NK71 pisze: ↑19 sty 2022, 16:34
Michal pisze: ↑18 gru 2021, 18:25
oskfry pisze: ↑17 gru 2021, 20:08
Ktoś wie jak to jest z tym odblokowaniem AA wireless, a gwarancja? Może się ktoś sadzić?
Przy skanowaniu zauważą że było modyfikowane. Przeszedłem temat w seacie. Odblokowałem doświetlanie zakrętów, jeździłem tak 2 lata i coś tam się popluli, że samochód nie jest przystosowany do tego bo producent nie wyposażył blablabla. Przywrócili fabryczne z ostrzeżeniem, że to pierwszy i ostatni raz, potem stracę gwarancję ale na jaki dokładnie element to Pan w serwisie nie wiedział. Zaraz po powrocie z aso znów odblokowałem. Nikt później nic nie powiedział.
Sądzę, że może to wyglądać podobnie i tutaj. Możliwe, że nikt nie zauważy, albo oleją temat.
No chyba, że te nowe wysyłają już na serwer.
Wczoraj dzwoniłem w kwestii odblokowania mi AA Wireless w serwsie. Chciałem, żeby to ASO mi legalnie odblokowało tę funkcję
Odmówili, bo okazuje się, że decyzją producenta ta funkcja w Polsce ma być niedostępna. Serwisant/doradca przyznał, że to dziwna decyzja Seata, ale mają związane ręce w tej sprawie.
Co do utraty gwarancji po odblokowaniu AA Wireless, to serwisant/doradca przekazał mi, że to nie powinno mieć wpływu, bo nie jest to ingerencja w konstrukcję czy parametry auta. Ale to tylko opinia serwisanta.
Z kolei jak pytałem o odblokowanie innych opcji (np. Travel Assist), to stwierdził, że tego by już nie rekomendował, bo to zmiana konfiguracji auta. Wytłumaczył, że jak auto wyjeżdża z fabryki to ma określone specjalnymi kodami wszystkie główne opcje i parametry. I to musi być niezmienne dla zachowania gwarancji.
Ciekawe czy da się coś zmodyfikować na własną rękę, a po czasie przywrócić przed ewentualną wizytą w serwisie, tak żeby nikt w ASO się nie poznał...?
Tak żeby nikt się w ASO nie poznał to już chyba się nie da. W systemie zobaczą zmianę. Wg mnie jest jednak duża szansa że to oleją.
Mi parę dni temu wyskoczył jakiś błąd światła przeciwmgielnego. Po skończonej jeździe sprawdziłem że działa, zgasiłem silnik, zapaliłem ponownie i błędu nie było. Na drugi dzień mail z serwisu Cupra "dostaliśmy info z systemu o usterce światła, prosimy o telefon żeby się umówić na serwis". Odpisałem że zniknęło i olałem bo mi czasu szkoda, ale to pokazuje że wszystko na bieżąco spływa na serwery VW. Jak mawia klasyk - "permanentna inwigilacja"
Co do bezprzewodowego AA to dziś kupiłem OBDeleven, zarejestrowałem licencję PRO, wykonałem kroki z wątku (sterownik 5F -> adaptacje -> function_configuration_connectivity -> zmieniłem: google_android_auto na ON, app_connect_over_wifi na YES, apple_car_play na ON, reszta była już dobrze) i po sparowaniu telefonu na nowo zaczęło działać bezprzewodowo. Oczywiście telefon podłączony do samochodowego WiFi, inaczej nie zadziała.
CIEKAWOSTKA: ten sterownik 5F jest zabezpieczony SFD. OBDeleven odblokowuje to automatycznie, ale wcześniej trzeba zrobić 2FA w aplikacji oraz podać swoje dane. Odblokowanie SFD to łączenie się serwerów OBDeleven z serwerami VW, więc moja zmiana jest automatycznie u nich zarejestrowana. OBDeleven na życzenie VW może podać im dane (tak mają z VW uzgodnione). Także wiedzieć że odblokowałeś będą.
W sterowniku 5F pojawia się błąd że SFD jest odblokowany i "świeci się" na czerwono. Po ponownym zablokowaniu SFD (można to zrobić z apki albo po jakimś czasie sam się zablokuje) się czyści (tzn. "świeci się" na zielono - nieaktywny). Można skasować potem, co uczyniłem. Jak serwis się podepnie to "na pierwszy rzut oka" nie będzie widział że było odblokowane. Ale na serwerach się zapisało...
Aha, ja mam SW w wersji 1804, nie wiem może wcześniej tego SFD nie było...