potwierdzam, nie seria również. Zrób z kilka razy 100-150 lub więcej z butem w podłodze to zobaczysz i 112C.
Chiptuning 2.0 310km
- rsmiech
- Formenciarz VZ5 BAT
- Posty: 368
- Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
- Lokalizacja: Żywiec
- Silnik: 2.0 TSI VZ 420KM custom
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 29 times
Re: Chiptuning 2.0 310km
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 48000km 11.7l/100km
Re: Chiptuning 2.0 310km
Cupra zawirusowana. Na razie sam silnik, skrzynia jest zablokowana i konieczna będzie wymiana sterownika. Już niedługo...
Z gratów doszedł intercooler UNITRONIC i downpipe MG z katem sportowym oraz środkowy tłumik. GPF off. Po samym montażu wynik wyszedł tak:
W seryjnym oprogramowaniu zauważalny jest spadek wartości momentu obrotowego pow. 2,5tys. obrotów. Zostało to skorygowane.
Tak prezentuje się końcowy wynik 450,1KM i 532,8Nm:
Moment obrotowy został celowo obniżony dla ochrony sprzęgieł i samej skrzyni. Po modyfikacji softu DSG ma wzrosnąć o ok. 30Nm.
Mimo montażu środkowego tłumika dźwięk układu mocno się zmienił i wymaga przyzwyczajenia. W niskim zakresie obrotów jest niewielka różnica natomiast podczas gwałtownego przyśpieszania jest odczuwalnie głośniej. Podczas jazdy po autostradzie ze stałą prędkością jest bez zmian. Jeśli komuś to mogłoby przeszkadzać można zostawić układ wydechowy bez modyfikacji i zadowolić się trochę niższymi parametrami. Downpipe w naszych Cuprach nie jest tak restrykcyjny jak w gen3 i pozwala na więcej.
Z gratów doszedł intercooler UNITRONIC i downpipe MG z katem sportowym oraz środkowy tłumik. GPF off. Po samym montażu wynik wyszedł tak:
W seryjnym oprogramowaniu zauważalny jest spadek wartości momentu obrotowego pow. 2,5tys. obrotów. Zostało to skorygowane.
Tak prezentuje się końcowy wynik 450,1KM i 532,8Nm:
Moment obrotowy został celowo obniżony dla ochrony sprzęgieł i samej skrzyni. Po modyfikacji softu DSG ma wzrosnąć o ok. 30Nm.
Mimo montażu środkowego tłumika dźwięk układu mocno się zmienił i wymaga przyzwyczajenia. W niskim zakresie obrotów jest niewielka różnica natomiast podczas gwałtownego przyśpieszania jest odczuwalnie głośniej. Podczas jazdy po autostradzie ze stałą prędkością jest bez zmian. Jeśli komuś to mogłoby przeszkadzać można zostawić układ wydechowy bez modyfikacji i zadowolić się trochę niższymi parametrami. Downpipe w naszych Cuprach nie jest tak restrykcyjny jak w gen3 i pozwala na więcej.
Lafey
Cupra Leon VZ ST 4x4 460KM 562Nm Stage2
Cupra Leon VZ ST 4x4 460KM 562Nm Stage2
- rsmiech
- Formenciarz VZ5 BAT
- Posty: 368
- Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
- Lokalizacja: Żywiec
- Silnik: 2.0 TSI VZ 420KM custom
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 29 times
Re: Chiptuning 2.0 310km
BRAWO. Wynik do pozazdroszczenia.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 48000km 11.7l/100km
- rsmiech
- Formenciarz VZ5 BAT
- Posty: 368
- Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
- Lokalizacja: Żywiec
- Silnik: 2.0 TSI VZ 420KM custom
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 29 times
Re: Chiptuning 2.0 310km
Uzupełniając kolegę Lafeya, tak to wygląda dla seryjnego wydechu i braku możliwości programu skrzyni. Zupełnie przypadkiem wyniki z tej samej hamowni, z tego samego dnia lecz strojone przez innego tunera.
