Strona 1 z 1

VZ - Modyfikacja zacisków/tarcz/klocków

: 01 cze 2023, 10:19
autor: 6thSense
Hola!

w niedługim czasie będę wymieniać tarcze i klocki w VZ, zastanawiam się jednak nad upgrade do Brembo, lub wykorzystaniem zwykłych zacisków i kupnem bardziej jakościowych tarcz i klocków. Nie widziałem takiego wątku i mam kilka pytań:
1) Czy ktoś przerabiał może temat zmiany układu hamulcowego z podstawowego na Brembo lub inny? Czy jest to instalacja Pług&Play, czy są wymagane zmiany w instalacji, przewodach i samej pompie (kwestia ciśnienia itd...).
2) Czy jest Cupra Studio w Polsce, która zrobi to w ramach gwarancji upgrade do Brembo tak jak robią to z modem wydechu?
3) Czy zmiana zacisków, tarcz, klocków na inne niż OEM wpłynie na gwarancje?
4) Czy można podczas serwisu hamulców mieć swoje tarcze i klocki a płatność jest tylko za usługę wymiany?
5) W przypadku pozostania przy aktualnych zaciskach, jakie bardziej jakościowe zammienniki tarcz/klocków polecacie, bo przyznam szczerze, że podstawowe heble nie powalają :)

Dzięki!

Re: VZ - Modyfikacja zacisków/tarcz/klocków

: 01 cze 2023, 10:57
autor: alfiorz
może ci coś pomogę w innym kierunku.
Moje doświadczenia z Alfy Romeo 159. Wielotłoczkowe Brembo są skuteczne, ale bardzo upierdliwe w eksploatacji (zwłaszcza jak ci się zacznie któryś tłoczek przycinać, a miałem 4 na zacisk). Różnica w skuteczności hamowania niewielka ( w AR159 były małe i duże brambo tj 2 i 4 tłoczkowe). Większy efekt osiągnąłem wymieniając płyn hamulcowy na wyczynowy i zakładając przewody hamulcowe w oplocie (hamulce przestały "puchnąć" po kilku ostrzejszych depnięciach).
To takie spostrzeżenia odnośnie eksploatacji daily. Wiadomo na tor każdy metr skuteczniejszego hamownia ma znaczenie. Jest jeszcze kwiestia wizualna. Brembo wyglądają kozacko w porównaniu do zwykłych.

Re: VZ - Modyfikacja zacisków/tarcz/klocków

: 13 cze 2023, 13:21
autor: jeojstyk
Wymieniłem w swoim VZ serię na zaciski 6cio tłoczkowe z Maserati i tarcze390. Zmiana płynu i przewody w oplocie oczywiście też. Kloci EBC Yellow Stuff. Hamowanie nieporównywalnie lepsze jest. Układ się nie przegrzewa nawet przy kilkukrotnym hamowaniu w krótkim czasie z wysokich prędkości. Nie miałem od zmiany nigdy efektu wpadającego hamulca w podłogę,a to mi zdarzyło na serii.

Re: VZ - Modyfikacja zacisków/tarcz/klocków

: 13 cze 2023, 14:38
autor: alfiorz
jeojstyk pisze: 13 cze 2023, 13:21 Wymieniłem w swoim VZ serię na zaciski 6cio tłoczkowe z Maserati i tarcze390. Zmiana płynu i przewody w oplocie oczywiście też. Kloci EBC Yellow Stuff. Hamowanie nieporównywalnie lepsze jest. Układ się nie przegrzewa nawet przy kilkukrotnym hamowaniu w krótkim czasie z wysokich prędkości. Nie miałem od zmiany nigdy efektu wpadającego hamulca w podłogę,a to mi zdarzyło na serii.
Zacnie. Zmieściłeś to w seryjne 19"? Zaciski weszły PnP, czy większa rzeźba potrzebna?

Re: VZ - Modyfikacja zacisków/tarcz/klocków

: 14 cze 2023, 13:07
autor: jeojstyk
alfiorz pisze: 13 cze 2023, 14:38
jeojstyk pisze: 13 cze 2023, 13:21 Wymieniłem w swoim VZ serię na zaciski 6cio tłoczkowe z Maserati i tarcze390. Zmiana płynu i przewody w oplocie oczywiście też. Kloci EBC Yellow Stuff. Hamowanie nieporównywalnie lepsze jest. Układ się nie przegrzewa nawet przy kilkukrotnym hamowaniu w krótkim czasie z wysokich prędkości. Nie miałem od zmiany nigdy efektu wpadającego hamulca w podłogę,a to mi zdarzyło na serii.
Zacnie. Zmieściłeś to w seryjne 19"? Zaciski weszły PnP, czy większa rzeźba potrzebna?
Wszystko weszło w seryjną felgę 19'. Potrzeba tylko adaptera do mocowania zacisku i dałem jeszcze dystans 11mm.