Różnice między rocznikami
-
- Formenciarz
- Posty: 15
- Rejestracja: 16 mar 2023, 21:37
Różnice między rocznikami
Cześć,
Przymierzam się do kupna używanego Formentora VZ (310). Orientujecie się czy są jakieś różnice między rocznikami? Widziałem jakiś filmik z tuningu gdzie pokazywali że egzemplarze z różnych lat mają różne wydechy. Jest coś na co warto zwrócić uwagę albo unikać?
Pozdrawiam
Przymierzam się do kupna używanego Formentora VZ (310). Orientujecie się czy są jakieś różnice między rocznikami? Widziałem jakiś filmik z tuningu gdzie pokazywali że egzemplarze z różnych lat mają różne wydechy. Jest coś na co warto zwrócić uwagę albo unikać?
Pozdrawiam
- rsmiech
- Formenciarz VZ5 BAT
- Posty: 301
- Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
- Lokalizacja: Żywiec
- Silnik: DNFB
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 13 times
Re: Różnice między rocznikami
tak, jest różnica w dodatkowym rezonatorze, w układzie wydechowym. Wydechy w egzemplarzach z 2022+ są nieco głośniejsze (mniej komfortowe wewnątrz) ale dzięki temu bardziej otwarte i podatne na tunning, kilka koni więcej.
Z kolei w rocznikach 2021 i starszych bez problemu zrobisz tuning sterownika skrzyni, TCU, czego do tej pory nie da się zrobić w młodszych egzemplarzach.
Tuning skrzyni to must have. Oryginalnie tryb D za cel przyjmuje wbicie 7 biegu przy 40km/h. Udręka, masz niby 310 koni, a w ruchu miejskim w automacie trudno wyprzedzić rower elektryczny czy furmankę, w tej sytuacji po zwłoce 2 sekund i 2-3 redukcjach Cupra nagle odpala cały swój arsenał koni zupełnie nieadekwatnie do zamiarów kierownika.
Tuning silnika bez różnicy. Możesz liczyć na 400KM+ z 310 fabrycznych.
Z kolei w rocznikach 2021 i starszych bez problemu zrobisz tuning sterownika skrzyni, TCU, czego do tej pory nie da się zrobić w młodszych egzemplarzach.
Tuning skrzyni to must have. Oryginalnie tryb D za cel przyjmuje wbicie 7 biegu przy 40km/h. Udręka, masz niby 310 koni, a w ruchu miejskim w automacie trudno wyprzedzić rower elektryczny czy furmankę, w tej sytuacji po zwłoce 2 sekund i 2-3 redukcjach Cupra nagle odpala cały swój arsenał koni zupełnie nieadekwatnie do zamiarów kierownika.
Tuning silnika bez różnicy. Możesz liczyć na 400KM+ z 310 fabrycznych.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 30000km 12.3l/100km
-
- Formenciarz
- Posty: 15
- Rejestracja: 16 mar 2023, 21:37
- rsmiech
- Formenciarz VZ5 BAT
- Posty: 301
- Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
- Lokalizacja: Żywiec
- Silnik: DNFB
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 13 times
Re: Różnice między rocznikami
Pewnie, że widać.
Tylko co? samochodu na płatny przegląd Ci nie przyjmą? Albo skrzypiącej klapy przykładowo w ramach gwarancji nie usuną? No nie.
Ale od wszelkich "bezpłatnych" napraw gwarancyjnych, na które modyfikacja ta ma/mogła mieć wpływ (bardzo szeroki zakres) mogą się migać.
Zależy od ASO.
ASO są po to żeby zarabiać a nie usuwać usterki niedopracowanych samochodów. Jeśli jest jakikolwiek powód aby sięgnąć do kieszenie klienta, to zrobią to.
Może być tak, że jak przyjedziesz z wieszającym się systemem entertainment, to usłyszysz, że to z powodu nieautoryzowanej modyfikacji softu skrzyni.
Nie chcę uprawiać czarnowidztwa, ale gwarancyjne usunięcie grubych usterek jak np. wymiana cieknącej skrzyni, silnika, również w niemodyfikowanym samochodzie, może być problematyczna.
Będą starali się wykazać, że usterka jest z winy klienta z powodu niewłaściwego użytkowania. (podając jako przyczynę odmowy naprawy, że z zapisów w sterowniku silnia wynika, że silnik był wielokrotnie przeciążany, skorzystano wielokrotnie z procedury startu a temp oleju nie była optymalna, itp.)
Oczywiście będą Cię przekonywać, że ASO nieba Ci przychyli, że to Ci inni (Ci źli: importer, producent) odmawiają gwarancji. ASO chętnie to naprawi ale odpłatnie.
Tylko co? samochodu na płatny przegląd Ci nie przyjmą? Albo skrzypiącej klapy przykładowo w ramach gwarancji nie usuną? No nie.
