Matowy lakier czy folia później?

Wszelkie dyskusje związane z zakupem Formentora
kondzio
Forek
Posty: 2
Rejestracja: 25 lut 2024, 22:21

Matowy lakier czy folia później?

Post autor: kondzio »

Cześć, ostatnia wątpliwość jaką mam przed zamówieniem auta to który lakier wziąć. Kusi mnie matowy, ale zastanawiam się czy na dłuższą metę jego utrzymanie nie jest problematyczne.

Czy ktoś już miał (nie)przyjemność napraw blacharskich z takim lakierem?

Jak wychodzi wizualnie i cenowo oklejenie całego Formentora folią? Rozważam to również przy macie (jako zabezpieczenie), ale kompletnie nie mam z tym doświadczenia.

Z filmików na Youtube dowiedziałem się, że dopóki się go nie poleruje i nie używa wosku to powinno być dobrze, ale jestem ciekawy jak to wygląda w praktyce.
KiMCIO
Formenciarz VZ5
Posty: 213
Rejestracja: 14 lip 2023, 13:21
Has thanked: 11 times
Been thanked: 10 times

Re: Matowy lakier czy folia później?

Post autor: KiMCIO »

Folia. Tu nie ma nad czym myśleć.
Koszt folii w macie to jakieś 15k. Tylko nie bierz folii w kolorze, a zrób mrożenie lakieru.
Awatar użytkownika
AlucardPL
Formenciarz
Posty: 44
Rejestracja: 20 gru 2023, 23:02
Lokalizacja: Pomorskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Matowy lakier czy folia później?

Post autor: AlucardPL »

Mamy czerwonego formentora i oklejonego na czarny mat (taki był na stanie ze specyfikacją jaką nam odpowiada, a nie chciało nam się czekać na zamówienie tylko dla koloru).

Koszt oklejenia to ok 12-16k, zależy też jaka wersja, czy z wnękami czy bez. Nam nie przeszkadza „przeswitujacy jak się przyjrzysz” kolor na łączeniach więc mamy tylko po wierzchu.

Jak chcesz zabezpieczyć lakier i to najlepiej folią ochronną PPF w macie (przeźroczysta) więc masz oryginalny lakier w kolorze który chcesz ale matowy i zabezpieczony. Możesz oczywiście też zabezpieczyć lakier taką folią ale błyszczącą.

Teraz na rynku pojawiły się też folie PPF w kolorach.