Strona 7 z 20

Witam i pozdrawiam

: 14 maja 2022, 23:24
autor: WIKAS
Cześć

7 lutego 2022 r. zamówiłem Formentora 1.5 DSG, Midnight Black, Pakiet Comfort+, Pakiet XL dla Navi System, Fotele kubełkowe z elekteryczną regulacją, BeatsAudioTM: System audio, Alarm z funkcją SAFE + Elektryczna klapa.
Termin odbioru - na umowie do 30 września.

Re: Powitania

: 15 maja 2022, 23:59
autor: rsmiech
jeojstyk pisze: 05 maja 2022, 12:49 Witam serdecznie. W końcu udało się dotrzeć na forum. Formek VZ 310KM zamówiony pierwszego lutego i przed majówką już w moich rękach. Po pierwszej trasie widziałem, że to dobry wybór :D
Witam, zazdroszczę Ci tego początkowego oszołomienia i szczęścia z otrzymani wyczekiwanego samochodu. Swoją wersję VZ użytkuję już 3 tydzień i z każdym dniem entuzjazm mija lub nawet już dawno pękł jak mydlana bańka.
Nie czytaj dalej jeśli nie chcesz się zrazić.


Oto przykra prawda o formentorze VZ 310km lub jak kto woli lista głównych wad:

1. Niemal każdego dnia zaskakuje jakąś awaryjną sytuacją i komunikatem typu: awaria czujników parkowania, awaria kamery cofania, system front assist działa w sposób ograniczony, awaria układu ACC, nie działa dźwięk, nie można otworzyć lub zamknąć dachu lub osłony dachu, nie działa włączenie oświetlenia wewnętrznego, system wczytuje nowe lepsze ustawienia, nadpisując twoje własne, lub ekran wyłącza się i restartuje w trakcie jazdy. Na szczęście po ponownym uruchomieniu usterki te albo samoistnie ustępują albo pojawiają się nowe. Czasem jest kilka dni spokoju, ale zazwyczaj jest to cisza przed burzą. TRAGEDIA.
2. Upierdliwy LineAssist, za każdym razem trzeba go wyłączać. System jest niedopracowany i ewidentnie nie radzi sobie na drogach lokalnych, cały czas ingerując w kierownicę.
3. System rozpoznawania głosu (hola hola) ta Pani jest głucha. Niech ktoś spróbuje z niego skorzystać np. "prowadź do Sosnowiec" lub "prowadź do Sosnowca" Życzę szczęścia. Mnie doprowadza czasem do szewskiej pasji, a czasem rozbawia. Kiedy już krzyczę do niej PROWADZ DO ..... K...!!!!., odpowiada spokojnym głosem "najbliższy szpital znajduje się ..."
4. Oprogramowanie skrzyni DSG Masakra. Jednym słowem muł podczas normalnego użytkowania. To uporczywe dążenie do jazdy 50km\h na 7 biegu w okolicach 1200 lub niżej obrotów i leniwe przyspieszanie z tych obrotów bez redukcji, aż wszystko się trzęsie a silnik zdaje się wołać litości, Generując przy tym w całej kabinie strasznie nieprzyjemne wibracje i hałas. Z kolei gdy naciśnie się mocniej, to tak jakby najpierw się zastanawiała, czy to emerytowi drgnęła noga, czy naprawdę ma przyspieszyć, po chwili uznaje, że driver jednak chce przyspieszyć, więc nagle obroty rosną aby przygotować się do redukcji o 2-3 biegi ale dalej nic się nie dzieje, nagle po 1.5 sekundy jedno ze sprzęgieł wypala z przeniesieniem napędu z ogromnym momentem i mocą nieadekwatnie do intencji. Reakcja łopatek dla redukcji jest w miarę OK, jednak bieg w górę w niższych zakresach obrotowych trwa wieki. Ponadto mam wrażenia, że czasem gubi zbyt krótkie impulsy łopatek. Tryb sport z koli uporczywie utrzymuje prawie 3000 obrotów na 3 biegu dla zakresu 50-61km/h przy braku obciążenia czy wyraźnego naciśnięcia na pedał przyspieszenia. Przyznaję, w trakcie jazdy bardzo dynamicznej lub torowej skrzynia sprawuje się OK ale przy jeździe dziennej jest to porażka.
5. Wewnątrz kabiny jest głośno, uciążliwy szum kół i irytujące wibracje i pomruk silnika podczas jazdy z poniżej 1500obr/min strasznie zaczynają irytować. Sytuacja wydaje się być nawet gorsza wraz ze wzrostem liczby pasażerów. Nie pomaga zestaw audio beats, który dodatkowo zamiast uprzyjemniać jazdę staje się źródłem jeszcze większego hałasu i irytacji. Wyjątek występuje w sytuacji kiedy ustawimy swoją ulubioną muzę i zagłuszymy nią wszystkie niepożądane dźwięki. Nie o to jednak chyba w tym chodzi. W tej cenie naprawdę moim zdaniem auto powinno być lepiej wygłuszone.
6. Zestaw beats gra bardzo przeciętnie, mnie nie udało się ustawić w sposób satysfakcjonujący dźwięku. Hałas toczenia i odgłos pracy silnika zadania tego nie ułatwia.
7. Wysokie spalanie, silnik 2.0 jazda emerycka 120km/h, wynik 9.5l/100km. Dla porównania Mazda CX-30 silnik 2.0 wynik 6.5.
Zalety:
tylko jedna: potrafi wcisnąć w fotel,
a zapomniałem jest i druga: rewelacyjnie się prowadzi.

