Cześć, ostatnia wątpliwość jaką mam przed zamówieniem auta to który lakier wziąć. Kusi mnie matowy, ale zastanawiam się czy na dłuższą metę jego utrzymanie nie jest problematyczne.
Czy ktoś już miał (nie)przyjemność napraw blacharskich z takim lakierem?
Jak wychodzi wizualnie i cenowo oklejenie całego Formentora folią? Rozważam to również przy macie (jako zabezpieczenie), ale kompletnie nie mam z tym doświadczenia.
Z filmików na Youtube dowiedziałem się, że dopóki się go nie poleruje i nie używa wosku to powinno być dobrze, ale jestem ciekawy jak to wygląda w praktyce.
Matowy lakier czy folia później?
-
- Formenciarz VZ5
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 lip 2023, 13:21
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 10 times
Re: Matowy lakier czy folia później?
Folia. Tu nie ma nad czym myśleć.
Koszt folii w macie to jakieś 15k. Tylko nie bierz folii w kolorze, a zrób mrożenie lakieru.
Koszt folii w macie to jakieś 15k. Tylko nie bierz folii w kolorze, a zrób mrożenie lakieru.
- AlucardPL
- Formenciarz
- Posty: 44
- Rejestracja: 20 gru 2023, 23:02
- Lokalizacja: Pomorskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Matowy lakier czy folia później?
Mamy czerwonego formentora i oklejonego na czarny mat (taki był na stanie ze specyfikacją jaką nam odpowiada, a nie chciało nam się czekać na zamówienie tylko dla koloru).
Koszt oklejenia to ok 12-16k, zależy też jaka wersja, czy z wnękami czy bez. Nam nie przeszkadza „przeswitujacy jak się przyjrzysz” kolor na łączeniach więc mamy tylko po wierzchu.
Jak chcesz zabezpieczyć lakier i to najlepiej folią ochronną PPF w macie (przeźroczysta) więc masz oryginalny lakier w kolorze który chcesz ale matowy i zabezpieczony. Możesz oczywiście też zabezpieczyć lakier taką folią ale błyszczącą.
Teraz na rynku pojawiły się też folie PPF w kolorach.
Co do kosmetyki są produkty do matowych wykończeń. Jest to trochę bardziej upierdliwe ale jak chciało się mat to trzeba o niego zadbać.
Jak chcesz autko zobzaczyc jest w galerii.
Koszt oklejenia to ok 12-16k, zależy też jaka wersja, czy z wnękami czy bez. Nam nie przeszkadza „przeswitujacy jak się przyjrzysz” kolor na łączeniach więc mamy tylko po wierzchu.
Jak chcesz zabezpieczyć lakier i to najlepiej folią ochronną PPF w macie (przeźroczysta) więc masz oryginalny lakier w kolorze który chcesz ale matowy i zabezpieczony. Możesz oczywiście też zabezpieczyć lakier taką folią ale błyszczącą.
Teraz na rynku pojawiły się też folie PPF w kolorach.
Co do kosmetyki są produkty do matowych wykończeń. Jest to trochę bardziej upierdliwe ale jak chciało się mat to trzeba o niego zadbać.
Jak chcesz autko zobzaczyc jest w galerii.
1.5 TSI | 150KM