CHeck engine 2,0 190 km dsg 4x4

szszymansky
Forek
Posty: 4
Rejestracja: 23 sie 2023, 21:39

CHeck engine 2,0 190 km dsg 4x4

Post autor: szszymansky »

Witam! Jest to mój pierwszy post na tym forum, nie wiem, czy wszystko dokładnie przewertowałem, ale do rzeczy , bo szczerze mówiąc- jestem w kropce...
Mam formentora od dwóch miesięcy, przebieg 2200 ok. Wczoraj wyświetliła się kontrolka check engine. Pierwsza myśl- wyłączyć, odpali, niestety... Wertowanie internetu, instrukcja- "awaria układu kontroli spalin" czy jako tak. Dzisiaj znajomy podpiął komputer- sonada lambda, jedna z dwóch. Nie było kun itd. Telefon do sewisu, jutro diagnostyka... Na Boga, wiem, że dzisiaj produkują gó... Ale żeby aż takie??? Pięć lat eksploatowałem seat leona, 1,8 st FR, 180 KM, dsg. NIemal zero problemów. A, jaszcze w serwisie mówią, że auto zastępcze to za kasę. Cupra assist, czy jakoś tak- fikcja. Skoro auto jeździ- serwis. Nie pojmuję. Miał ktoś podobne przejścia? Auto ledwo dotarte. Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
rsmiech
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 307
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Lokalizacja: Żywiec
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: CHeck engine 2,0 190 km dsg 4x4

Post autor: rsmiech »

Zaświecił się tylko check engine, czy również zrobił się LimpMode, tj. ogranicznie obrotów do 1500?
Limp mode zazwyczaj po ponownym uruchomieniu znika, autko działa normalnie, jednak check engine zostanie.
Jakie dokładnie błędy stwierdził znajomy? Były to może:
P013500 - O2 Sensor Heater Circ.,Bank1-Sensor1 Malfunction
P014100 - O2 Sensor Heater Circ.,Bank1-Sensor2 Malfunction

Jeśli tak to są one zapewne wynikiem działania LimpMode a nie przyczyną usterki.
Jakie inne błędy były zarejstrowane?
P060C00 Internal Control Module Main Processor Performance?
Ostatnio zmieniony 25 sie 2023, 10:44 przez rsmiech, łącznie zmieniany 1 raz.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 30000km 12.3l/100km
szszymansky
Forek
Posty: 4
Rejestracja: 23 sie 2023, 21:39

Re: CHeck engine 2,0 190 km dsg 4x4

Post autor: szszymansky »

Cześć! Dzięki za odpowiedź. Znajomy to mechanik, grzecznościowo podpiął auto do komputera. Nic nie kasował, powiedział że serwis, skoro auto na gwarancji. Potem jeszcze zaglądaliśmy pod maskę. Te sondy są na wierzchu, nic tam nie jest naruszone. Co do kodów błędów- nie mam pojęcia... Aż tak techniczny nie jestem. Po odpięciu komputera stwierdził, że sonda, tylko nie powiedział która, bo i tak ASO... Co do jazdy- nie widzę różnicy, obroty, spalanie wszystko hula. Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
rsmiech
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 307
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Lokalizacja: Żywiec
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: CHeck engine 2,0 190 km dsg 4x4

Post autor: rsmiech »

Dopisz do wątku jak się sprawa zakończyła.
Wg. mnie ten błąd to przypadek, albo raczej błąd programowy, nazwijmy to "nadgorliwością" zabezpieczeń, żeby nie mówić o brakach w testowaniu rozbudowanych współczesnych systemów automotive.
Jest to już tak skomplikowane, że nikt nad tym już nie panuje. Tysiące linii kodu, w każdym w kilkudziesięciu współpracujących ze sobą modułów, w różnych konfiguracjach i wariantach, od różnych producentów ..., dokąd to zmierza?
Mechanicznie, elektrycznie, zapewne sondy są sprawne.
Jeśli autko jeździ bez zastrzeżeń, to się nie przejmować. Zgłosiłeś serwisowi, nie zabronili jeździć (pomimo check engine), jeśli dali odległy termin na wizytę to jest szansa, że check engine sam zniknie ... :-)
A jeśli Twoje ASO jest w Bielsku, to daj znać na priva, chętnie przeskanowałbym twój egzemplarz.
Pozdrawiam.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 30000km 12.3l/100km
szszymansky
Forek
Posty: 4
Rejestracja: 23 sie 2023, 21:39

Re: CHeck engine 2,0 190 km dsg 4x4

Post autor: szszymansky »

Ha, no jutro właśnie do B-B się wybieram do ASO. Też jestem ciekaw... A w piątek mam zaplanowany wyjazd i trochę się sprawy skomplikowały. Obyś miał rację i to jakaś awaria z d... P.S. Skąd wiedziałeś, że Bielsko! :shock: ???
szszymansky
Forek
Posty: 4
Rejestracja: 23 sie 2023, 21:39

Re: CHeck engine 2,0 190 km dsg 4x4

Post autor: szszymansky »

Problem check engine rozwiązany, taką mam nadzieję przynajmniej. Po wizycie w ASO stwierdzono "fabryczną wadę wiązki zasilania elementu grzewczego" czy jakoś tak. Uszkodzony był któryś pin. Wymiana wiązki, na ten moment nie "świeci".
Awatar użytkownika
rsmiech
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 307
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Lokalizacja: Żywiec
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: CHeck engine 2,0 190 km dsg 4x4

Post autor: rsmiech »

"Jakoś im nie ufam, jakoś im nie wierzę" parafrazując Bogusia Lindę z Psów, aczkolwiek to drugie to o kochaniu było.

Ostatecznie w wyjaśnieniu odnośnie sondy lambda pojawił się termin "elementu grzewczego". Czyż nie o takie dwa błędy pytałem wcześniej?

P013500 - O2 Sensor Heater Circ.,Bank1-Sensor1 Malfunction

Diagnoza: wada fabryczna wiązki zasilania el. grzewczego. Uszkodzony pin, wymiana wiązki.
Której wiązki?
Jak można wciskać klientowi taki kit?

Sonda lambda jest zintegrowana z elementem grzewczym, sonda wraz z przewodem kończy się złączem. Gdyby wymieniono tą część to nazwano by to: wymianą sondy lambda.
Czy wymieniono pozostałą część wiązki? To zależy ile trwała naprawa.
Problem w tym, że od elementu złącznego sondy lambda wiązka jest otaśmowana i z każdym centymetrem przybywa w niej przewodów od wszystkich czujników i osprzętu w komorze silnika.
Popatrzcie na zdjęcie jak to wygląda w realu.


Coraz grubsza wiązka kończy swój bieg w sterowniku silnika ECU J623 (simos19) w 91 pinowym złączu.
Wymiana kompletnej wiązki jest nierealna. Nawet tylko jej częściowe rozprucie i wymiana tylko części okablowania wiązki pochodzących od tej sondy jest bardzo kłopotliwe, wymagające demontażu wielu elementów w komorze silnika w celu uzyskania dostępu. Czynności te są ponadto bardzo czasochłonne.
Skoro był uszkodzony pin, to dlaczego auto po ponownym uruchomieniu działało normalnie. "Oduszkodził" się? Ten pin nie jest potrzebny? Straszni ściemniacze w tym ASO w obsłudze klienta.

Jestem zdania, że żadnej wiązki nie wymieniono. Skasowali jedynie błąd CheckEngine nie wnikając w przyczynę jego wystąpienia.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 30000km 12.3l/100km
ODPOWIEDZ