Re: Powitania

: 16 maja 2022, 08:58
autor: Waldek
Witam, co wersji VZ310KM dodam od siebie pomijajac ww wady:
1)jakość wykonania jest tragiczna- po okolo 8tys km całe wnętrze zaczęło skrzypieć i trzeszczeć, dodatkowo złamał się boczek fotela (żona waży 50kg, ja 80 więc to raczej nie kwestia naszych gabarytów)
2)przy skręcaniu słychać ocieranie jakiegoś elementu- wg serwisu wszystko jest ok- zaleta słyszę, że żona wjeżdża na podwórko :lol:
3)hamulce brembo wydają z siebie okropne dźwięki tarcia i wibrują- serwis też nie chce z tym nic zrobić
4)właściwości jezdne są ok i tylko ok, to zwykły przód napęd z dołączanym tyłem natomiast jakość amortyzacji porażka, na nierównościach poprzecznych koła podskakują odrywając się od podłoża, samochody za 1/2 tej ceny lepiej amortyzują i lepiej się prowadzą
5)skrzynia biegów- mam identyczną tj dq381 w golfie R i tam zmienia biegi milion razy plynniej, jest dużo szybsza, nie gubi się, w formentorze jest jakieś badziewne oprogramowanie żeby zrobić to auto pseudo komfortowym a efekt jest odwrotny.

Z zalet jak dla mnie wygląd i uniwersalność, pojedziesz dynamiczniej, pojedziesz z rodziną na wakacje, pociagniesz przyczepke:). I to chyba tyle.

Re: Powitania

: 16 maja 2022, 14:02
autor: jeojstyk
rsmiech pisze: 15 maja 2022, 23:59
jeojstyk pisze: 05 maja 2022, 12:49 Witam serdecznie. W końcu udało się dotrzeć na forum. Formek VZ 310KM zamówiony pierwszego lutego i przed majówką już w moich rękach. Po pierwszej trasie widziałem, że to dobry wybór :D
Witam, zazdroszczę Ci tego początkowego oszołomienia i szczęścia z otrzymani wyczekiwanego samochodu. Swoją wersję VZ użytkuję już 3 tydzień i z każdym dniem entuzjazm mija lub nawet już dawno pękł jak mydlana bańka.
Nie czytaj dalej jeśli nie chcesz się zrazić.


Oto przykra prawda o formentorze VZ 310km lub jak kto woli lista głównych wad:

