Awarie systemu infotainment

Awatar użytkownika
rsmiech
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 307
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Lokalizacja: Żywiec
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Awarie

Post autor: rsmiech »

mój od miesiąca zaczął się restartować 1 raz na 3-4 uruchomienia. Po kilku minutach od załączania multimedia restartują ię.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 30000km 12.3l/100km
MattS
Formenciarz
Posty: 36
Rejestracja: 18 kwie 2023, 09:27

Re: Awarie

Post autor: MattS »

Problemy te dotyczą również nowych samochodów czy sa to problemy wieku dziecięcego z początku produkcji?
MY23, 2.0 190hp
Awatar użytkownika
rsmiech
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 307
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Lokalizacja: Żywiec
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Awarie

Post autor: rsmiech »

mój to kwiecień 2022
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 30000km 12.3l/100km
meu
Formenciarz
Posty: 29
Rejestracja: 16 mar 2022, 20:12

Re: Awarie

Post autor: meu »

U mnie przestał działać system SOS. Po uruchomieniu silnika jest gong i komunikat:
"Funkcja wybierania numeru alarmowego jest ograniczona. Udaj się do serwisu."
Dodatkowo cały czas świeci na pomarańczowo trójkąt ostrzegawczy z lewej strony zegarów i czerwona dioda gdzie zwykle jest zielona przy przycisku SOS.
Na desce cały czas podczas jazdy pomarańczowy SOS i słuchaweczka.
Mam tak już od kilku tygodni ale wczoraj na pewien czas zniknęło. Dziś znowu się pojawiło.
1.5 TSI DSG
MattS
Formenciarz
Posty: 36
Rejestracja: 18 kwie 2023, 09:27

Re: Awarie

Post autor: MattS »

Miałem nadzieje, ze nowsze roczniki pozbawione są tych problemów. Zobaczymy co przyjedzie za ~8 miesięcy 😀
MY23, 2.0 190hp
Awatar użytkownika
rsmiech
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 307
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Lokalizacja: Żywiec
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Awarie

Post autor: rsmiech »

meu pisze: 25 maja 2023, 11:06 U mnie przestał działać system SOS. Po uruchomieniu silnika jest gong i komunikat:
"Funkcja wybierania numeru alarmowego jest ograniczona. Udaj się do serwisu."
Dodatkowo cały czas świeci na pomarańczowo trójkąt ostrzegawczy z lewej strony zegarów i czerwona dioda gdzie zwykle jest zielona przy przycisku SOS.
Na desce cały czas podczas jazdy pomarańczowy SOS i słuchaweczka.
Mam tak już od kilku tygodni ale wczoraj na pewien czas zniknęło. Dziś znowu się pojawiło.
Jakbyś miał otwierany szklany dach też by nie działał. CHyba że masz. Sprawdź proszę czy działaja ci lampki oświetleniai inne przyciski kontrolne z suftowego sterowania, niekoniecznie sprawdzaj SOS. Ale serwis możesz wybrać. Odłączenie od zasilania od akumulatora lub odłączenie wiązki od panelu sufitowego rozwiąże problem, nie mniej jednak błąd SOS wymaga wykasowania przez interfejs OBD lub cierpliwości aż licznik braku bładu z tego układu się wyzeruje i błąd zniknie automatycznie tak jak to miało miejsce wcześniej.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 30000km 12.3l/100km
Horde
Formenciarz VZ
Posty: 116
Rejestracja: 08 maja 2023, 18:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Awarie

Post autor: Horde »

Mam auto kilka dni, raz miałem mały restart, a teraz po ostatniej aktualizacji przy uruchamianiu rozłączył się z Cupra Connect i zrestartował część ustawień.
slawlik
Formenciarz VZ
Posty: 165
Rejestracja: 04 lut 2023, 11:43

Re: Awarie

Post autor: slawlik »

