Dezaktywacja układu start-stop /Aktualizacja w pierwszym poście wątku/
: 03 wrz 2022, 08:48
Układ start/stop można dezaktywować na kilka sposobów, jednym z nich jest wpięcie w BCM emulatora symulującego przycisk, powodującego że system zapamietuje ostatnie ustawienie, np. w kiedy zgasimy auto z wyłączonym S/S suwakiem na tablecie dotykowym spowoduje on, że po ponownym uruchomieniu SS będzie nadal nieaktywny. Niestety wg informacji zgłaszanych przez użytkowników głównie innych wersji niż 1.5 TSI, emulator nie zawsze działa.
Link do aukcji, skąd zakupiłem emulator https://pl.aliexpress.com/item/10050063 ... nav-review
Krótki pokaz funkcjonalności
Widok na zestaw wskaźników zaraz po uruchomieniu silnika
Moduł BMC znajduje się pod kolumną kierownicy nad pedałami sprzęgła/hamulca
Inną metodą jest wypięcie wtyczki od modułu zarządzania energią przy klemie minusowej akumulatora
Jest to metoda nie zalecana a w praktyce nic się nie dzieje ani z akumulatorem a tym bardziej z samochodem poza faktem, że w systemie infotainment pokazuje się komunikat "usterka systemu start/stop", sam tak jeździłem a syn jeździ kilka lat w innym samochodzie i nic poza komunikat negatywnego się nie dzieje.
Kolejną opcją jest dezaktywacja interfejsem diagnostycznym VCDS lub OBDeleven w module 19-CAN Gateway, jest on tożsamy z wyżej opisaną metodą wypięcia wtyczki bez jej wypinania
Link do aukcji, skąd zakupiłem emulator https://pl.aliexpress.com/item/10050063 ... nav-review
Krótki pokaz funkcjonalności
Widok na zestaw wskaźników zaraz po uruchomieniu silnika
Moduł BMC znajduje się pod kolumną kierownicy nad pedałami sprzęgła/hamulca
Inną metodą jest wypięcie wtyczki od modułu zarządzania energią przy klemie minusowej akumulatora
Jest to metoda nie zalecana a w praktyce nic się nie dzieje ani z akumulatorem a tym bardziej z samochodem poza faktem, że w systemie infotainment pokazuje się komunikat "usterka systemu start/stop", sam tak jeździłem a syn jeździ kilka lat w innym samochodzie i nic poza komunikat negatywnego się nie dzieje.
Kolejną opcją jest dezaktywacja interfejsem diagnostycznym VCDS lub OBDeleven w module 19-CAN Gateway, jest on tożsamy z wyżej opisaną metodą wypięcia wtyczki bez jej wypinania
Kolejna możliwość wyłączenia SS, to dezaktywacja przez tunera poprzez zmianę w oprogramowaniu ECU.STG 19 → Adaptacja → Kanał „Sollverbau der Subbus-Teilnehmer“
Wartość „Steuergerät für Batterieüberwachung“ zmień na „nein“ (domyślnie: „ja“)