1. Niemal każdego dnia zaskakuje jakąś awaryjną sytuacją i komunikatem typu: awaria czujników parkowania, awaria kamery cofania, system front assist działa w sposób ograniczony, awaria układu ACC, nie działa dźwięk, nie można otworzyć lub zamknąć dachu lub osłony dachu, nie działa włączenie oświetlenia wewnętrznego, system wczytuje nowe lepsze ustawienia, nadpisując twoje własne, lub ekran wyłącza się i restartuje w trakcie jazdy. Na szczęście po ponownym uruchomieniu usterki te albo samoistnie ustępują albo pojawiają się nowe. Czasem jest kilka dni spokoju, ale zazwyczaj jest to cisza przed burzą. TRAGEDIA.
2. Upierdliwy LineAssist, za każdym razem trzeba go wyłączać. System jest niedopracowany i ewidentnie nie radzi sobie na drogach lokalnych, cały czas ingerując w kierownicę.
3. System rozpoznawania głosu (hola hola) ta Pani jest głucha. Niech ktoś spróbuje z niego skorzystać np. "prowadź do Sosnowiec" lub "prowadź do Sosnowca" Życzę szczęścia. Mnie doprowadza czasem do szewskiej pasji, a czasem rozbawia. Kiedy już krzyczę do niej PROWADZ DO ..... K...!!!!., odpowiada spokojnym głosem "najbliższy szpital znajduje się ..."
4. Oprogramowanie skrzyni DSG Masakra. Jednym słowem muł podczas normalnego użytkowania. To uporczywe dążenie do jazdy 50km\h na 7 biegu w okolicach 1200 lub niżej obrotów i leniwe przyspieszanie z tych obrotów bez redukcji, aż wszystko się trzęsie a silnik zdaje się wołać litości, Generując przy tym w całej kabinie strasznie nieprzyjemne wibracje i hałas. Z kolei gdy naciśnie się mocniej, to tak jakby najpierw się zastanawiała, czy to emerytowi drgnęła noga, czy naprawdę ma przyspieszyć, po chwili uznaje, że driver jednak chce przyspieszyć, więc nagle obroty rosną aby przygotować się do redukcji o 2-3 biegi ale dalej nic się nie dzieje, nagle po 1.5 sekundy jedno ze sprzęgieł wypala z przeniesieniem napędu z ogromnym momentem i mocą nieadekwatnie do intencji. Reakcja łopatek dla redukcji jest w miarę OK, jednak bieg w górę w niższych zakresach obrotowych trwa wieki. Ponadto mam wrażenia, że czasem gubi zbyt krótkie impulsy łopatek. Tryb sport z koli uporczywie utrzymuje prawie 3000 obrotów na 3 biegu dla zakresu 50-61km/h przy braku obciążenia czy wyraźnego naciśnięcia na pedał przyspieszenia. Przyznaję, w trakcie jazdy bardzo dynamicznej lub torowej skrzynia sprawuje się OK ale przy jeździe dziennej jest to porażka.
5. Wewnątrz kabiny jest głośno, uciążliwy szum kół i irytujące wibracje i pomruk silnika podczas jazdy z poniżej 1500obr/min strasznie zaczynają irytować. Sytuacja wydaje się być nawet gorsza wraz ze wzrostem liczby pasażerów. Nie pomaga zestaw audio beats, który dodatkowo zamiast uprzyjemniać jazdę staje się źródłem jeszcze większego hałasu i irytacji. Wyjątek występuje w sytuacji kiedy ustawimy swoją ulubioną muzę i zagłuszymy nią wszystkie niepożądane dźwięki. Nie o to jednak chyba w tym chodzi. W tej cenie naprawdę moim zdaniem auto powinno być lepiej wygłuszone.
6. Zestaw beats gra bardzo przeciętnie, mnie nie udało się ustawić w sposób satysfakcjonujący dźwięku. Hałas toczenia i odgłos pracy silnika zadania tego nie ułatwia.
7. Wysokie spalanie, silnik 2.0 jazda emerycka 120km/h, wynik 9.5l/100km. Dla porównania Mazda CX-30 silnik 2.0 wynik 6.5.
Zalety:
tylko jedna: potrafi wcisnąć w fotel,
a zapomniałem jest i druga: rewelacyjnie się prowadzi.


Z tego co opisujesz to nie układa się to w różowych barwach. Mam najechane od zakupu 6k km i na razie wszystko działa jak należy. Fakt jest niezaprzeczalny, że skrzynia w trybie D jest bardziej eko niż Greta i co zauważyłem to jej wielką niechęć do redukcji na zimnym oleju. Jak się rozgrzeje to jest lepiej, ale dalej emocje jak na grzybobraniu. Po przełączeniu w tryb S problem znika momentalnie. Osobiście nie przeszkadzało by mi jakby tryb D działał tak jak S, ale to można naprawić softem...

Re: Powitania

: 16 maja 2022, 15:19
autor: rsmiech
Jakim softem? Z tego co wiem nie da się jeszcze chipować formentorów. brak złamania zabezpieczeń i opisu map. "Simos 19 jest na
dziś dzień kompletnie nie do ruszenia" info od tunerów.

Re: Powitania

: 17 maja 2022, 06:40
autor: Waldek
Nie można zrobić softa, pozostaje box- najlepsze rozwiązanie do 2.0tsi gen4 obecnie to jb4.

Re: Powitania

: 22 maja 2022, 17:44
autor: kzyhu1983
Dzień dobry Wszystkim...

W moim przypadku najmniejszy z najmniejszych....1.5 TSI w manualu....Olsztyn

Mam nadzieję ze będzie fun :)

Re: Powitania

: 19 cze 2022, 17:20
autor: Raczyk
Ciekawy jestem od czego zależy taka liczba awarii, ja na początku miesiąca wziąłem w łapy VZ z rocznika 2021, wyposażenie el. Klapa, kamery 360, beats + coś tam jeszcze nie pamiętam :P. Przed wydaniem mi auta wzięli go na aktualizacje co trwało niestety 3 godziny. W sumie w 3 tygodnie zrobilem 3 tys km. Zero dosłownie zero niepokojących dźwięków mimo jazdy po gównianych drogach. System owszem chwilę się ładuje ale bez przesady trwa to może 30sek i potem na prawdę chodzi bardzo płynnie. Przez ten czas zero błędów, zero usterek, zero dziwnych komunikatów. Powiedzcie przy jakim przebiegu u was zaczęły dziać się jaja ??

Re: Powitania

: 19 cze 2022, 17:29
autor: Waldek
Trzeszczenie wnetrza i problemy z hamulcami brembo około 7tys km, problemy z infotainment od początku czyli marzec 2021.

Re: Powitania

: 25 cze 2022, 09:18
autor: szoki
Witam Wszystkich,
Ostatecznie po wielu "namysłach" 310 VZ. Lubuskie