonuje sekwencję zamknięcia (pomimo, że drzwi zamknięte) i jak chwycisz wewnętrzną stroną, to albo otworzy albo i nie - krótko mówiąc głupieje jak szybko po sobie jest sekwencja zamknięcie-otwarcie.
Po drugie mam wrażenie, że pola dotykowe są bardzo czułe na brudne, a zwłaszcza natłuszczone ręce. skąd ten wniosek? Bo moja żona, która ciągle jakimiś kremami etc. smaruje dłonie (jak to kobieta) ma dużo częściej problemy z otwarciem auta. Czy to wada, czy cecha auta - nie mnie oceniać - u mnie działa dobrze :).
Co zaś do wrzucania biegów. Miałem takie same obawy po jeździe testowej, auto trzymało ok1200obr, aż dwumasę było słychać. Egzemplarz który dostałem trzyma zdecydowanie wyżej okolice 1400-1500obr, dziś rano specjalnie sprawdziłem, przy bardzo spokojnym przyspieszaniu 7 bieg wbiło przy 78km/h, zrzuciło na 6 po zdjęciu nogi z gazu bez hamowania przy 70km/h. Domyślam się, że międzyczasie zmienili mapę silnika.
Apropo przerzucania biegów to Ty piszesz o trybie komfort? Tym autem w trybie komfort w każdej wersji silnikowej nie da sie normalnie jezdzic i jak nie chcesz zajechac dwumasy i tej skrzyni proponuje skrzynie ustawic caly czas w trybie Sport, wtedy ponizej 2k obrotow raczej nie spada i jezdzi sie duzo plynniej... I przy spokojnej jezdzie spalanie jest takie samo lub mniejsze nawet. Dużo ludzi panicznie boi sie trybu "sport" myśląc, że nie wiem, auto wybuchnie im albo bedzie spalało niebotyczne ilości paliwa a wcale tak nie jest...
Tak piszę o trybie komfort. Zupełnie da się tym normalnie jeździć. z 1500obr zupełnie przyzwoicie się zbiera. a jak trzeba szybciej przycisk na kierownicy w moment zmienia charakterystykę auta. Tak jak mówię, forek, którego miałem na jazdach testowych to zupełnie inne (gorsze) auto, ale też pamiętam, że on trzymał okolice 1200obr. jak chcesz, to po południu możemy się na jakimś WhatsApp połączyć i zobaczysz jak to jedzie przy spokojnym turlaniu się w trybie komfort.

Re: Usterki waszych aut

: 26 lut 2024, 11:01
autor: forkowicz
alfiorz pisze: 26 lut 2024, 10:53
forkowicz pisze: 26 lut 2024, 10:44
alfiorz pisze: 26 lut 2024, 10:41

Keyless w VZ chyba jest w standardzie. co do jego działania, czy tez nie mam pewne spostrzeżenia, może inni koledzy potwierdzą. Po pierwsze zamykanie działa praktycznie w 100%, sporadycznie złapie jakiegoś focha. co zaś do otwierania, trzeba wyrobić sobie nawyk, żeby łapać najpierw za wewnętrzną stronę klamki, bo jak dotkniesz zewnętrzną, to auto wykonuje sekwencję zamknięcia (pomimo, że drzwi zamknięte) i jak chwycisz wewnętrzną stroną, to albo otworzy albo i nie - krótko mówiąc głupieje jak szybko po sobie jest sekwencja zamknięcie-otwarcie.
Po drugie mam wrażenie, że pola dotykowe są bardzo czułe na brudne, a zwłaszcza natłuszczone ręce. skąd ten wniosek? Bo moja żona, która ciągle jakimiś kremami etc. smaruje dłonie (jak to kobieta) ma dużo częściej problemy z otwarciem auta. Czy to wada, czy cecha auta - nie mnie oceniać - u mnie działa dobrze :).
Co zaś do wrzucania biegów. Miałem takie same obawy po jeździe testowej, auto trzymało ok1200obr, aż dwumasę było słychać. Egzemplarz który dostałem trzyma zdecydowanie wyżej okolice 1400-1500obr, dziś rano specjalnie sprawdziłem, przy bardzo spokojnym przyspieszaniu 7 bieg wbiło przy 78km/h, zrzuciło na 6 po zdjęciu nogi z gazu bez hamowania przy 70km/h. Domyślam się, że międzyczasie zmienili mapę silnika.
Apropo przerzucania biegów to Ty piszesz o trybie komfort? Tym autem w trybie komfort w każdej wersji silnikowej nie da sie normalnie jezdzic i jak nie chcesz zajechac dwumasy i tej skrzyni proponuje skrzynie ustawic caly czas w trybie Sport, wtedy ponizej 2k obrotow raczej nie spada i jezdzi sie duzo plynniej... I przy spokojnej jezdzie spalanie jest takie samo lub mniejsze nawet. Dużo ludzi panicznie boi sie trybu "sport" myśląc, że nie wiem, auto wybuchnie im albo bedzie spalało niebotyczne ilości paliwa a wcale tak nie jest...
Tak piszę o trybie komfort. Zupełnie da się tym normalnie jeździć. z 1500obr zupełnie przyzwoicie się zbiera. a jak trzeba szybciej przycisk na kierownicy w moment zmienia charakterystykę auta. Tak jak mówię, forek, którego miałem na jazdach testowych to zupełnie inne (gorsze) auto, ale też pamiętam, że on trzymał okolice 1200obr. jak chcesz, to po południu możemy się na jakimś WhatsApp połączyć i zobaczysz jak to jedzie przy spokojnym turlaniu się w trybie komfort.
1500 obrotów to przyzwoicie, na jeździe testowej forek zbierał się przy 1200-1300 co było porażką było słychac juz dwumas itd mega nie przyjemne. W moim forku odkad go mam od razu przelaczylem na sport, ale dzis sprawdze jak jest w Comfort z ciekawosci. Mimo to nie widze sensu takiej jazdy. Na sport przy spokojnym operowaniu gazu i tak pracuje kulturalnie i spokojnie a zawsze jak chce to jest zryw.