U mnie ostatnio zapaliły się wszystkie komunikaty ze asystenci w ogólnie nie działają sos i tp. Zrobiłem reset systemu naciskając i trzymając wyłącznik radia i wszystko zaczęło działać. Tak że dziwne to wszystko ciekawe co będzie za kilka lat jak już nie będzie aktualizacji
Awatar użytkownika
rsmiech
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 307
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Lokalizacja: Żywiec
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Awarie

Post autor: rsmiech »

Dziś fermentor nie chciał odpalić, pomimo, ze 10 minut wcześniej bez problemu przyjechałem nim na miejsce.
No to pięknie myślę, dawno nie było poważnych awarii, zaledwie rok temu. No tak, przecież to nowy samochód. No cóż, będę czekał na lawetę, naprawę, samochód zastępczy.... świetnie.

Co do usterki, to pojawił się błąd wszystkich systemów, asystentów, awaria napędu, skontaktuj się z serwisem, świecił check engine itp. Silnika nie dało się uruchomić.
Przed wykonaniem telefonu do serwisu sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w komorze silnika i kabinie. Na szczęście nie padało jak rok wcześniej, kiedy to sterownik skrzyni biegów postanowił się przestać łączyć na złączu na magistrali CAN dokładnie tak, jak na nowy samochód przystało.
Bezpieczniki wszystkie były OK. Odłączyłem akumulator, być może jest na windowsie, zresztą androidy też po resecie działają lepiej. Niestety bez efektu, jedyne co, to zaczął ponownie działać panel sufitowy i ponownie mogę cieszyć się z zalet dachu panoramicznego. Pytanie jak długo i czy jak zwykle dach zacznie żyć własnym życiem, w deszczu na autostradzie samoistnie uchylając się i zamykając.
Nieskromnie, jako najlepszy specjalista od CUPRY, lepszy niż każdy mechanik w ASO, zrobiłem skan OBD11, cóż za cudowne urządzenie muszę przyznać. Jeżdżąc fermentorem nie rozstaję się z nim ani na kilometr. Raz się rozstałem, wtedy jak skrzynia biegów odmówiła posłuszeństwa, wówczas z tego powodu ASO odmówiło mi naprawy gwarancyjnej, z powodu instalacji nieautoryzowanego urządzenia w instalacji. Nieroztropnie zostawiłem OBD11 w złączu diagnostycznym, które rzekomo zepsuło sterownik skrzyni, panie 11kpln + robocizna. Ostatecznie po miesięcznej przepychance z ASO zabrałem od nich samochód i naprawiłem samodzielnie w 1.5godziny ujawniając wadę fabryczną w złączu sterownika skrzyni polegającą na niezabezpieczeniu pinu we wtyczce, który to po przejachaniu 2500km przestał kontaktować, z gniazdem.

14 modułów świeciło się na czerwono. Moduły: hamulcy, poduszki oraz centralnej elektryki wskazywały na błąd:
B114815 - Terminal 15 Open circuit/short circuit to B+,
U140500 - Terminal 15 Implausible signal
U140500 - Terminal 15 Implausible signal
Pomyślałem, jest to pewien trop. Skoro bezpieczniki są OK, to za napięcie na Terminalu 15 odpowiada przekaźnik J329. (W normlanych samochodach była za to samo odpowiedzialne przekręcenie kluczyka w stacyjce). Wyciągnąłem ów przekaźnik ze skrzyni bezpiecznikowej, tej wewnątrz pojazdu. Hm, zwykły mechaniczny przekaźnik, styk normalnie otwarty oraz cewka, sprawdziłem multimetrem oraz funkcjonalnie, klika, przełącza, wszystko OK.
Zainstalowałem przekaźnik ponownie i Fermentor ożył. Co było do przewidzenia. Żadnych błędów. Ot taka to niby usterka, która nie jest usterką a udupi Cię w szczerym polu, nie pierwszy raz w tym samochodzie, ale za to na nowy nieznany sposób.

