2.0TSI 4x4 DSG - dziwny dźwięk przy puszaniu pedału przyśpieszenia

hrabiamm
Forek
Posty: 3
Rejestracja: 24 mar 2024, 19:43
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 2.0 TSI 190
Has thanked: 2 times

2.0TSI 4x4 DSG - dziwny dźwięk przy puszaniu pedału przyśpieszenia

Post autor: hrabiamm »

Drodzy forumowicze. Od niedawna jestem posiadaczem Formentora 2.0TSI 4x4 DSG. Zastanawia mnie dziwny dźwięk przy puszczaniu pedału gazu. Dźwięk jest nieco podobny do odgłosu uchodzenia sprężonego powietrza (niestety nie udało mi się go nagrać). Dźwięk występuje we wszystkich trybach jazdy i na każdym biegu. W serwisie powiedzieli, że to normalny odgłos. Niestety nie mam doświadczenia z silnikami 2.0TSI i jak ktoś już kiedyś pisał na tym forum "Jakoś im nie ufam, jakoś im nie wierzę" :D. Czy w waszych Formentorach macie podobnie?
Awatar użytkownika
Charls
Moder
Posty: 567
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Lokalizacja: GDA
Silnik: 1.5 TSI
Has thanked: 90 times
Been thanked: 56 times

Re: 2.0TSI 4x4 DSG - dziwny dźwięk przy puszaniu pedału przyśpieszenia

Post autor: Charls »

Zapewne zawór DV (Dump Valve)
Awatar użytkownika
rsmiech
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 307
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Lokalizacja: Żywiec
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: 2.0TSI 4x4 DSG - dziwny dźwięk przy puszaniu pedału przyśpieszenia

Post autor: rsmiech »

czując się wywołany do tablicy,
TAK, w pewnych warunkach, w zakresie średnich do dużych obrotów, przy nagłym odpuszczeniu pedału gazu jest słyszalny dźwięk upustu z turbo, szkoda tylko, że nie jest on tak charakterny jak w wyczynowym mitsubishi EVO lub Subaru, a bardziej przypomina "gumowe skrzypnięcie zawieszenia" lub "jęknięcie" sprzęgła. :-)
Wymiana rury dolotu pomiędzy filtrem powietrza a wlotem turbo na akcesoryjną silikonową/metalową o większej średnicy, praktycznie eliminuje ten dziwny dźwięk.
Z kolei powiększona średnica wylotu z turbo do intercoolera dodaje więcej charakteru do słyszalnego dźwięku pochodzącego bezpośrednio z dolotu.