Re: Spalanie 1.5 DSG
: 13 lut 2024, 08:29
Jeśli chcesz porównywać do innych/wcześniejszych silników, to trzeba zwrócić uwagę na jeden podstawowy element. Filtr GPF. To ekologiczne gówno powoduje jakieś chore wartości spalania na pierwszych 1-2kilometrach jazdy i finalnie przekłada to się na wyższe spalanie w mieście. Natura aż klaska z radości jak chwilowe zawadza o 40 litrów na zimnym silniku.
Miałem to szczęście, że przed wyborem Forka mój znajomy kupił 1,5TSI DSG w Skodzie Superb. Już z GPF-em. Wcześniej miał 1,5 manuala też w Superbie. W tych samych warunkach miejskich ma średnie spalanie prawie 3 litry więcej. Z niecałych 8 skoczyło na ponad 10litrów. Dla porównania podobne trasy co on moja żona C4 1,6THP 150KM w automacie ma średnią za 10tys km. 8,8litra (bez GPF). W powiatowym 50-tys. mieście, gdzie ciężko zrobić trasę dłuższą niż 3 kilometry, ale w zasadzie bez korków. Za to w trasie jest zachwycony, wg niego okolice 6 litrów. Stąd jestem zdziwiony, że koledzy tutaj podają przy spokojnej jeździe ekspresową wartości w okolicach 8 litrów. 8litrów to wartości oczekiwane dla 150KM do jazdy przy prędkościach w okolicach 150km/h. dla porównania 310KM spala mi przy prędkościach 120-130 okolice 8litrów, przy ~150 ok. 9,5 litra.
Pytanie też ile na to spalanie mają wpływ opony. miałem krótki epizod z całorocznymi i względem letnich, tego samego rozmiaru i producenta (Pirelli) spalanie było wyższe o dobre 0,5-0,7 litra.
Moje doświadczenia z jazdy 160KM C4 na oponach "balonach" 215/55/17 z francuskim zawieszeniem i układem kierowniczym są takie, że na krętej drodze silnik chce jechać, ale trakcji dramatycznie brakuje. auto kładzie się w zakrętach, płuży, itd. Przesiadając się na cuprę wręcz ciężko trafić w zakręt, bo tak jest inna (opóźniona) reakcja auta na ruch kierownicy we francuzie. Stąd też przy bardzo dobrej trakcji Cupry możesz odczuwać niedobory mocy, bo czujesz, że auto może dużo więcej, a nie ma czym.
Miałem to szczęście, że przed wyborem Forka mój znajomy kupił 1,5TSI DSG w Skodzie Superb. Już z GPF-em. Wcześniej miał 1,5 manuala też w Superbie. W tych samych warunkach miejskich ma średnie spalanie prawie 3 litry więcej. Z niecałych 8 skoczyło na ponad 10litrów. Dla porównania podobne trasy co on moja żona C4 1,6THP 150KM w automacie ma średnią za 10tys km. 8,8litra (bez GPF). W powiatowym 50-tys. mieście, gdzie ciężko zrobić trasę dłuższą niż 3 kilometry, ale w zasadzie bez korków. Za to w trasie jest zachwycony, wg niego okolice 6 litrów. Stąd jestem zdziwiony, że koledzy tutaj podają przy spokojnej jeździe ekspresową wartości w okolicach 8 litrów. 8litrów to wartości oczekiwane dla 150KM do jazdy przy prędkościach w okolicach 150km/h. dla porównania 310KM spala mi przy prędkościach 120-130 okolice 8litrów, przy ~150 ok. 9,5 litra.
Pytanie też ile na to spalanie mają wpływ opony. miałem krótki epizod z całorocznymi i względem letnich, tego samego rozmiaru i producenta (Pirelli) spalanie było wyższe o dobre 0,5-0,7 litra.
Moje doświadczenia z jazdy 160KM C4 na oponach "balonach" 215/55/17 z francuskim zawieszeniem i układem kierowniczym są takie, że na krętej drodze silnik chce jechać, ale trakcji dramatycznie brakuje. auto kładzie się w zakrętach, płuży, itd. Przesiadając się na cuprę wręcz ciężko trafić w zakręt, bo tak jest inna (opóźniona) reakcja auta na ruch kierownicy we francuzie. Stąd też przy bardzo dobrej trakcji Cupry możesz odczuwać niedobory mocy, bo czujesz, że auto może dużo więcej, a nie ma czym.