Wysterowaniem tego przekaźnika odpowiedzialny jest moduł centralnej elektryki J519 (dokładnie pin nr 13, pewnie dlatego te problemy, pechowy numer, złącza 73a tego modułu)
Nie sądzę aby przyczyną była przerwa w obwodzie, jest to podejrzewam fałszywy błąd samego modułu J519, który jeśli w ogóle ma monitorowanie tej linii, to wykrył jakiś stan nienormalny i poblokował wszystko.

Niestety swoim działaniem doprowadziłem do tego, że: nie zarobił laweciarz, nie zarobiło ASO rozliczając się z gwarantem lub klientem, nie zarobił wynajem samochodów zastępczych, i wielu innych pośredników... Wstyd przyznać, ale przyczyniłem się do upadku światowej gospodarki.
Nie taki był cel projektowania nowoczesnych samochodów.
Więc gdyby ktoś miał podobny problem niech sprawdzi ten przekaźnik, wystarczy wyjąć i włożyć. :-)

P.S.
Za wystąpienie powyższego problemu odpowiedzialne jest oprogramowanie modułu centralnej elektroniki J519. W grupie VAG w Audi i VW, na stronie NHTSA znajdują się "Technical Service Buletins", gdzie dla modułów centralnej elektryki z oprogramowaniem w wersji 0174 oraz 0175 mogą zdarzyć się problemy z otwarciem i/lub odpaleniem samochodu w warunkach podwyższonej temperatury zewn. Zaleceniem jest aktualizacja oprogramowania do wersji 0177. W moim fermentorze jest właśnie wersja 0175:

09 Central Electrics
System description: BCM37w_M1
Software number: 5WA937086AF
Software version: 0175
Hardware number: 5WA937086M
Hardware version: 028
Serial number: BXJ53F29012294060328
ODX name: EV_BCM37w
ODX version: 007001
Załączniki
CupraTerminal15.jpg
CupraTerminal15.jpg (225.23 KiB) Przejrzano 1489 razy
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 30000km 12.3l/100km
meu
Formenciarz
Posty: 29
Rejestracja: 16 mar 2022, 20:12

Re: Awarie

Post autor: meu »

rsmiech pisze: 25 maja 2023, 21:28
Jakbyś miał otwierany szklany dach też by nie działał. CHyba że masz. Sprawdź proszę czy działaja ci lampki oświetleniai inne przyciski kontrolne z suftowego sterowania, niekoniecznie sprawdzaj SOS. Ale serwis możesz wybrać. Odłączenie od zasilania od akumulatora lub odłączenie wiązki od panelu sufitowego rozwiąże problem, nie mniej jednak błąd SOS wymaga wykasowania przez interfejs OBD lub cierpliwości aż licznik braku bładu z tego układu się wyzeruje i błąd zniknie automatycznie tak jak to miało miejsce wcześniej.
U mnie wszystkie przyciski działają na panelu sufitowym, przycisk SOS też, bo nacisnąłem przez pomyłkę i odezwał się Pan, którego przeprosiłem za tę pomyłkę.
Auto było w serwisie i zdiagnozowano prawdopodobnie usterkę anteny - tego "rekina". Anteny nie wymieniono i nie zamówiono, bo Importer kazał najpierw podmienić z innego samochodu, żeby upewnić się czy to ona. Mam nadzieję, że nie z samochodu innego klienta, który akurat przyjechał na wymianę oleju, tylko wezmą jakieś swoje auto. Czekam aż mnie umówią na wymianę tej anteny. Jestem przekonany, że gdyby to było po gwarancji, to wymieniono by tę antenę na nową na mój koszt a gdyby się okazało, że to nie ona, to wymieniano by dalej elementy na mój koszt, aż zostałby wymieniony cały system i wtedy zaczęłoby działać.
1.5 TSI DSG
ODPOWIEDZ