Powerbox w 1.5 TSI

Awatar użytkownika
Charls
Moder
Posty: 570
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Lokalizacja: GDA
Silnik: 1.5 TSI
Has thanked: 93 times
Been thanked: 59 times

Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: Charls »

W poprzednich moich klekotach a było ich o ile dobrze liczę przez prawie 30 lat osiem, w każdym z nich miałem stage1, dlatego chcę też podwyższyć moc w Forku jednakże z uwagi na gwarancję nie chcę robić remapu softu silnika i dlatego w grę wchodzi tylko powerbox. Kolega kolegi ma w Octawce 1.5 TSI box z v-techu i hamował go na 181hp i 310Nm. Czy jest ktoś na forum, kto jeździ z powerboxem w 1.5?
Rybak
Formenciarz
Posty: 44
Rejestracja: 18 maja 2023, 23:44
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: Rybak »

Czytałem o tym sporo. Jak będziesz miał poważniejszą naprawę gwarancyjną to ASO wyśle logi do centrali, oni zobaczą, że graniczne wartości poszczególnych parametrów były znacznie przekroczone i żegnaj gwarancjo. Rzecz jasna nie robią raczej takich dochodzeń jak masz do wymiany wąż dolotu powietrza, bo pękł, ale jak sie wysypie skrzynia czy turbo to mogą to zrobić.
Pewnie można się wtedy procesować, że komputer szlag trafił, sam namieszał i stąd te wartości, ale raczej gra nie jest warta świeczki. Jeżeli jednak znajdziesz inne źródła to daj znać.
Awatar użytkownika
Charls
Moder
Posty: 570
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Lokalizacja: GDA
Silnik: 1.5 TSI
Has thanked: 93 times
Been thanked: 59 times

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: Charls »

Dopóki fizycznie nie ujawnią boxa to mogą cmoknąć, żadne logi nie są przesyłane on-line a tym bardziej nie mają logów historycznych, to jeszcze nie jest Boeing ani Airbus, wypinasz boxa a że auto uległo awarii, cóż, bywa. Generalnie interesuje mnie zachowanie auta i czy ma on wpływ a jeśli ma to jaki na spalanie, na EGT, jaki przyrost ciśnienia doładowania itp...
Rybak
Formenciarz
Posty: 44
Rejestracja: 18 maja 2023, 23:44
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: Rybak »

Auto jest cały czas online. Zaświeci Ci sie pierwsza lepsza kontrolka i serwis do Ciebie dzwoni czy z autem wszystko ok. Historycznie logi też mają. Natomiast nie mam zamiaru Cie przekonywać na siłę. Twoje auto, Twoja decyzja. Daj znać jak założysz
Awatar użytkownika
Charls
Moder
Posty: 570
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Lokalizacja: GDA
Silnik: 1.5 TSI
Has thanked: 93 times
Been thanked: 59 times

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: Charls »

Rybak pisze: 16 lut 2024, 23:53 Kolego nie dzwoniło do mnie żadne 112 tylko serwis Cupra
Przecież napisałem że idzie sygnał do centrali. Dziękuję już Panu.
Zrób tak - odepnij wtyczkę od N75, odepnij od przepływomierza, odepnij wszystkie możliwe wtyczki, spowoduje mnóstwo błędów i nikt do ciebie nie zadzwoni bo nikt tego nie widzi, ale jak wywali błąd airbagu to zadzwonią do ciebie, ot cała filozofia, system SOS czy tam eCall, czyli:
W momencie wybuchu poduszek powietrznych lub wykrycia zdarzenia przez specjalne czujniki przeciążeniowe montowane w samochodzie system eCall wysyła powiadomienie o zagrożeniu życia oraz lokalizacją pojazdu do służb ratunkowych. By upewnić się, że alarm nie jest pomyłką, dyspozytor nawiązuje połączenie
Awatar użytkownika
Charls
Moder
Posty: 570
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Lokalizacja: GDA
Silnik: 1.5 TSI
Has thanked: 93 times
Been thanked: 59 times

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: Charls »

Nie czytasz tego co piszę, pisałem i o centrali i o służbach ratunkowych w jednym poście ale ok, nie będę Cię wyprowadzał z błędu i uświadamiał, nie taka moja rola, poczytaj sobie jak działa eCall. Dobrej nocy.
Awatar użytkownika
rsmiech
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 307
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Lokalizacja: Żywiec
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: rsmiech »