490Nm, 420KM
490Nm, 420KM
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 48000km 11.7l/100km
Re: Chiptuning 2.0 310km
Ha, ha, zupełnie przypadkiem. Dzięki za miłe spotkanie.
Lafey
Cupra Leon VZ ST 4x4 460KM 562Nm Stage2
Cupra Leon VZ ST 4x4 460KM 562Nm Stage2
-
- Formenciarz VZ5
- Posty: 287
- Rejestracja: 30 kwie 2023, 11:39
- Lokalizacja: DW
- Silnik: 2.0 TSI VZ 310
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 33 times
Re: Chiptuning 2.0 310km
Zacnie, zacnie . Ale wy kusicie tymi wykresami . Daj znać ile spadło spalanie pomimo wzrostu mocy, bo pozbywając się GPF pewnie będzie mniej niż dotychczas.
Re: Chiptuning 2.0 310km
Pojeżdżę i dam znać. Pierwsze pomiary 110-120 chwilowo spadło do 7.3 ale na krótko Na serii było więcej.
Lafey
Cupra Leon VZ ST 4x4 460KM 562Nm Stage2
Cupra Leon VZ ST 4x4 460KM 562Nm Stage2
-
- Formenciarz VZ5
- Posty: 287
- Rejestracja: 30 kwie 2023, 11:39
- Lokalizacja: DW
- Silnik: 2.0 TSI VZ 310
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 33 times
Re: Chiptuning 2.0 310km
Panowie, apropo temperatur. Jakoś w tym miesiącu będę w serwisie na przeglądzie, mają mi w końcu założyć osłonę silnika. Patrzył ktoś może, czy a jeśli tak, to o ile założenie osłony podnosi temperaturę? A może obniża? Bo jednak zmienia się opływ powietrza w górze silnika. egt na kolektorze i temperatury w okolicach turbo mogą się różnić.
- rsmiech
- Formenciarz VZ5 BAT
- Posty: 368
- Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
- Lokalizacja: Żywiec
- Silnik: 2.0 TSI VZ 420KM custom
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 29 times
Re: Chiptuning 2.0 310km
no co Ty, to bez znaczenia, osłona nie osłania wydechu ani turbo. Te elementy chłodzą się głównie od środka, spalinami oraz zewnętrznie radiacją ciepła do otoczenia.
To czy w komorze silnika jest 50 czy 80 stopni wobec 600 czy 800 to marginalna sprawa w przepływie ciepła zależnym przecież od różnicy temperatur.
Jak EGT wzrasta to sterownik zmniejsza dawkę (obcina z mocy) a wcześniej próbuje obniżyć AFR wzbogacając mieszankę w zależności czy temp katalizatora i ekologia jeszcze na to pozwala.
To czy w komorze silnika jest 50 czy 80 stopni wobec 600 czy 800 to marginalna sprawa w przepływie ciepła zależnym przecież od różnicy temperatur.
Jak EGT wzrasta to sterownik zmniejsza dawkę (obcina z mocy) a wcześniej próbuje obniżyć AFR wzbogacając mieszankę w zależności czy temp katalizatora i ekologia jeszcze na to pozwala.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 48000km 11.7l/100km
-
- Formenciarz VZ5
- Posty: 287
- Rejestracja: 30 kwie 2023, 11:39
- Lokalizacja: DW
- Silnik: 2.0 TSI VZ 310
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 33 times
Re: Chiptuning 2.0 310km
Nie spodziewam się nie wiadomo jakich różnic. Ale turbo jest za silnikiem w miejscu, że domyślam się że pęd powietrza z przodu tam dociera i coś tam chłodzi. Zresztą widać jak jest komora silnika uwalona więc nawet woda z drogi dość głęboko wlatuje, a powietrze tym bardziej. Tak mnie to po prostu zaciekawiło.