Ale od wszelkich "bezpłatnych" napraw gwarancyjnych, na które modyfikacja ta ma/mogła mieć wpływ (bardzo szeroki zakres) mogą się migać.
Zależy od ASO.
ASO są po to żeby zarabiać a nie usuwać usterki niedopracowanych samochodów. Jeśli jest jakikolwiek powód aby sięgnąć do kieszenie klienta, to zrobią to.
Może być tak, że jak przyjedziesz z wieszającym się systemem entertainment, to usłyszysz, że to z powodu nieautoryzowanej modyfikacji softu skrzyni.
Nie chcę uprawiać czarnowidztwa, ale gwarancyjne usunięcie grubych usterek jak np. wymiana cieknącej skrzyni, silnika, również w niemodyfikowanym samochodzie, może być problematyczna.
Będą starali się wykazać, że usterka jest z winy klienta z powodu niewłaściwego użytkowania. (podając jako przyczynę odmowy naprawy, że z zapisów w sterowniku silnia wynika, że silnik był wielokrotnie przeciążany, skorzystano wielokrotnie z procedury startu a temp oleju nie była optymalna, itp.)
Oczywiście będą Cię przekonywać, że ASO nieba Ci przychyli, że to Ci inni (Ci źli: importer, producent) odmawiają gwarancji. ASO chętnie to naprawi ale odpłatnie.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 30000km 12.3l/100km
-
- Formenciarz VZ
- Posty: 173
- Rejestracja: 30 kwie 2023, 11:39
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Różnice między rocznikami
Z perspektywy osoby która do tej pory jeździła 200KM dieslem w manualu oraz 1,6THP 165KM 6AT - nie mam żadnych uwag do pracy DSG. Na jazdach testowych jesienią jeździłem Forkiem 190KM i Leonem 310KM. Faktycznie w trybie komfort trzymały tak niskie obroty, że momentami słychać było jak telepie nadwoziem od zbyt niskich obrotów (coś jak zużyta dwumasa w dieslu). I przy dodaniu gazu chwilę się zastanawiała, ale dramatu nie było. W VZ wyprodukowanym w kwietniu 2023 nie telepie (może jeszcze za nowe), w każdym razie w trybie komfort trzyma obroty w okolicach 1300-1400 (w testówkach chyba było niżej ok. 1200, ale po pół roku może mnie pamięć zawodzić). Co do tego mitycznego laga - to fakt jest. jeśli jedziesz spokojnie i gwałtownie wciśniesz gaz do kickdownu, to faktycznie auto chwilę się zastanowi i wystrzeli jak z procy (tyle, że tak będzie miał KAŻDY automat). Ale jak operujesz gazem z głową to auto zbije jeden bieg i momentu ma na tyle, że każdy manewr wykonasz bardzo sprawnie. A jak chcesz jechać dynamicznie to się przełączasz na tryb sport/cupra albo na manetki i też problemu nie ma. Kolega jak jeździ autami 400+KM może mieć inne odczucia - rozumiem.
Co do różnic z tego co mi mówili w salonie w połowie 2022 zmieniono hardware obsługujący infotainment. Tablet uruchamia się ok. 10 sekund, w tym czasie lekko laguje, ale jak już się uruchomi wszystko chodzi błyskawicznie.
Ps. 7bieg zapina przy 80km/h, zrzuca na 6bieg przy 68km/h.
Co do różnic z tego co mi mówili w salonie w połowie 2022 zmieniono hardware obsługujący infotainment. Tablet uruchamia się ok. 10 sekund, w tym czasie lekko laguje, ale jak już się uruchomi wszystko chodzi błyskawicznie.
Ps. 7bieg zapina przy 80km/h, zrzuca na 6bieg przy 68km/h.
-
- Formenciarz
- Posty: 15
- Rejestracja: 16 mar 2023, 21:37
Re: Różnice między rocznikami
"Co do różnic z tego co mi mówili w salonie w połowie 2022 zmieniono hardware obsługujący infotainment. Tablet uruchamia się ok. 10 sekund, w tym czasie lekko laguje, ale jak już się uruchomi wszystko chodzi błyskawicznie."
Czyli jest gorzej niż w poprzednich wersjach czy lepiej?
Czyli jest gorzej niż w poprzednich wersjach czy lepiej?
-
- Formenciarz VZ
- Posty: 173
- Rejestracja: 30 kwie 2023, 11:39
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Różnice między rocznikami
jest dużo lepiejWhiskey Bob pisze: ↑30 maja 2023, 00:32 "Co do różnic z tego co mi mówili w salonie w połowie 2022 zmieniono hardware obsługujący infotainment. Tablet uruchamia się ok. 10 sekund, w tym czasie lekko laguje, ale jak już się uruchomi wszystko chodzi błyskawicznie."
Czyli jest gorzej niż w poprzednich wersjach czy lepiej?