Do mnie dzwonili w dwóch przypadkach.
1. Podczas dopracowania, map czasami przy wciśnięciu gazu do połowy wchodzil w limp mode, kiedy nie zdążyłem od razu uruchomić ponownie w czasie jazdy i zbyt długo obserwowałem dyskotekę na desce, czekajac az obroty spadna do maksymalnych 1500, ostatnim komunikatem byla lampka check Engine. Po 10 minutach zadzwonił do mnie kierownik serwisu, czy z autem wszystko w porządku. Skoro pan dzwoni to pewnue pan wie że nie, proszę mi powiedzieć co widzi pan w systemie - check Engine, - ale ja o powód pytam- tego nie widzę odparł. :-)
2. Drugim razem dzwonili jak skończyły mi się klocki, tzn, jescze zostało z 3mm ale czujnik się już przetarł. W tym wypadku na reakcje czekałem 2 dni.
Odłączanie czujników, czy brak doladowania turbo (zsunela sie rura z intercoolera), ściągnięcie paska napedu osprzętu, i innych testów, pomimo że skutkowały check Engine były bez reakcji ASO.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 30000km 12.3l/100km
slawlik
Formenciarz VZ
Posty: 165
Rejestracja: 04 lut 2023, 11:43

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: slawlik »

Rybak pisze: 16 lut 2024, 23:43 Mówisz... :) Wywałiło mi na 5minut błąd poduszki powietrznej i miałem telefon z serwisu z pytaniem czy z autem jest wszystko ok, bo im wyskoczyło info, że świeci mi sie kontrolka poduszki.
A na jaki kolor zaświeciła ci się poduszka? Ja od tygodnia jeżdżę ze świecącą poduszką na pomarańczowo i nikt nie zadzwonił a jak ja zadzwoniłem na assistance to mi powiedzieli że nie przyjadą bo jest pomarańczowa.
Awatar użytkownika
rsmiech
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 307
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Lokalizacja: Żywiec
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: rsmiech »

Charls pisze: 16 lut 2024, 22:43 W poprzednich moich klekotach a było ich o ile dobrze liczę przez prawie 30 lat osiem, w każdym z nich miałem stage1, dlatego chcę też podwyższyć moc w Forku jednakże z uwagi na gwarancję nie chcę robić remapu softu silnika i dlatego w grę wchodzi tylko powerbox. Kolega kolegi ma w Octawce 1.5 TSI box z v-techu i hamował go na 181hp i 310Nm. Czy jest ktoś na forum, kto jeździ z powerboxem w 1.5?
Daj sobie spokój z boxem. Oszałamia wynikami tylko na papierze. Niewiele daje.
W serii i tak masz bonus: coś pomiędzy 160-165KM.
VTECH deklaruje, że będziesz miał (do)* 170KM, a nawet jak w przypadku kolegi w Octawce hamownia będzie łaskawa i zmierzy 180KM, to ile zyskasz?
7 - 15KM. Nawet tego nie poczujesz. Niech kolega pokaże ci kreski z boxem i bez to sam zdecydujesz.

Zamiast tego polecam Ci zmienić reakcję na gaz, w adaptacjach modułu "44 Steering Assitance" w "Driving profile switchover" zmień wartość z "incremental, controlled over time" na "Direct, controlled over thershold value"
albo skorzystaj z gotowej apki przez OBD11.
Poczujesz większą różnicę jakbyś nawet 3 boxy dołożył, przez pierwsze 2 dni, rzecz jasna, do dobrego szybko się przyzwyczajamy. :-)
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 30000km 12.3l/100km
Awatar użytkownika
Charls
Moder
Posty: 570
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Lokalizacja: GDA
Silnik: 1.5 TSI
Has thanked: 93 times
Been thanked: 59 times

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: Charls »

rsmiech pisze: 17 lut 2024, 09:50 Niech kolega pokaże ci kreski z boxem i bez to sam zdecydujesz.
Seria 146hp/239Nm
Powerboxa nigdy nie miałem bo zawsze byłem ich przeciwnikiem dlatego teraz chciałbym poznać opinie ewentualnego użytkownika.
rsmiech pisze: 17 lut 2024, 09:50 Daj sobie spokój z boxem. Oszałamia wynikami tylko na papierze. Niewiele daje.
Zawsze można wypróbować, jest 14 dni na zwrot.
rsmiech pisze: 17 lut 2024, 09:50 w adaptacjach modułu "44 Steering Assitance" w "Driving profile switchover" zmień wartość z "incremental, controlled over time" na "Direct, controlled over thershold value"
Dziekuję, spróbuję
ODPOWIEDZ