To zależy na czym Ci zależy
zwykle rejestratory mają tylko superkondensator, żeby zamknąć bezpiecznie nagranie w przypadku odcięcia zasilania. jeśli zależy Ci na trybie parkingowym to musisz zapewnić stałe zasilanie 12V. Można to zrobić na dwa sposoby:
- tracąc gwarancję: podpinając się bezpośrednio do instalacji elektrycznej samochodu
- nie tracąc gwarancji:
zmieniając położenie bezpiecznika 52 (wtedy w gniazdu zapalniczki masz stałe 12V (przetestowałem, działa) - ale nie polecam, bo wtedy kamerka na podstawie ruchu/wibracji/etc. musiała by umieć się przełączyć sama w tryb parkingowy/energooszczędny - nie wszystkie to potrafią)
- 2023-04-28_10h12_48.png (247.72 KiB) Przejrzano 3083 razy
albo poprowadzić zasilanie w okolicę skrzynki bezpieczników i podłączyć się za pomocą np. takiego zestawu:
https://www.viofo.pl/oferta/akcesoria/hardwire i
https://sklephadron.pl/bezpieczniki-i-o ... e-atc.html koniecznie ATC!!
wg mnie ostatnie rozwiązanie ma największy sens, tylko trzeba pamiętać, że przed oddaniem samochodu do serwisu "zdemontować" taką instalację
ostatnio też robiłem małe rozpoznanie i ja na razie mam takie typy:
- Garmin Dash Cam Mini 2 - najmniejsza, nie rzucająca się w oczy, z szerokim kątem i dobrą jakością nagrań, ale bez trybu parkingowego
- viofo WM1 - też dość mała, bez ekranu (jako zaleta), węższy kąt, ale wyższa rozdzielczość - uwaga - port usb-c - trzeba pamiętać przy zamawianiu dodatkowego kabelka, dwa razy dłuższa od Garmina, ale za to w poziomie łatwiej się schowa za lusterkiem, sporo trybów parkingowych (timelapse, low bitrate recording, motion detection)
- viofo a129, a139 - jeśli chciałbyś mieć też nagrania z tylnej szyby (miałem a129 poprzedniej generacji, dość problematyczne prowadzenie dość grubego kabla sygnałowego pomiędzy jedną i drugą kamerką, trzeba pamiętać, że zapisywanie obrazów z 2-3 kamer na jednej karcie w takim samym stosunku skraca dostępność do nagrań historycznych, czasem świrowała przy ekspozycji na pełnym słońcu - nie wiem, czy w nowszych modelach to poprawili)
niezależnie od wyboru do każdej kamerki warto zaopatrzyć się w filtr polaryzacyjny ACL (wszystkie modele mają), a dodatkowo po moich problemach z usuwaniem poprzedniej kamerki z szyby - będę teraz montował na folii antystatycznej.
ja się jeszcze nie zdecydowałem - może poczekam na kolejne komentarze w tym wątku