Powerbox w 1.5 TSI

Awatar użytkownika
Charls
Moder
Posty: 572
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Lokalizacja: GDA
Silnik: 1.5 TSI
Has thanked: 94 times
Been thanked: 59 times

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: Charls »

piotriix pisze: 30 mar 2024, 06:14 brak obiecywanych przyrostów.
Trochę aż wierzyć mi się nie chce, aby było tak słabo. Którą wersję boxa masz? W www.powerchip.pl p. Paweł mówił że dostrajają boxa pod konkretny samochód i realne uzyskiwane zmierzone wyniki to około +25hp i 40-50 Nm
Awatar użytkownika
rsmiech
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 307
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Lokalizacja: Żywiec
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: rsmiech »

...
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2024, 09:18 przez rsmiech, łącznie zmieniany 1 raz.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 30000km 12.3l/100km
Awatar użytkownika
Charls
Moder
Posty: 572
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Lokalizacja: GDA
Silnik: 1.5 TSI
Has thanked: 94 times
Been thanked: 59 times

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: Charls »

rsmiech pisze: 30 mar 2024, 10:40
Pompowanie momentu dla niskich obrotów nie jest wskazane.
Coś o tym wiem, bo w A4 B8 spartaczony soft w Niemczech przez poprzedniego właściciela upalił mi sprzęgło, założyłem nowe i znowu się ślizga, o co chodzi!!! Dopiero jak pojechałem do www.powerchip.pl na hamownię to sie okazało, że od dołu jest dowalone tyle koksu że masakra, soft został poprawiony i autko zaczęło jeździć jak należy
alfiorz
Formenciarz VZ
Posty: 182
Rejestracja: 30 kwie 2023, 11:39
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: alfiorz »

rsmiech pisze: 30 mar 2024, 10:40 Pompowanie momentu dla niskich obrotów nie jest wskazane.
Dlaczego? To tylko 1,5litra i to samo przeniesienie napędu co w VZ. Podbicie momentu w okolicach 2000obr krzywdy nie zrobi a będzie się jeździć dużo przyjemniej.
Awatar użytkownika
rsmiech
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 307
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Lokalizacja: Żywiec
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: rsmiech »

...
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2024, 09:19 przez rsmiech, łącznie zmieniany 1 raz.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 30000km 12.3l/100km
Awatar użytkownika
rsmiech
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 307
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Lokalizacja: Żywiec
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: rsmiech »

...
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2024, 09:19 przez rsmiech, łącznie zmieniany 1 raz.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 30000km 12.3l/100km
alfiorz
Formenciarz VZ
Posty: 182
Rejestracja: 30 kwie 2023, 11:39
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: alfiorz »

rsmiech pisze: 30 mar 2024, 11:32 to nie diessel tylko benzyna, po to kręci się do 6krpm a nie 4.
Cierpi cały układ korbowo tłokowy, dwumasa, sprzęgło, półosie na niskich biegach, ogumienie które nie przeniesie niuta.
W tym konkretnym przypadku dla 2000 obr. masz przyrost momentu aż o 36% i niewiele mniej dla jeszcze niższych prędkości obrotowych.
Tymczasem różnica w momencie maksymalnym to zaledwie 10% a jeszcze mniej na mocy.
To tak jakby zamiast 150KM było 200KM tylko dla 2.5krpm. Istotna różnica.
I po co to? Ruszysz z pod świateł, natychmiast wkręcisz do 3krpm, a potem jedziesz już jak serią. No super tunning. Daj spokój. Wystartował jak traktor, zaorał asfalt... to nie ciągnik rolniczy, dobrze że części nie wypadły.
2000 obrotów to zakres dla jazdy ze stałą prędkością a nie dynamicznego przyspieszania.
Nic nie cierpi. Dlaczego niby szkodliwe dla układu korbowego jest 200nm przy 1700obr, a w serii 230nm przy 2400 już nie? Nawet jak przeliczyć ilość obrotów dla uzyskania 1nm, to nie ma jakiegoś wielkiego wzrostu obciążenia a silnik i tak pewnie ma duży zapas wytrzymałości. Dla półosi to już w ogóle nie ma znaczenia zależność prędkości obrotowej silnika i momentu obrotowego.
natomiast sprzęgła i dwumasa są dokładnie takie same jak w VZ - tam cały przebieg momentu jest wyżej niż w tym 1,5 z boxem. Porównaj ze swoim VZ po mapie. jak u ciebie DQ381 wytrzymuje, to tym bardziej ogarnie tego box-a. Więc tez nie ma co dramatu robić. A nawet jak przyjąć, że VZ ma 4-buta, to nie sądzę, żeby do 2.0 245KM w oście robili DQ381 na innych podzespołach. a tam też w serii moment jest większy niż tu po box-ie.
to o ogumieniu nie przenoszącym momentu to już w ogóle potraktujmy jako prima aprilisowy żart.
piotriix
Formenciarz VZ
Posty: 107
Rejestracja: 19 lip 2023, 10:38
Has thanked: 27 times
Been thanked: 10 times

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: piotriix »

Charls pisze: 30 mar 2024, 10:32
piotriix pisze: 30 mar 2024, 06:14 brak obiecywanych przyrostów.
Trochę aż wierzyć mi się nie chce, aby było tak słabo. Którą wersję boxa masz? W www.powerchip.pl p. Paweł mówił że dostrajają boxa pod konkretny samochód i realne uzyskiwane zmierzone wyniki to około +25hp i 40-50 Nm
Wersja RS ustawione na 5 bo na 6 jest błąd / raz się pojawił/. Box po świętach wraca do właściciela
Co zauważyłem negatywnego to po pedale w podłodze i jak wejdzie na obroty powyżej 4500 to jak lekko odejmę gaz to wyrażnie przyspiesza /kto miał kiedyś żle wyregulowane LPG to wie/ czyli jest za mało paliwa.
Musze zrobić sobie logi .
Mnie też zastanawia ten skok momentu z dołu a potem leci do fabryki
Awatar użytkownika
Charls
Moder
Posty: 572
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Lokalizacja: GDA
Silnik: 1.5 TSI
Has thanked: 94 times
Been thanked: 59 times

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: Charls »

Manuala można łatwo upalić ujowym remapem w TDI ale w 1.5 i to w DSG nie sądzę.
piotriix
Formenciarz VZ
Posty: 107
Rejestracja: 19 lip 2023, 10:38
Has thanked: 27 times
Been thanked: 10 times

Re: Powerbox w 1.5 TSI

Post autor: piotriix »

Pomiar hamownia stacjonarna
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2024, 14:29 przez piotriix, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