Strona 1 z 4

Skrzynia DSG, a manual ?

: 16 sty 2022, 17:53
autor: marti78nez
Witam serdecznie. W sobotę odbywałem jazdę próbną 1.5 TSI DSG i wydaje mi się, że albo to skrzynia albo turbo, ale duży lag wyczuwalny? Czy ktoś jeździł manualną skrzynią i też jest takie opóźnienie przy wciśniętym pedale na maksa? Jakie są Wasze odczucia? Co sądzicie o skrzyni manualnej? Warto może jeszcze odbyć jazdą tą skrzynią będzie ciut szybciej się auto zbierało? Z góry dziękuję za opinię.

Re: Skrzynia DSG, a manual ?

: 17 sty 2022, 07:32
autor: Bronek007
Każda turbo benzyna ma słaby dół i to wina silnika nie skrzyni. Wielką zaletą tego auta jest właśnie ta skrzynia DSG. Odbyłem jazdy autami konkurencji, m.in. mazda cx30, Volvo XC 40, nissan Qashqai, ford Kuga z automatami i jedynie w BMW skrzynia działała lepiej.

Re: Skrzynia DSG, a manual ?

: 17 sty 2022, 10:14
autor: Wru
Duże znaczenie ma tryb skrzyni. W Comfort leniwie startuje, na Sport dużo żwawiej. Na jakim ustawieniu testowałeś?
Do tego muli też SS, jak go nie wyłączysz i Ci zgasi silnik to odpalenie też trwa...

Re: Skrzynia DSG, a manual ?

: 17 sty 2022, 14:03
autor: majcher
WLTP też swoje robi.

Re: Skrzynia DSG, a manual ?

: 17 sty 2022, 21:58
autor: marti78nez
Oczywiście był i tryb Sport. Teraz jeżdżę autem, które nie da się bezpośrednio porównać dlatego zastanawiam się, czy to skrzynia czy turbo dziura( może to i to jak często bywa)? Poprzednie auto też turbo (Alfa Romeo) i zbierało się dość szybko. Tylko tam był manual. Dlatego poszukuje osoby, która testowała zarówno 1.5 skrzynię manualna jak i automat? Opinia od takiej osoby mile widziana, ale i tak planuje jeszcze jazdę 1.5 TSI z manualem już mam nawet namiar na salon.

Re: Skrzynia DSG, a manual ?

: 18 sty 2022, 16:59
autor: Bastek333
Odpowiem na bazie Leona :) - niestety DSG zdecydowanie powoduje laga - niestety robi to dlatego ze przy wdepnieciu w podloge zbija biegi i to trwa - na D trzyma obroty bardzo niskie i nie ma sily zeby auto wstalo wiec czas zbicia biegow i rozkrecenia silnika. Na S jest troche lepiej bo obroty sa trzymane troche wyzej - ale dalej DSG usilnie zbija biegi. Nawet na trybie manual jesli obroty beda za niskie to DSG zbije bieg...

Generalnie zauwazylem ze szybciej sie auto rozpedzi (na trybie S) jesli nie wdepniesz gazu w podloge tylko bedziesz plynnie powoli dociskal :) - bo bez zbicia biegu wprowadzasz silnik na obroty od ktorych zaczyna ladnie ciagnac...

Jakby nie cale cyrki z utrata gwarancji itd to juz dawno dalbym do zrobienia normalny program do skrzyni...

Tak wiec odpowiedz jest taka ze napewno w manualu masz wieksza kontrole na jakich obrotach pracuje silnik i nie masz wymuszonych zmian biegow. Wiec jesli tylko utrzymasz te 2500 obrotow to zapewne auto zareaguje odrazu na depniecie :)

Re: Skrzynia DSG, a manual ?

: 19 sty 2022, 21:37
autor: marti78nez
Dzięki za opinię. Znowu skrzynia MQ381 manualna, która jest w Formentorze ma kiepskie opinie. Pozostaje więc chyba DSG, albo inne autko😉

Re: Skrzynia DSG, a manual ?

: 16 mar 2022, 20:31
autor: meu
Bastek333 pisze: 18 sty 2022, 16:59 Generalnie zauwazylem ze szybciej sie auto rozpedzi (na trybie S) jesli nie wdepniesz gazu w podloge tylko bedziesz plynnie powoli dociskal :) - bo bez zbicia biegu wprowadzasz silnik na obroty od ktorych zaczyna ladnie ciagnac...
Potwierdzam, ale bardzo szybko można się tego nauczyć. Ja również tak robię na D gdy chę wyprzedzić - fajnie płynnie przyspiesza. Generalnie skrzynia automatyczna to inna skrzynia i trzeba jednak odrobinkę zmienić styl jazdy, jednak nie jest to jakieś uciążliwe. Powiedziałbym, że można to porównać do ruszania benzyną z manualem a dieslem z manualem - dieslem ruszysz spokojnie nie dodając gazu a w benzynie trzeba się bardziej postarać - ot cała różnica.
Poza tym w moim odczuciu gdy włączysz S i zaczniesz zmieniać biegi manetkami, to jedziesz jak manualem a nie trzeba pamiętać o redukcji na skrzyżowaniu ;) Wiem, wiem, nie po to się kupuje automat :D

Re: Skrzynia DSG, a manual ?

: 16 maja 2022, 00:16
autor: rsmiech
Bastek333 pisze: 18 sty 2022, 16:59 Odpowiem na bazie Leona :) - niestety DSG zdecydowanie powoduje laga - niestety robi to dlatego ze przy wdepnieciu w podloge zbija biegi i to trwa - na D trzyma obroty bardzo niskie i nie ma sily zeby auto wstalo wiec czas zbicia biegow i rozkrecenia silnika. Na S jest troche lepiej bo obroty sa trzymane troche wyzej - ale dalej DSG usilnie zbija biegi. Nawet na trybie manual jesli obroty beda za niskie to DSG zbije bieg...

Generalnie zauwazylem ze szybciej sie auto rozpedzi (na trybie S) jesli nie wdepniesz gazu w podloge tylko bedziesz plynnie powoli dociskal :) - bo bez zbicia biegu wprowadzasz silnik na obroty od ktorych zaczyna ladnie ciagnac...

Jakby nie cale cyrki z utrata gwarancji itd to juz dawno dalbym do zrobienia normalny program do skrzyni...

Tak wiec odpowiedz jest taka ze napewno w manualu masz wieksza kontrole na jakich obrotach pracuje silnik i nie masz wymuszonych zmian biegow. Wiec jesli tylko utrzymasz te 2500 obrotow to zapewne auto zareaguje odrazu na depniecie :)
Na chwilę obecną tuning ECU i TCU jest dla tych aut niemożliwy. Trzeba poczekać, aż "uczeni" obejdą zabezpieczenia. Dostępne tylko boxy i pdeal boxy.

Re: Skrzynia DSG, a manual ?

: 27 mar 2023, 19:07
autor: slawlik
Witam czy posiada ktoś informacje albo może zagłębiał się pod maską jaka jest skrzynia dsg w 1.5 czy jest to dq200 czy dq381. Pozdrawiam