Strona 10 z 11

Re: Chiptuning 2.0 310km

: 05 cze 2024, 11:36
autor: rsmiech
alfiorz pisze: 05 cze 2024, 11:13 310KM seria przy prędkościach ~150 pokazuje temperaturę oleju okolice 105stopni przy dłuższym utrzymywaniu tego tempa. 110 nie kojarzę, żeby przekroczyło.
potwierdzam, nie seria również. Zrób z kilka razy 100-150 lub więcej z butem w podłodze to zobaczysz i 112C.

Re: Chiptuning 2.0 310km

: 06 cze 2024, 09:09
autor: Lafey
Cupra zawirusowana. Na razie sam silnik, skrzynia jest zablokowana i konieczna będzie wymiana sterownika. Już niedługo...
Z gratów doszedł intercooler UNITRONIC i downpipe MG z katem sportowym oraz środkowy tłumik. GPF off. Po samym montażu wynik wyszedł tak:

Obrazek

W seryjnym oprogramowaniu zauważalny jest spadek wartości momentu obrotowego pow. 2,5tys. obrotów. Zostało to skorygowane.
Tak prezentuje się końcowy wynik 450,1KM i 532,8Nm:

Obrazek

Moment obrotowy został celowo obniżony dla ochrony sprzęgieł i samej skrzyni. Po modyfikacji softu DSG ma wzrosnąć o ok. 30Nm.
Mimo montażu środkowego tłumika dźwięk układu mocno się zmienił i wymaga przyzwyczajenia. W niskim zakresie obrotów jest niewielka różnica natomiast podczas gwałtownego przyśpieszania jest odczuwalnie głośniej. Podczas jazdy po autostradzie ze stałą prędkością jest bez zmian. Jeśli komuś to mogłoby przeszkadzać można zostawić układ wydechowy bez modyfikacji i zadowolić się trochę niższymi parametrami. Downpipe w naszych Cuprach nie jest tak restrykcyjny jak w gen3 i pozwala na więcej.

Re: Chiptuning 2.0 310km

: 06 cze 2024, 11:11
autor: rsmiech
BRAWO. Wynik do pozazdroszczenia.

Re: Chiptuning 2.0 310km

: 06 cze 2024, 11:14
autor: rsmiech
Uzupełniając kolegę Lafeya, tak to wygląda dla seryjnego wydechu i braku możliwości programu skrzyni. Zupełnie przypadkiem wyniki z tej samej hamowni, z tego samego dnia lecz strojone przez innego tunera.
490Nm, 420KM

Re: Chiptuning 2.0 310km

: 06 cze 2024, 11:20
autor: Lafey
Ha, ha, zupełnie przypadkiem. :mrgreen: Dzięki za miłe spotkanie.

Re: Chiptuning 2.0 310km

: 06 cze 2024, 11:36
autor: alfiorz
Zacnie, zacnie :). Ale wy kusicie tymi wykresami :). Daj znać ile spadło spalanie pomimo wzrostu mocy, bo pozbywając się GPF pewnie będzie mniej niż dotychczas.

Re: Chiptuning 2.0 310km

: 06 cze 2024, 12:25
autor: Lafey
Pojeżdżę i dam znać. Pierwsze pomiary 110-120 chwilowo spadło do 7.3 ale na krótko :twisted: Na serii było więcej.

Re: Chiptuning 2.0 310km

: 07 cze 2024, 08:56
autor: alfiorz
Panowie, apropo temperatur. Jakoś w tym miesiącu będę w serwisie na przeglądzie, mają mi w końcu założyć osłonę silnika. Patrzył ktoś może, czy a jeśli tak, to o ile założenie osłony podnosi temperaturę? A może obniża? Bo jednak zmienia się opływ powietrza w górze silnika. egt na kolektorze i temperatury w okolicach turbo mogą się różnić.

Re: Chiptuning 2.0 310km

: 07 cze 2024, 11:07
autor: rsmiech
no co Ty, to bez znaczenia, osłona nie osłania wydechu ani turbo. Te elementy chłodzą się głównie od środka, spalinami oraz zewnętrznie radiacją ciepła do otoczenia.
To czy w komorze silnika jest 50 czy 80 stopni wobec 600 czy 800 to marginalna sprawa w przepływie ciepła zależnym przecież od różnicy temperatur.
Jak EGT wzrasta to sterownik zmniejsza dawkę (obcina z mocy) a wcześniej próbuje obniżyć AFR wzbogacając mieszankę w zależności czy temp katalizatora i ekologia jeszcze na to pozwala.

Re: Chiptuning 2.0 310km

: 07 cze 2024, 11:57
autor: alfiorz
Nie spodziewam się nie wiadomo jakich różnic. Ale turbo jest za silnikiem w miejscu, że domyślam się że pęd powietrza z przodu tam dociera i coś tam chłodzi. Zresztą widać jak jest komora silnika uwalona więc nawet woda z drogi dość głęboko wlatuje, a powietrze tym bardziej. Tak mnie to po prostu zaciekawiło.